Stukanie w silniku

30 Lip 2011, 18:06

Słuchajcie mam pewien problem z moim autem. Jeżdże Daewoo Leganzą. Silnik 2.0 16V (wiadomo silnik oplowski GM). Z silnika słychać jakby delikatne stukanie, coś tak jakby rzęzi. Dziwna sprawa. Ciśnienie oleju w porządku, kontrolka się nie żarzy. Silniczek pali na dotyk pracuje równiutko jak zawsze, nie zauważyłem żadnego spadku mocy, ani nic w tym guście. Kiedy dodaje gazu stukanie ustaje. Ale na luzie kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach coś tak jakby delikatnie stukało. Czasami, ale nie zawsze stuknie mocniej kiedy zapalam po dłużyszm postoju.

Co myślicie na ten temat? Czy może to być uszkodzona panewka, lub uszkodzony korobwód?
bielu1996
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Daewoo Leganza

30 Lip 2011, 19:05

wyglada mi to na popychacze hydrauliczne kiedy był olej wymieniany ?:P
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

31 Lip 2011, 11:53

Olej zawsze wymieniam co 10 000 tys. Poziom sprawdzam raz w tygodniu. Zawsze dbam o to żeby było max. 16 oplowska lubi brać więc dolać też co jakiś czas trzeba, ale tak jak mówie jeszcze nie zdażyło się żeby poziom spadł poniżej połowy miarki.

Właśnie dziwna jest sprawa. Zawory kiedy tłuką mają troszkę inny odgłos. No chyba, że któraś ze szklanek popychaczy hydraulicznych faktycznie pękła. Ten odgłos przy odpalaniu (zaznaczam że nie występuje to zawsze) przypomina mi moją Alfe 166 2.0 twin spark kiedy tłok uderzał w głowice. Ale tam nie było już ciśnienia oleju i lapka paliła się cały czas. A kiedy dodało się gazu to hałas jak w traktorze.

Teraz z kolei kiedy dodaje gazu to stukanie ustaje. Ciśnienie jest w normie cały czas, a lampka się nie żarzy nawet na ciepłym silniku.
bielu1996
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Daewoo Leganza

31 Lip 2011, 12:22

sprawdz dla pewnosci ciesnienie oleju przzyzadem ;)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

06 Sie 2011, 17:11

Podobne objawy mają silniki 1.4 w oplach. Słychać to jako bardzo metaliczny stukot koło głowicy. Szczególnie słyszalne jest to od 1500 do 2000 obr/min na biegu jałowym. W samochodzie kolegi tak właśnie było. Po rozłożeniu silnika okazało się że w tłokach są już wybite minimalnie gniazda sworzni tłokowych. Taniej wyszło kupić silnik z małym przebiegiem niż ten naprawiać. No ale nie chcę zapeszać. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
DAWID-89RW
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Chełmza
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen BX 16 RS
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford GT
    Ford GT nie jest oczywiście modelem seryjnym, a egzemplarzem po skrajnych modyfikacjach dokonanych przez Performance Power Racing z Florydy. Specjaliści z tej firmy w konstrukcji pojazdu zastosowali materiał wykorzystywany ...