panowie na wyprawy to się jeździ właśnie w miejsca zapomniane przez światowych producentów samochodów, nie ma tam serwisów wyspecjalizowanych z komputerami i tym podobnym sprzętem
![Mr. Green :mrgreen:]()
wyprawa to właśnie odwiedzanie mniej więcej dzikich nie skalanych konsumpcją miejsc tam gdzie chcecie dojechać nowoczesnym autem dolecicie równiesz samolotem, dojedziecie pociągiem bądź autobusem
![Mr. Green :mrgreen:]()
no chyba że autor ma na myśli wycieczke pod Paryż do disneylandu
@halsky11 tak mój patrol pali w granicach 10l a przy pełnym obciążeniu nie spalił mi na wyprawie wiecej niż 11,7 lita na 100 km i nie są to herezje (mówie tu o poruszaniu się drogami nie tylko asfaltowymi, wyłączając jazde stricte terenową) ale ja nie mam ekologicznego 2,8 td tylko dewastującą starą wolnossącą jednostke o pojemności 4,2 litra i tak osiągam to co che, czyli oszczędność ( jestem w stanie przyjąć w planowaniu 15l/100km wtedy mi nie braknie pieniędzy nawet jeżdżąc w terenie) i niezawodność
co do komfortu jesteś pewien?? jeżdziłeś dobrze utrzymanym discowery albo patrolem? nie sądzę bo byś nie mówił tego typu rzeczy
następnie, ten cywilizowany europejczyk zamierza się zabrać na wyprawe ( polecam nawet przejechać się na Maramuresz, albo zrobić transkarpatie zobaczysz co zostanie ci z takiego samochodu choć to środek europy i drogi "asfaltowe" aa i dziękuje za komplement
![Wink ;)]()
miło że taki cywilizowany człowiek uważa ludzi o trochę innych poglądach za dzikusów
![Mr. Green :mrgreen:]()
masz racje technika idzie do przodu tylko czemu na przykład LC w wersji HD (czyli najczęstsza wyprawówka jeśli chodzi o toyote) produkowana jest dale z silnikami KZ1 a to przecież konstrukcje z przed 30 lat
![Wink ;)]()
dlaczego żaden profesjonalny samochód przygotowany przez Toyote nie ma silnika d4d?? rownież mercedes ładuje stare 3.0TD (takie jak w meśku 124) dlaczego Nissan dalej produkuje patrola GU3 z silnikiem TD42eti?
żaden z tych samochodów nie przypomina tarpana w porównaniu z wygodą w nich to auta typu Forrester to jest wygoda tarpana
![Wink ;)]()
przejedź się tego typu autem z prędkością 80-90 po dziurawej szutrowe drodze zmienisz zdanie o traktorach
BTW Toyota LC którą ty proponujesz nie różni się konstrukcyjnie od starego patrola nic a nic
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
tu przykładowo masz jak trzęsie w parchu przy prędkości 70-80 po dziurawym szutrze
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
a to jest droga po 2 dniowym deszczu którą normalnie polonezem przejechał znajomy kilkanaście dni wcześniej
@ACSznycel hmm to wytłumacz mi dlaczego Kanada bądź Australia (bądź co bądź jeden z najbardziej pro ekologicznych krajów) dofinansowywuje nawet do 70% kosztów instalacji LPG/CNG??
no i nie zapominajmy że w Polsce dalej 80% samochodów benzynowych nie jest samochodami niskoemisyjnymi
![Wink :wink:]()
o dieslach nawet nie wspomne
aaa żeby nie było, nie przekonuje nikogo że Patrol to super auto wyprawowe
![Wink ;)]()
nie jest, jest wiele innych, lepszych
![Wink ;)]()
typu właśnie discowery (nawet 3 generacja z silnikiem 2,7V6 TD to coś dla kolegów którzy chcą nowoczesny silnik który jest naprawialny w byle warsztacie, niestety elektronika tego samochodu już nie), mitsubishi pajero (byle nie 3 generacja)nissan terrano (byle nie z silnikiem 3,0DId)