Stosunkowo tani i wygodny samochód (za ok 5 tys zł)

27 Lut 2012, 16:49

Przymierzam się do kupna samochodu. W zasadzie jest podobny temat ("za 5000 na trasy"), ale 1) jest kilka istotnych roznic; 2) nie chce sie wcinac autorowi tamtego tematu

Obecnie jezdze Fiestka 1,3 94r. Chce zmienić na cos wygodniejszego, o większej mocy i względnie bezawaryjnego.
Fiestka jest w gazie i nie wyobrazam sobie zbytnio jezdzenia nam czyms innym przy obecnych cenach.

Obecnie intensywnie mysle nad Lanosem i chciałbym zapytać czy widzicie jakąs ciekawa alternatywe przy uwzglednieniu ponizszych wymagan.

LPG był głównym argumentem dla którego poszukuje obecnie Lanosa (r.98-01), jako że większość oferowanych aut ma już instalację i nie wpływa ona zbytnio na cenę w przypadku tego auta. Dodatkowy argument to duża ilość aut z polskich salonów, co zmniejsza prawdopodobieństwo zakupu totalnego szrota po lifcie.

Wymagania co do auta:
rocznik nie starszy niz 98
malo awaryjny
moc 90-120km (tak zeby dalo sie jechac autostrada te 160)
stosunkowo wygodny (glownie trasy o srednim dystansie 2-3 razy w miesiacu, miasto czesciej, ale w kilometrach powinno stanowic max kilkanascie %)
ekonomiczny (instalacja LPG + tanie czesci wymienne)
wyposazenie dodatkowe malo istotne, choc oczywiscie mile widziane
cena 4-5tys zł (max 6 tys.)

Pewnie znajdą się tacy, którzy twierdza ze takie rzeczy to tylko w erze, ale z moich informacji Lanos spelnia wszystkie wymagania.

Podstawowe pytanie tego wątku to: czy są inne samochody, na ktore powinienem zwrocic uwage? Jesli tak to w czym sa lepsze od lanosa?

Od siebie dodam ze rozwazalem wczesniej roverka 4xx (podlokietnik to bardzo duzy plus do wygody, niestety lanos go nie ma...), ale praktycznie wszystkie sa sprowadzane, wiec nigdy nie wiesz co kupisz, a dodatkowo znalezienie egzemlarza w gazie graniczy z cudem...

Dziekuje za wszystkie rzeczowe uwagi.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

27 Lut 2012, 19:11

Za 5tysięcy to może Brava lub Marea?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

27 Lut 2012, 22:08

Renault Laguna I tylko rocznik będzie około 97.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Lut 2012, 15:14

Nono, Laguna to może być chyba jedyny lepszy wybór od Lanosa. Bardzo wygodna, dynamika wystarczająca, dużo lepiej wygląda.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Mar 2012, 00:28

Laguna mi sie nawet podoba, ale totalnie przegrywa z lanosem na polu awaryjnosci, a to dla mnie wazne kryterium...

Takze na razie jak sie uda zostaje przy lanosie.

Jesli nie to za troszke wiecej (ok 6 tys) mysle o mazdzie 323f lub toyota carina. Tu juz z awwaryjnoscia powinno byc duzo lepiej. Jak sadzicie?
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

