Stabilizator biegu nr 3

16 Kwi 2014, 17:51

Seacik to Cordoba 1.6 sxe z 1999 r 75 KM 55KW. Moje pytanie jest odnosnie skrzyni biegow kiedy to mechanik powiedzial mi ze padl stabilizator biegu 3, bieg ten jako jedyny zgrzyta. Po zepsuciu sie wybieraka madrzy koledzy radzili mi pchac bieg 3 a ze zgrzytal po kilku razach mu odpuscilem po tych kilku probach wrzucania trojki chyba zatarlem ten stabilizator a teraz tryby dobrze na siebie nie wpadaja. Gdzie dostac taki stabilizator i czy potrzeba zwalac skrzynie biegow oraz ja rozbierac by sie do niego dostac czy tak jak to jest przykladowo z biegiem 5 da sie to zrobic bez jej demontazu. i jesli mozna jakis link ze zdjeciem takiego stabilizatora poprosze. Czy ten stabilizator to tzw synchronizator taki pierscien? HELP ME!
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Kwi 2014, 20:10

Koyote napisał(a):Czy ten stabilizator to tzw synchronizator taki pierscien?

Tak
Koyote napisał(a):i jesli mozna jakis link ze zdjeciem takiego stabilizatora poprosze.

Znajdziesz w google np. https://www.google.pl/search?q=01431129 ... 77&bih=886 ale czy to jest do twojej skrzyni to nie jestem pewny. Trzeba podać jej kod.
Koyote napisał(a):czy potrzeba zwalac skrzynie biegow oraz ja rozbierac by sie do niego dostac czy tak jak to jest przykladowo z biegiem 5 da sie to zrobic bez jej demontazu.

Trzeba zwalać i rozbierać na elementy pierwsze
Koyote napisał(a):chyba zatarlem ten stabilizator a teraz tryby dobrze na siebie nie wpadaja.
Teraz to po rozbiórce może się okazać że do wymiany owego pierścienia będzie jeszcze pierścień przesuwny piasty synchronizatora i koło zębate tego biegu
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Kwi 2014, 16:17

Raz to ze nie moge nigdzie znalesc kodu tej skrzyni nigdzie na niej nie ma tabliczki a pierscien z obrazka to chyba wlasnie to, moje pytanie czy do kazdego biegu w danej skrzyni sa one identycznego wygladu?.
Kolejne co, to bardzo czesto potrafie wrzucic 3 bieg doslownie bez najmniejszego zgrzytu czy to troche podwaza teorie ze do wymiany beda 3 opisane elementy? czy jedynie przytarl sie pierscien z jednej strony i czasami sie tak ustawi ze zgrzytnie
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Kwi 2014, 18:54

Tutaj http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-seat.html masz informacje skąd pozyskać kod. Bez niego nie mam możliwości odpowiedzieć cokolwiek w tym temacie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Kwi 2014, 06:39

kod kodem pozniej zobacze ale moge juz powiedziec ze to jest typ skrzyni 02K a wyglada ona tak http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-bie ... p-02k.html koniecznie trzeba podac jej kod? i co to ma do rzeczy co inny kod to budowa tez sie rozni? wydaje mi sie ze to typ okresla jej budowe. A tak wogole to fajne to forum chyba jedno z 2 gdzie znawcy pomagaja reszta forow milczy
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Kwi 2014, 08:07

Koyote napisał(a):Kolejne co, to bardzo czesto potrafie wrzucic 3 bieg doslownie bez najmniejszego zgrzytu czy to troche podwaza teorie ze do wymiany beda 3 opisane elementy?

Wszystko się zgadza. Biegi dadzą się zmieniać nawet bez sprzęgła wszystko zależy od obrotów silnika i skrzyni.
Koyote napisał(a):i co to ma do rzeczy co inny kod to budowa tez sie rozni?

