Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
butla zabiera przestrzeń, 50l starczy ci na przejechanie 300km, nie wszędzie znajdziesz stacje LPG więc albo zostaw w benzynie albo dieselsynthax napisał(a): benzyna, najlepiej 2.0l. (w planie instalacja lpg z dodatkowych funduszy.)
auto w założeniu wyprawowe, będzie robić kilka(a może kilkanaście ) tys. km rocznie, więc koszty paliwa są ważne
ogólnie Forek to kombi z napędem na 4 jak audi czy podobne nie ma zbyt wielkiego prześwitu, możliwości liftowania dość ograniczone, bez osłon podwozia się nie obejdziesynthax napisał(a): napęd 4x4 i podwyższone nadwozie
w większości prawdopodobnie po twardej nawierzchni, ale nie może być ograniczone tylko do takiej drogi. Terenówka to za dużo, ale mam silne tendencje do zjeżdzania z asfaltu, musi pokonać leśne drogi, lekkie błoto lub kamieniste górskie drogi, ogólnie wszedzie tam gdzie bez 4x4 się nie obejdzie
są ludzie co cinquecentem zjeździli cały światsynthax napisał(a): bagażnik w miarę pakowny.
dla 3 os. rodziny
czli im starszy tym leszy a każda ingerencja w ukłąd paliwowy czy tym podobne to niepotrzebne komplikacjesynthax napisał(a): auto proste w serwisowaniu
samochód powinien być prosty w serwisie, Im mniej elektroniki tym lepiej.
patrz na stan nie na roczniksynthax napisał(a): Rocznik auta ma mniejsze znaczenie, ustepując niezawodności
jeśli ma być komfortowy niezawodny duży i bezawaryjny to raczej nie forrestersynthax napisał(a): Nie istotna jest prędkość, auto ma bezawaryjnie przeć do przodu, zamiast autostrady wybieram np. drogę „na skróty” przez góry. Taki komfortowy i niezawodny wehikuł co będzie się włóczył z nami po świecie.
15 na zakup drugie tyle na doinwestowanie i wyposażenie i możesz jechać gdzie dusza zapragnie a jeśli nie chcesz terenówki to na twoim miejscu patrzył bym za bardzo porządnym nie wysilonym dużym dieslem (najlepiej z turbiną- w górach poczujesz różnice)synthax napisał(a):Czy jest w tej cenie coś rozsądnego, czy lepiej doinwestować do 20 tys.
.
pocieszny napisał(a): butla zabiera przestrzeń, 50l starczy ci na przejechanie 300km, nie wszędzie znajdziesz stacje LPG więc albo zostaw w benzynie albo diesel
pocieszny napisał(a):są ludzie co cinquecentem zjeździli cały świat
pocieszny napisał(a): jeśli ma być komfortowy niezawodny duży i bezawaryjny to raczej nie forrester
pocieszny napisał(a): 15 na zakup drugie tyle na doinwestowanie i wyposażenie i możesz jechać gdzie dusza zapragnie a jeśli nie chcesz terenówki to na twoim miejscu patrzył bym za bardzo porządnym nie wysilonym dużym dieslem (najlepiej z turbiną- w górach poczujesz różnice)
coś jak W124 4motion w wersji kombi
a najlepiej to jednak terenówke mitsubishi pajero lub discavery idealnie wkomponują się w twoje potrzeby
pocieszny napisał(a):może się wypowiem troche brutalnie ale... benzyna na wyprawie zwłaszcza z gazem to troche pomylony pomysł
jeśli chcesz oszczędzać na wyprawach to duży bezawaryjny diesel jest podstawą, dlaczego??
