Spadek temp. silnika + brak reakcji na gaz..

28 Lis 2014, 19:19

Panowie, od kiedy nastały chłodne zauważyłem że moje toledo II ( benzyna 1,8) wolno sie nagrzewa a kiedy już po dobrych kilku/kilkunastu kilometrach jadac na chłodzeniu włącze w koncu ogrzewanie wskaźnik temperatury silnika spawa do stanu wyjściowego (tj 60 st bo tyle najmniej jest na skali) - zepsuty termostat ?? jest tez inny problem ktory pojawia sie tylko przy małym stanie benzyny w baku - poniżej rezerwy, czasami pojawia sie brak reakcji na gaz, wciskam pedał, "pompuje" zero reakcji na jakies 2-4 sekundy, czasem nawet zdarzyło sie że podczas małej predkości lub stojąc na światłach samochód mi zgasł... Mysłałem ze moze potencjometr gazu zepsuty ale tylko gdy benzyny jest wiecej nie ma tego problemu. Ostatnio mechanik sprawdził układ paliwowy - filtr, pompe paliwa itd i tam wszystko ok. Co to moze byc, czy te dwa problemy poga byc ze sobą powiązane ?
ghost41
Nowicjusz
 
Posty: 17

15 Gru 2014, 23:57

ghost41 napisał(a):włącze w koncu ogrzewanie wskaźnik temperatury silnika spawa do stanu wyjściowego (tj 60 st bo tyle najmniej jest na skali) - zepsuty termostat ??

Dokładnie tak jak piszesz może być problem z niedomykającym się termostatem przez co masz cały czas otwarty duży obieg.
ghost41 napisał(a):jest tez inny problem ktory pojawia sie tylko przy małym stanie benzyny w baku - poniżej rezerwy, czasami pojawia sie brak reakcji na gaz, wciskam pedał, "pompuje" zero reakcji na jakies 2-4 sekundy, czasem nawet zdarzyło sie że podczas małej predkości lub stojąc na światłach samochód mi zgasł

Może być to kwestia zasysania paliwa przez pompkę która przy małym stanie potrafi załapać powietrze. Bardzo łatwo można w taki sposób spalić pompkę paliwa. Nie możesz jeździć tak że jak kontrolka zapala się od rezerwy to od razu tankujesz?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Gru 2014, 13:10

Co do temperatury - wymień termostat i powinno być ok. Aby się upewnić co do termostatu, to włóż przed chłodnicę ( od strony wlotu powietrza ) jakąś dyktę, która zasłoni wlot powietrza na chłodnicę. Silnik nagrzeje ci się bardzo szybko, a dodatkowo włączą ci się wentylatory. Testuj podczas jazdy i obserwuj uważnie wskazówkę temperatury, żeby nie doprowadzić do zagotowania płynu, bo to jest bardzo możłiwe. Jak będzie tak jak napisąłe, to wymieniaj termostat.
Co do paliwa - pompka paliwa razem z siateczką nie sięga całkowicie dna baku. A czujnik poziomu w dolnym położeniu opiera się na dnie. A właściwie łapka tego czujnika. Dl;atego mimo, że wskaźnik pokazuje ci, że w baku jest jeszcze paliwo, to pompka tego paliwa już nie daje rady zassać. A zrobione jest to tak dlatego, żeby pompka nie zasysała z dna baku zanieczyszczeń. któe nie raz mogą się dostać do baku razem z paliwem. Dlatego jak zaczyna ci się zaświecać rezerwa, to należy bezzwłocznie pojechać na stacje i zatankować benzyny. Dłuższa jazda na rezerwie może doprowadzić do spalenia pompki paliwa. W szczególności, jak auto jest na LPG - miałem już taką sytuację, że klient przyjechał na warsztat bo silnik nie odpala na benzynie. Okazało się, że uruchomił zimny silnik na benzynie, przejechał kilka km żeby rozgrzać silnik, przełączył na LPG i jechał kilkadziesiąt km na LPG. Pompka nie była wyłączana po przełączeniu zasilania na LPG i pracowała cały czas zasysyając troszkę paliwa i troszkę powietrza. To wystarczyło, żeby się spaliła. Dodam, że pompka paliwa jest chłodzona przepływającą przez nią benzynę. A jak benzyna nie płynie, albo płynie jej za mało, to się w końcu przegrzeje i spali.
W obecnych samochodach jest teraz tak, ze kontrolka rezerwy ( + ewentualny sygnał ) zaświeca się powoli ( nie od razu jak to było w maluszkach i starych Polonezach ). Wtedy jest to sygnał, że należałoby powoli kierować się na stację. A jak już kontrolka zaświeci się na stałe, to nalezy dolać benzyny bezwzględnie.
Mam nadzieję, że ci wszystko dokładnie wyjaśniłem :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2014, 14:18

super wszystko wyjaśniliście, dzieki wielkie. Termostat wymieniony i wszystko ładnie działa
ghost41
Nowicjusz
 
Posty: 17

23 Gru 2014, 10:47

Sprawa robi się troche dziwniejsza z tym gazem bo ostatnio 2 razy zgasł mi podczas jazdy ( najpierw brak reakcji na gaz a za chwile silnik gaśnie ) a do rezerwy zostało jeszcze w miare troche benzyny. W warsztacie podłączyli samochód pod komupter ale nie pokazał żadnych błędów ale pewnie błąd dopiero pokazałby sie kiedy pojawil by sie ten objaw. A może to potencjometr w pedale gazy szwankuje ?
ghost41
Nowicjusz
 
Posty: 17
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mamy już jesień na drogach - na co trzeba uważać?
    Jesienią kierowcy powinni pogodzić się z gorszymi warunkami na drodze. Mgła, wilgoć, wichury – taka aura wymusza, aby za kierownicą być bardziej czujnym i przygotowanym do błyskawicznej reakcji. Sezon jesienny nieuchronnie ...