Sterownik świec żarowych Sprinter 2.2 CDI

05 Mar 2014, 17:40

Witam forumowiczów, jednocześnie proszę o pomoc i wyrozumiałość jeżeli opisuję zbyt dokładnie lub niepoprawnie (jestem nowy na forach:))

Dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem Sprintera 2.2 CDI z 2002 r., autem przyjechałem jakieś 500 km bez żadnych problemów, przez kilka dni auto na odpalonym silniku stało na podwórku po kilka godzin dziennie (prace na krypie itp). Po kliku dniach, przy pierwszej podróży od przyprowadzenia samochodu pojawił się problem. Po kilku kilometrach zaświeciła się lampka EDC, następnie auto zgasło, po chwili odpaliło normalnie i ruszyłem dalej. Po następnych kilkunastu kilometrach zauważyłem że cały czas świeci się lampka podgrzewania świec żarowych (kilka razy zgasiłem i odpaliłem od nowa) niestety problem wciąż ten sam.

Konkretnie:
Świece przed odpaleniem silnika podgrzewają się normalnie (a przynajmniej lampka na to wskazywała) następnie lampka gasła i po kilku sekundach znowu się zapalała i już nie gasła. EDC więcej się nie pojawiło.


Po zauważeniu tego problemu, wróciłem kilka km do domu. Dopiero na podwórku poczułem swąd palącego się plastiku, po otwarciu maski okazało się, że plastik topił się przy śrubie sterownika świec żarowych, wszystko wokół również gorące, ale raczej epicentrum gorąca znajdowało się właśnie we wspomnianym sterowniku. Sterownik przestał się topić po odpięciu akumulatora.

Po przeczytaniu kilkudziesięciu wątków na różnych forach wymieniłem sterownik, niestety to wiele nie pomogło.

Aktualnie po wymianie samego sterownika, lampka podgrzewania świec wciąż się zapala i nie gaśnie tak jak to było przed jego wymianą, zaś sam sterownik co kilka sekund wydaje z siebie dźwięk- stuknięcie. Nie czekałem do kolejnego "zagrzania" się sterownika i odpiąłem akumulator.

Proszę o podpowiedź co może stanowić problem, co jeszcze powinienem sprawdzić/wymienić? Jeżeli sam sobie z problemem nie poradzę, chcę jakoś dostarczyć autko do mechanika i tu kolejne pytanie- czy da się jakoś dojechać na kołach np. po odpięciu sterownika świec żarowych bez ryzyka że znowu coś zacznie się palić?
sepik
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Mercedes Sprinter
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

06 Mar 2014, 10:08

Zacznij od kontroli świec żarowych - posprawdzaj, czy wszystkie są sprawne. Potem posprawdzaj przewody od tych świec.
Wygląda to tak, jakby świece ( albo jedna znich ) brała za duży prąd, a to wskazywałoby na jakieś uszkodzenie w instalacji - albo któraś świeca bierze za duży prąd albo są jakieś luzy na stykach. Zerknij też na wtyczkę sterownika i jego masę, czy nie jest luźna albo zaśniedziała.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...