02 Mar 2012, 08:30

Czy Lanos przegra z Laguną to już kwestia egzemplarza.
Wątpię aby japoński samochód (które osobiście naprawdę uwielbiam i nawet jeden z diamentami mam) za tą kwotę był samochodem bezawaryjnym (nie mylić z bezobsługowym bo takich aut nie ma), nawet jeżeli będzie to Carina. Te samochody już swoje odsłużyły, a wątpię czy bardziej wnikliwa analiza stanu perforacji (pomimo błyszczącego lakieru) byłaby entuzjastyczna.
Jaki miłośnik gazu jeżdżący do tej pory samochodem z prostym konstrukcyjnie silnikiem możesz być przyzwyczajony do małych kosztów napraw i dobrej pracy na gazie. W tej kwestii zarówno Lanos jak i Laguna są samochodami odpowiednimi, jednak z pewnymi zastrzeżeniami.
Lanos to konstrukcja oferująca wiele wersji silnikowych. Wszystkie bazują na Oplu (co jest pozytywne) i mają jego wszystkie zalety i wady. Podstawą był silnik 1,5 znany z Nexi z tą różnicą, że w Lanosie nie ma (może być w egzemplarzach pierwszych serii) klasycznego aparatu zapłonowego, zapłon podawany jest bezpośrednio z 4 cewek. Ten silnik jest 8 zaworowy, bezkolizyjny (w zasadzie) i wszelki osprzęt do niego (rozrząd, pompa wody itp.) jest śmiesznie tani. Wadą jest wałek rozrządu, który przy stosowaniu złej jakości oleju może się wytrzeć na krzywkach lub po bardzo dużym przebiegu nawet pęknąć (co doświadczyło np. kiedyś moją Nexię – ale po 270000 km). Pociechą jest to, że nawet taka awaria, to góra kilkaset zł, a zdarza się naprawdę sporadycznie. Jest to w zasadzie jedyna typowa dla Lanosa awaria, poza tym samochód jest bezawaryjny.
Drugą jednostką były te same silniki w wersji 16V (pojemności 1,5 i 1,6 – od 8v różni je głowica). Duża dynamika (takie samo spalanie). Ponad dwa razy wyższe koszty obsługi rozrządu (napinacze, dwa wałki). Silniki jak każde 16 V nie są już bezkolizyjne, dużo gorzej znoszą gaz i potrafią się przegrzać.
Była również wersja Eco z sinikiem 1,4 8V i fabrycznym gazem – duże modyfikacje silnika podstawowego (w zasadzie to nawet inny motor). Nie znam tej jednostki, ale mówili, że najbardziej awaryjna i bardzo powolna.
Kupując Lanosa dużą uwagę zwracamy na stan wyposażenia dodatkowego (sprawność elektryki, przewodów wspomagania, rdzy na śrubach we wnętrzu lub popękanych plastików – wszystkie te wady są łatwe i tanie do usunięcia, ale dają możliwość zbicia z ceny).
Silniki Renault z kolei to wg mnie w tych latach klasa sama dla siebie. Doskonała konstrukcja – stosowane w zasadzie do dzisiaj. Tylko, że dużo lepiej pracujące na benzynie niż na gazie – chociaż wielkich problemów nie ma.
Zastanawia mnie czy na pewno chcesz aż takiego skoku – z Fiesty do bardzo dużej Laguny. Laguna to naprawdę komfortowy i dobrze wyposażony samochód, ze wszystkimi jego zaletami ale i wadami.
Zastanów się jakiej wielkości auta potrzebujesz, bo jeżeli wystarczy kompakt, to jako alternatywę dla Lanosa (który pomimo wielu części wspólnych z Kadetem/Astrą/ Nexią kompaktem tak do końca nie jest) rozważ Megane/Xsarę/306.
Mając takie horyzonty (czyli te 4 modele) można powybrzydzać pod względem wyposażenia i stanu konkretnego egzemplarza i znaleźć coś co Tobie przypasuje.
Nie proponuję Astry, bo w tej cenie korozja będzie wielkim problemem.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Manewr skrętu na skrzyżowaniu
    Manewr skrętu – kierowcy często nieprawidłowo wykonują ten manewr, nie dostosowują prędkości, nie biorą pod uwagę warunków pogodowych i zapominają o zatrzymaniu się, gdy skręt jest warunkowy. "Po pierwsze, przed ...

02 Mar 2012, 12:40

Bardzo dziekuje - o takie wypowiedzi mi chodzilo ;)

Wielkosc samochodu nie przeraza mnie jako problem sam w sobie. Jesli przeraza to z powodu ciagu przyczynowo-skutkowego: wiekszy samochod = wyzsza klasa = wyzsze koszty serwisowania (a przy aucie w tym wieku trzeba je brac pod uwage).

