Spory, przestronny sedan/limuzyna do 10 tys. zł

02 Lis 2012, 10:28

Witam,

Zastanawiam się nad zmianą auta na coś większego, sedana/limuzynę w benzynie z trwałą i tanią w eksploatacji jednostką napędową która dobrze znosi LPG. Myślałem nad Audi A6 C4, Daewoo Leganzą i Oplem Omegą, a oprócz nich także mniejszymi sedanami typu Audi A4 B5, Opel Vectra czy Volkswagen Passat.
Szczerze powiedziawszy, najbardziej przypadł mi do gustu A6 C4, ale patrząc na Allegro - ciężko stwierdzić ile kosztuje zadbany egzemplarz, które są niewarte swojej ceny i jaki silnik wybrać . Ceny oscylują od 5 tys. zł do ponad 10 tys. zł, ciężko coś w przyzwoitym stanie, większość wydaje się po prostu zaniedbana, w dodatku silniki - nie szarżuję na drodze, dlatego 1.8 - 2.0 w zupełności by mi wystarczył, a do tego LPG. Ale podobno mimo niewielkiego litrażu A6 i tak lubi spalić sporo.
Leganza, tutaj najlepiej 2.0 albo 2.2, ale podobno średnio lubią gaz i jeśli mam być szczery - przód Leganzy mnie odpycha, co prawda, wynagradza wyposażeniem i wnętrzem, ale to nadal Daewoo.
Opel Omega jest złotym środkiem, ale również podobno ma apetyt na paliwo.
Co do pozostałych - najbardziej podoba mi się A4, w tej cenie znajdę coś przyzwoitego, nie oszukujmy się, ceny przekraczają ich prawdziwą wartość, ale da radę znaleźć zadbane A4 do 10 tys. zł. Gorzej z zawieszeniem, ale to już kwestia dokładnego sprawdzenia auta przed kupnem.
Dlatego prosiłbym Was o pomoc w wyborze auta i jednostki napędowej, abym na aucie się nie zawiódł.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

02 Lis 2012, 13:07

Jak duży sedan to A6, Omega, E34, W124/Eclasse. Osobiście brałbym E34 525i. Każde z nich już swoje spali, bo to wielkie auta i silniki minimum dwa litry. Mniejsze i tak by nie miały racji bytu. Także nie patrz na jeden litr gazu spalania w lewo, czy prawo, tylko wybierz to co Ci pasuje. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

02 Lis 2012, 14:18

Na utrzymanie wielolitrażowego auta które ma sporą chrapkę na paliwo, czy to benzyna czy gaz po prostu nie będzie mnie stać. Dlatego wychodzę z założenia, że Omega albo A6 C4 będzie złotym środkiem - silnik 2.0 + LPG, proste konstrukcje, tanie naprawy. Ewentualnie zastanawiam się nad A4 B5 1.8 PB, tutaj problem z delikatnym i kosztownym w naprawie wielowahaczowym, aluminiowym zawieszeniu, aczkolwiek auto jest akurat.
Dlatego może skupmy się czy do 10 tys. zł jest sens szukać A4 B5 z silnikiem 1.6 lub 1.8? Odpowiem sobie samemu, że jest sens, bo siedzę w temacie na tyle długo żeby wiedzieć, że z odpowiednim zapleczem wiedzy mechanicznej, elektronicznej i blacharskiej, dodając do tego znajomość rynkowej wartości samochodów itp. znajdę A4 w tej cenie. Teraz tylko poprosiłbym aby ktoś kto zna się na tych autach powiedział mi jak z motorami benzynowymi i instalacjami LPG w A4. Ewentualnie posiadacze A4 co mogą powiedzieć na temat tych aut? Na co uważać, na co zwrócić uwagę?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

02 Lis 2012, 15:13

A cóż to,taki fajny samochód jak Vectra już nie wystarcza?
Na dobre A6 C4 musisz wydać z 6-7tys.zł tylko uważaj żeby nie trafić takiego po taryfie bo takie też sie spotyka.
Jeśli chcesz diesla to szukaj 2.5TDI 115PS,bardzo udany,żywotny i bezawaryjny silnik.Spalanie na poziomie 7-9l ropy a jeśli benzyna to 2.0 115PS,mało awaryjna jednostka i spalanie na poziomie 10-12l pb,niestety benzyniaki lubią sobie wypić.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Lis 2012, 15:45

Dla mnie A4 nie jest jakimś dużym sedanem. Owszem można kupić taką Omegę czy A4 z 4 cylindrowym silnikiem i cieszyć się litr albo dwa litry mniejszym spalaniem gazu w zamian jadąc mułem. No niestety, ale do sprawnej jazdy Omega wymaga 2.5 V6, a A4 1.8T 150 ps. W 1,8 125 ps bym się w ogóle nie pchał - paliwożerny muł. Poza tym w A4 masz już kosztowny i wrażliwy wielowahacz.

