Stuk w lewym p kole

19 Paź 2012, 23:46

witam!
moj problem polega na tym ze przy np manewrach zawracania na podworku lub skrecania na krzyzowce przy dosc mocnym skrecie kierownica chwile po ruszeniu slychac w lewym przednim kole lub jego okolicach pojedynczy stuk,czy ktos mial taki przypadek??
darek8286
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: volvo V70
Silnik: 2.5 TDI
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Paź 2012, 20:40

Wg mnie to końcówki drążków układu kierowniczego. Zobacz czy podczas skręcaniu kierownicą ale w miejscu,również słychać takie stuki,jeśli tak to masz gotową diagnozę.
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3

21 Paź 2012, 00:26

jak krece w miejscu to nie slychac tego,dodam ze jak wjezdzam w posesje to sa tam takie korytka betonowe do odprowadzania wody i w momencie jak kolo w nie wjezdza i nastepuje na nie ucisk to tez to slychac,
darek8286
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: volvo V70
Silnik: 2.5 TDI
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Lis 2012, 15:56

To raczej nie powinno miec większego znaczenia. Podjedź z autem na diagnostykę,moim zdaniem to również drążki układu kierowniczego. Daj znać jak będziesz już po wizycie w warsztacie.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295

09 Lis 2012, 23:27

Mnie się wydaje że może to być przegub.
arkg
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: hyundai santa fe
Silnik: 2,2TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2012, 14:43

problem juz z glowy,sworzen od wachacza wchodzi chyba w piaste,nie wiem dokladnie bo nie znam sie az tak ,i tam go jakby kontruje taka sruba,byla tam zwykla srubka,z tego co mi mechanik powiedzial to powinna byc specjalna do tego sruba ,wymienil i jest ok,jak naginal brecha wachacz to sworzen prawie caly wychodzil,ale spowrotem sie nie chowal,dopiero jak mu sie zachcialo i wtedy wlasnie bylo slychac ten pojedynczy stuk,
dzieki wszystkim za pomoc,
darek8286
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: volvo V70
Silnik: 2.5 TDI
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pajero Owners Club wyprawa na Korsykę
    Już w najbliższy piątek rozpoczyna się wyprawa na francuską wyspę Korsykę organizowana przez klub miłośników terenowych samochodów Mitsubishi - Pajero Owners Club. Ekspedycja, podczas której zaplanowano ...

10 Lis 2012, 15:56

darek8286 napisał(a):problem juz z glowy


Miejmy nadzieję że problem nie powróci za niedługi czas w innej postaci , bo:
darek8286 napisał(a):jak naginal brecha wachacz to sworzen prawie caly wychodzil,ale spowrotem sie nie chowal,dopiero jak mu sie zachcialo


Tutaj aż się prosi zwrócić uwagę na bardzo istotną sprawę. Sworzeń wchodzi w otwór dość pasownie. Skręcenie śrubą zaciska go tworząc trwałe połączenie. Jeśli sworzeń latał lużno dłuższy czas to mógł zdeformować , wytrzeć ów otwór nadając mu stożkowy, owalny kształt. Dorażne skręcenie nową śrubą może usztywni połączenie , ale .......może okazać się że zwrotnica będzie do wymiany. Miejmy nadzieję że jednak nie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4849
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lis 2012, 21:51

bonifacy napisał(a): ale .......może okazać się że zwrotnica będzie do wymiany. Miejmy nadzieję że jednak nie.

To zalezy jak długo był ekspkoatowany samochód w takim stanie tech.
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Lis 2012, 11:52

Ciężko jednoznacznie określić przyczynę,najlepiej udac się do warsztatu,przecież to może być większość elementów zawieszenia jak: wahacz,sworzeń,łożyska,końcówki drążków.
ZmienOlej
Początkujący
 
Posty: 75
Prawo jazdy: 01 01 1991
Auto: BMW M3