Jesli chodzi o lagune to wiadomo ze niektorzy chwala inni narzekaja, niestety udzial tych pierwszych jest znacznie wiekszy niz przecietnie, dlatego prawdopodobienstwo kupienia trupa jest duzo wyzsze niz w przypadku lanosa. Pytanie na ile mozna takiego trupa zidentyfikowac podczas "obdukcji". Ja na pewno tego nie zrobie, moj mechanik moze tak moze nie - wolalbym mimo wszystko nie ryzykowac (no chyba ze wady "krolowej lawet" mozna bez problemu wykryc).

Szczerze mowiac francuzy nie za bardzo bralem pod uwage, tez z uwagi na stereotypy...

Ale po pobieznym przejrzeniu nie mam sie do czego przyczepic - megane i xsara wygladaja podobnie do lanosa. 306 z przyzwoita moca i gazem chyba nie znajde...

Moglbys napisac cos wiecej na temat tych francuzow? Jak z awwaryjnoscia? Jak znosza gaz? Na co szczegolnie uwazac?
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

02 Mar 2012, 14:31

"Królowa lawet" to Laguna II i to w pierwszych wersjach DCi tak naprawdę.
Laguna o której mówimy to razem z równolegle produkowaną wersją Megane najlepsze modele tego koncernu jeżeli chodzi o bezawaryjność.
Laguna w porównaniu do Meggi ma dużo droższe ceny części zawieszenia i hamulców. Reszta jest w zasadzie taka sama. Przy tej cenie pamiętajmy też, że zakup nowego kompletu opon do laguny to też (może nie aż tak ale jednak) wyższy wydatek - chociaż ten sam rozmiar (15") możemy znaleźć w Megi. Oględziny Laguny to jak w przypadku Meggi i Xsary normalne sprawdzenie zawieszenia (tył w żadnym nie ma sprężyn więc sprawdzamy łożyska belki i kąt "rozwarcia" kół względem siebie. W tym roczniku wiele egzemplarzy może być już po regeneracji (która jest coraz tańsza), co może być zaletą. Żywotność, jak mówią to 150 tyś km - u mnie po 180 tyś nie wymaga żadnych napraw (Megane).
Silniki wszystkie nadają się do gazu z odpowiednią instalacją (8 zaworowe po prostu lepiej to znoszą).
Nie obawiaj się tych francuzów, ale nie skreślaj jednocześnie tego Lanosa - przy tej cenie liczy się egzemplarz, nie marka.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

02 Mar 2012, 16:02

Trzeba dodać jeszcze że w Lanosie 1.6 najczęstszą usterką jest wypalanie sie uczelki pod glowicą.
Druga sprawa to taka że silnik 1.5 8V 86KM najlepiej znosi instalacje lpg i pojedzie praktycznie na każdej.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Mar 2012, 16:35

Tak, do lanosa juz jestem przygotowany, ze albo 1,5 8v z dowolna instalacja, a jesli 16V (1,6 ew 1,5) to tylko sekwencja - tak mi doradzil mechanik, to samo czytalem w necie.
Rozumiem ze mozna ta zasade przeciagnac tez na silniki innych producentow?

Przydomek jaki przytoczylem rzeczywiscie dotyczy 2. generacji, ale zgodnie z ta strona: http://moto.pl/MotoPL/1,98754,3200814.html awaryjność 1. laguny tez byla zdecydowanie powyzej przecietnej. Ale o ile mechanik jest to w stanie bez problemu wykryc (mysle ze problemy z zawieszeniem ciezko zataic? czy sie myle?) to oczywiscie nie bede skreslal laguny.

Chcialbym po prostu ograniczyc do minimum ryzyko sytuacji, w ktorej chwili zakupu samochod wydaje sie ok, a po przejechaniu kilkuset czy kilku tys. km zaczynaja sie duze problemy...
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017