Także moje typy:

A4 1.8T - dobry stosunek osiagi/spalanie, nie jest to względnie stara konstukcja jeszcze. Jednak dość mała w porównaniu do innych modeli.
Omega 2.0 - nie spali mega dużo, ale muł. Za to największy ze wszystkich w środku i ma zawias od BMW z przodu.
E34 525i - najlepszy stosunek spalania do osiągów. Jednak autko będzie dość stare.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

02 Lis 2012, 16:13

Dlatego postanowiłem, że nie warto pchać się w przereklamowane wozy. 1.8T odstrasza mnie turbiną i dziwnym trafem - niską ceną odsprzedaży aut z 1.8T. Ale znalazłem coś, co w pełni spełnia moje oczekiwania - Saab 9-5. Tylko pojawia się kolejny problem - jak z silnikami i czy możliwość kupna tego auta już od 8 tys. zł wzwyż oznacza równocześnie możliwość kupna egzemplarza w dobrym stanie?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


02 Lis 2012, 18:36

Tak. Saaby są bardzo tanie i całkiem przyzwoite. Jednak eksploatacja Saabowskich silników jest droga. Poszukaj może z silnikiem Opla 2.5 V6 jeżeli coś znajdziesz. ;)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

02 Lis 2012, 22:46

A może Passat B4?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Lis 2012, 11:10

Patrzyłeś za Chryslerem Stratusem ? :) Kolega ma takiego 96 rok, 2,5 V6+gaz, bardzo ciekawa propozycja :) Skóry w bdb stanie+automat+obszerne wnętrze sprawia że podróżowanie jest bardzo komfortowe :)
marcinsparco
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Polska

03 Lis 2012, 12:10

Bez przesady, Stratus jest już za spory. :)
Nad Passatem B4 myślałem, ale jeśli już to bardziej skłaniałbym się za szukaniem B5, pomijając fakt, że Passaty urodziwe nie są wcale.
Teraz na poważnie myślę albo nad Saabem 2,5 V6, Leganzą i Omegą.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

03 Lis 2012, 12:20

Jak już Cię zmęczyła Vectra to przesiądź się na coś innego a nie Passata czy A4 które jeżdżą bardzo podobnie do niej no i A4 jest jeszcze ciaśniejsze.
Omega gnije pod spodem i to jej ogromna i niewyeliminowana wada, Stratus jest mniejszy od Omegi.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
trwały nissanowski silnik, przepastne wnętrze i bardzo wysoki komfort jazdy do tego wciąż nowoczesny i ciekawy design, po Vectrze duża różnica na plus a ceny części nie szokują, wiele z nich jest wspólnych z Laguną i Espace.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lis 2012, 12:30

Widzę, że nie możesz znieść zignorowania Twej złośliwości na temat Vectry, więc może Cię rozraduję - góra słupka silnika wraz z cylindrami i tłokami kompletnie się rozleciały na malutkie kawałeczki, najprawdopodobniej przez wadliwe działanie pompy i wtrysków - poziom oleju wzrósł trzykrotnie po całym zamieszaniu.

W chwili obecnej stawiam na nieco większe autko albo nawet o podobnych wymiarach, z w miarę niezawodnym i tanim w eksploatacji silnikiem PB + LPG, dlatego nawet Audi A4 1.6 + LPG w pełni będzie mnie satysfakcjonowało, a szukanie starszych konstrukcji typu Audi 100/A6 C4 było spowodowane przypuszczeniami, że starsze auta mogą okazać się mniej podatne na awarie niż nowsze.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

03 Lis 2012, 12:37

Złośliwy w tym momencie jesteś Ty, nic nie napisałeś o tym, że Ci się samochód rozkraczył więc wywnioskowałem, że skoro zmieniasz po tak krótkim czasie to Ci po prostu nie pasuje stąd moja sugestia by kupić coś czym jeździ się inaczej.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lis 2012, 13:26

Pomyłka, sądziłem, że to Ty wcześniej napisałeś kilka złośliwości nt. Vectry, ale jednak było to autorstwa TSFI, więc zwracam honor, moja wina.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

03 Lis 2012, 13:28

Te a6 c4 to bardzo wdzięczne i twarde auta takiego wym właśnie szukał na twoim miejscu zobacz może jeszcze Mazde 626 znajomy ma i sobie chwali blachy gorsze niż w a6. Z Omega to jedni chwalą drudzy są nie zadowoleni mam 3 znajomych z taką Omega i dwóm padł silnik jednemu 1.8 benzyna drugiemu 2.5tds.
emil900
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 14 06 2008
Auto: Audi A3 T4 merc190 Daihatsu
Silnik: 1.6 2.4td 2.0d 2.0