przelot na baku 700-1000km, duży moment obrotowy potrzebny do targania wszystkiego o weźmiesz i samego auta, brak ingerencji w silnik tylko wydłuża jego żywotność i bezawaryjność, stary duży diesel pojedzie na każdym paliwie, w dalszych częściach świata (azja/afryka) tankowanie z butelek plastikowych paliwa o średnio wiadomym pochodzeniu i składzie to niestety codzienność, starszego diesla naprawi Pan Zdzisek młotkiem i kluczem 13 w każdym zakątku świata, (starsza benzynę też ale instalacji LPG już nie) rope kupisz od rolnika, w lesie od leśników, a w razie problemów poratujesz się nawet olejem z kuchni LPG nie nalejesz do kanistra na zapas, w niektórych krajach tego typu instalacja jest wręcz zabroniona, ON droższy jest tylko w cywilizowanym świecie a tam nie można jeżdzić poza asfaltem i ostatnia dla mnie bardzo ważna rzecz przebieg bezawaryjny w silniku diesla będzie większy niż w benzynie a wymiennych części eksploatacyjnych jest znacznie mniej. butla w miejsce koła to max 45 litrów więc dystans na niej jeszcze mniejszy a w "terenie" wzrost spalania benzyny jest znacznie większy niż wzrost spalania diesla (różnica w kręceniu silnika)
ja ni mówie że się nie da, oczywiście że się da aczkolwiek jest to trudniejsze logistycznie, bardziej upierdliwe w codziennym planowaniu przejazdu, i ogranicza spontan na wycieczkach.
sam przyznajesz mi racje te silniki do auta stricte wyprawowego się nie nadająhalsky11 napisał(a):wlasciwie z niczym sie tutaj nie zgodze, subaru ma silnik bokser znany z ogromnej paliwozernosci w kazdej pojemnosci, wiec lpg jest dobrym rozwiazaniem, silnik jest oancerny wiec gaz mu szczegolnie nie zaszkodzi
chcesz zobaczyć patrola na roślinnym czy na bio czy nawet na rozpuszczalniku?? przyjedź do mnie zapraszam bardzo wlejesz do baku co ci się żywnie podoba to samo jest z Discowery pojedzie na wszystkim (300 jeśt już bardziej wybredna ma troche elektroniki ale jeździ na większości syfatych paliw)halsky11 napisał(a):duzy stary diesel oznacza wielkie spalanie i niewielka moc przy powaznej emisji spalin jesli kogokolwiek to obecnie obchodzi, bo widze ze polowa polski juz jezdzi tymi traktorami z emblematami tdi cdi itd..
chcialbym zobaczyc jak chocby nissan patrol 2,8td jedzie na oleju z kuchni,w starych wlasnie dieselach weze gumowe doprowadzajace paliwa sa juz zmurszale, ich wytrzymalosc jest niewielka a olej roslinny jest agresywny, 100km i samochod moze ci stanac, chyba kolego masz wybujala fantazje co do wytrzymalosci tych silnikow
taaa aczkolwiek powiem ci że tylko tak zwana "cywilizowana europa" jeździ takimi samochodami jak mółisz cała reszta śmiga właśnie na "starych dieslach" które naprawi Pan Zdzisek po zawodówce człowieku jedź takim nowoczesnym diueslem na przykład na Syberię myśle że zostawisz ten samochód tam i wrócisz samolotem bo nikt ci nie naprawi tam silnika który umrze od jakości paliwa które tam zakupisz nawet na stacji benzynowejhalsky11 napisał(a):nikt juz teraz nie kupuje tzw. starych dieseli bo to traktory, zero dynamiki wielkie spalanie i zostawiaja za soba duza czarna chmure, wiec pan zdzisiek razm z nimi odchodzi do historii, teraz ci tradycyjni mechanicy z polski co ledwo pokonczyli zawodowki niemaja zielonego pojecia o nowoczesnych ukladach wtryskowych czy innych komponentach nowoczesnych dieseli, wiec idea naprawy niemal wszedzie odpada...