Bez przyczyny nikt różnych kodów nie nadaje.Na pewno lepiej jest znać dokładnie dane skrzyni żeby nie było później problemów.
Przeczytałeś ten kawałek ze strony którą podałeś?
W skrzyniach tego typu mają zastosowanie trzy oleje serwisowe, które spełniają normy VW TL 521 726 i TL 525 12. Oleje te mają podobne parametry jednak różnią się zastosowanymi dodatkami. Nie jest obojętne który z tych olejów zostanie zastosowany. O tym decyduje symbol skrzyni, ponieważ nawet w tym samym typie skrzyni dla skrzyń o różnych symbolach stosuje sie inne oleje.
Wszystko będzie wiadomo jak skrzynia zostanie rozebrana na czynniki pierwsze.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga na nocne przymrozki i oblodzenia na drogach
    Trwa pełnia jesieni. Panujące warunki atmosferyczne często okazują się prawdziwym wyzwaniem dla kierowców. Nowym elementem jesiennej aury są nocne przymrozki, oznaczające kolejne zagrożenia na drogach. Oblodzona nawierzchniaSymptomy ...
    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

18 Kwi 2014, 08:48

A jak uda mi sie ustalic kod skrzyni bedziesz potrafil znalesc do niego ten synchronizator a i pytalem wczesniej czy to sie wymienia wszystkie te trzy elementy czy tylko pierscien przy takich lagodnych objawach chodz wiem ze kazdy powie wymien wszystko mi chodzi o to co sie najbardziej zuzywa a co moze pozostac stare bo jest nadal dobre. Taka kolejnosc jak sie wytrze pierscien dosc mocno potem chrzani sie piasta czy jak to jest a zgrzyta praktycznie zawsze jak zwalniam i chce przejsc na bieg 3 jak przyspieszam i z 2 na 3 przechodze praktycznie wcale nie zgrzytnie stad moje przypuszczenia ze do wymiany bedzie tylko 1 z 3 czesci ktore zasugerowales. Piasta wydaje mi sie byc czyms bardzo ciezkim do zajechania pierscien wydaje mi sie sypac w 1 kolejnosci a kola zebatego wogole nie biore pod uwage gdyz pewnie bieg nie bardzo by mi chcial wskakiwac wtedy a wpada z malym zgrzytem ale lekko nic nie stawia oporow
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Kwi 2014, 10:23

Koyote napisał(a):pytalem wczesniej czy to sie wymienia wszystkie te trzy elementy czy tylko pierscien

Napisałem przecie :
bonifacy napisał(a):po rozbiórce może się okazać że do wymiany

Więc dalsze pytania w tym wątku są niepotrzebne.

Koyote napisał(a):A jak uda mi sie ustalic kod skrzyni bedziesz potrafil znalesc do niego ten synchronizator

Tutaj :

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

masz np. zrzut katalogu. Typ skrzyni do którego się odnoszą poszczególne części masz po prawej stronie. Niektóre pasują do różnych.Inne nie , a jest tego trochę.To jest tylko jedna z kart katalogu. Katalog masz tutaj;
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 Klikasz CardProg2 i wyszukujesz to co potrzeba
Poza tym mam pytanie - sam będziesz to robił ? Jeśli tak to uprzedzam że mogą być potrzebne specjalistyczne narzędzia typu ściągacze do kół zębatych, prasa itp. Jeśli masz zamiar oddać do mechanika to dobór części zostaw w jego gestii. Ewentualnie zakup drugą skrzynię.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Kwi 2014, 13:22

ta samemu to ja bym to skaleczyl ;) oddaje to mechanikowi dzieki za katalog i ogolnie jezeli chodzi o czesci cos tam mi mowil ze w sklepach ciezko dostac co kolwiek do skrzyn chociaz troche w to nie wierze i wolal bym sam zakupic zawartosc i poprostu mu ja wreczyc jego bedzie tylko robocizna. No i dzieki za konkretne odpowiedzi tego bylo mi trzeba jestem o stopien wtajemniczenia wyzej
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999