REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Jak ją zakręcisz to z tego co widzę gaz nie będzie leciał do parownika przy którym chyba powinna być cewka której odgłos słyszysz. W tym wielozaworze w tym miejscu najczęściej jest cewka która ma za zadanie otwieranie układu lub zamykanie w zależności od tego czy jedziesz na LPG czy też nie.markkk napisał(a):Po wkręceniu choćby pół obrotu już elektrozawór nie działa albo bardzo cicho przytłumiony stuk jest
No ale na zdjęciu nie ma cewki. Możesz pokazać jak to wygląda po podpięciu kabli i gdzie jest ta cewka.markkk napisał(a):kable to odpięte od cewki bo sprawdzałem ją bezpośrednio z akumulatora czy działa ale już są podpięte spowrotem do cewki
Kiedy miałeś zmienianą butlę, one mają homologację na 10 lat?markkk napisał(a):wielozawór - nie pamietam modelu musze w papierach sprawdzić ale ta instalacja ma juz ma ok 17 lat
Ok, teraz już jasne.markkk napisał(a):mi tylko chodzi o ta śrubę regulacyjną na śrubokręt , czy co to jest w ogóle.
W środku tego elementu na który idzie cewka jest trzpień i sprężyna. Ta regulacja śrubką służy do napinania tej sprężyny. Jak ją wkręcisz to napinasz ją maksymalnie tłoczek jest opuszczony. W przypadku podania prądu na cewkę powinna ona podnieść tłoczek do góry (wytworzone pole elektromagnetyczne) ale jak sprężyna będzie już na maksa ściśnięta to nie będzie jak go podnieść. Dlatego przy wkręconej tej regulacji nie słyszałeś puknięcia bo prawdopodobnie zawór nie otwierał się lub jego skok był bardzo mały nie otwierając całkowicie przepływu.markkk napisał(a):Jak wykręciłem całkiem ta śrubę to zaczął działać zawór i był charakterystyczny metaliczny stuk
Tak, może się zakleić brudem przez co nie funkcjonuje prawidłowo. Część ta jest rozbieralna i spokojnie można ją wyczyścić ale trzeba zakręcić gaz na wielozaworze, a najlepiej przed czyszczeniem wyjeździć gaz i zakręcić na wielozaworze dla bezpieczeństwa.markkk napisał(a):a czy ten tłoczek czasami się zacina przez brud i można go odkręcić z wielozaworu i wyczyścić ?