mylisz kolego wycieczke po asfalcie nawet daleką z jazdą wyprawową, sam @synthax napisał że lubi zjechać z asfaltu a 4000 km od domu jak urwiesz mcpersona to ciekawe co zrobisz? takie auto musi wytrzymywac swojehalsky11 napisał(a):kolega mowil o samochodzie wyprawowym a ty mu na sile chcesz wcisnac jakies osiagi w terenie, wiekszosc ludzi do wypraw uzywa asfaltu a tym bardziej wybierajac subaru forestera mozna o terenie zapomniec bo to kolejna pseudo miejska terenowka z przeswitem jak polonez
synthax napisał(a):auto w założeniu wyprawowe, będzie robić kilka(a może kilkanaście ) tys. km rocznie, więc koszty paliwa są ważne
to kolega przywalił przecież LPG i gaz ziemny to najczystsze paliwa jakie sąACSznycel napisał(a): Nie mówiąc już o szkodliwości dla środowiska
sam przyznajesz mi racje te silniki do auta stricte wyprawowego się nie nadają
chcesz zobaczyć patrola na roślinnym czy na bio czy nawet na rozpuszczalniku?? przyjedź do mnie zapraszam bardzo wlejesz do baku co ci się żywnie podoba to samo jest z Discowery pojedzie na wszystkim (300 jeśt już bardziej wybredna ma troche elektroniki ale jeździ na większości syfatych paliw)
co do wytrzymałości to życze wam wszystkim z całego serca żeby którykolwiek TDI, CDI HDI czi inny tego typu silnik przejeździł tyle co mój stary TD42 1270000km (milion dwieście tysięcy kilometrów) a takie rzeczy jak węże, to jakby kolega nie wiedział są rzeczami eksploatracyjnymi i sie wymienia
taaa aczkolwiek powiem ci że tylko tak zwana "cywilizowana europa" jeździ takimi samochodami jak mółisz cała reszta śmiga właśnie na "starych dieslach" które naprawi Pan Zdzisek po zawodówce człowieku jedź takim nowoczesnym diueslem na przykład na Syberię myśle że zostawisz ten samochód tam i wrócisz samolotem bo nikt ci nie naprawi tam silnika który umrze od jakości paliwa które tam zakupisz nawet na stacji benzynowej
mylisz kolego wycieczke po asfalcie nawet daleką z jazdą wyprawową, sam @synthax napisał że lubi zjechać z asfaltu a 4000 km od domu jak urwiesz mcpersona to ciekawe co zrobisz? takie auto musi wytrzymywac swoje
halsky11 napisał(a):watpie ze kogokolwiek interesuje czym sie jezdzi w afryce czy na syberii, poza tym kogo interesuje jakosc tamtejszych paliw?? pomagasz wlasnie cywilizowanemu europejczykowi a nie dzikusowi ktoremu do poruszania sie wystarcza 4 kola i silnik nie do zajezdzenia miej to na uwadze...
technika idzie do przodu a ludzie juz niechca starej szkoly i za cene niesmiertelnosci silnika pozbywac sie wszystkiego innego co oferuje producent
ACSznycel napisał(a):halsky11 napisał(a):watpie ze kogokolwiek interesuje czym sie jezdzi w afryce czy na syberii, poza tym kogo interesuje jakosc tamtejszych paliw?? pomagasz wlasnie cywilizowanemu europejczykowi a nie dzikusowi ktoremu do poruszania sie wystarcza 4 kola i silnik nie do zajezdzenia miej to na uwadze...
technika idzie do przodu a ludzie juz niechca starej szkoly i za cene niesmiertelnosci silnika pozbywac sie wszystkiego innego co oferuje producent
Dokładnie, prawda jest taka że dla producentów aut liczy się tylko pierwszy właściciel: ten który auto kupuje, i to jego wymaganiom starają się sprostać. Więc silniki są coraz mocniejsze, oszczędniejsze, mają większą kulturę pracy, a trwałość... Pierwszy właściciel zakłada się że zrobi 100, maksymalnie 200tys. km i sprzeda auto, więc po co narażać się na koszty lepszych materiałów itp i projektować silniki które wytrzymają znacznie więcej? Co to obchodzi kupującego czy auto pojeździ 8 czy 28 lat, i tak sprzeda je po 4...
Co do LPG to proszę pierwszy lepszy wynik z google na zapytanie "czy lpg jest ekologiczne": http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Czy-LPG-jest-ekologiczne-,21269,1.html
Może było kiedyś, ale obecnie już nie jest...
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Baza z danymi technicznymi samochodów marki SUBARU. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne SUBARU