SUV głównie do miasta, krótkie odcinki, problemy 80-100000 zł

17 Wrz 2024, 16:48

Jakiego Suva polecicie w cenie około 80 - 100000 zł jazda głównie po mieście na krótkich odcinkach.
Automat
Benzyna
Bez turbiny
Większość osób zaraz napisze, że tylko Hybrydowe auta do miasta.
Zgłębiłem temat i jest pewien problem z hybrydami w mieście.
Silnik w takim aucie jest odpalany i gaszony bardzo często, przez co benzyna dostaje się do oleju.
Dotyczy to głównie aut z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Myślałem nad autem z USA
, nie posiadają filtra GPF.
gadi
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1,9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Wrz 2024, 20:31

gadi napisał(a):Myślałem nad autem z USA
, nie posiadają filtra GPF.
ale za to są mniej lub bardziej rozbite, czasem zalane, czasem kogoś w nim zamordowano, ale mają najczęściej słabsze wyposażenie, wykończenie i gorzej się prowadzą :ok:

Spójrz na Jeepa Cheerokee, ale nie licz, że ten 3.6 będzie ekonomiczny w mieście
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14157
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Wrz 2024, 20:52

Chyba chodzi ci o Jeep Grand Cherokee one mają silnik 3.6
Natomiast mniejszg brat Jeep Cherokee ma silnik 3.2
Ale czy na krótkich odcinkach zdąży nagrzać się i przełączyć na gaz?
gadi
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1,9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Wrz 2024, 23:08

Tak, chodziło o 3,2. Mój błąd.
gadi napisał(a):Ale czy na krótkich odcinkach zdąży nagrzać się i przełączyć na gaz?
zależy o jak krótkich odcinkach mowa. Sam mam gaz w dużym V6, latem przełącza się po przejechaniu 100m, zimą trochę dłużej. Natomiast przy krótkich trasach dochodzi kwestia, o której pisałeś w przypadku hybryd (więc nie jest to ich domeną), mianowicie:
gadi napisał(a):Większość osób zaraz napisze, że tylko Hybrydowe auta do miasta.
Zgłębiłem temat i jest pewien problem z hybrydami w mieście.
Silnik w takim aucie jest odpalany i gaszony bardzo często, przez co benzyna dostaje się do oleju.
długotrwała jazda z częstym gaszeniem i odpalaniem silnika nie służy żadnemu silnikowi spalinowemu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14157
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Wrz 2024, 07:24

gadi napisał(a):Silnik w takim aucie jest odpalany i gaszony bardzo często, przez co benzyna dostaje się do oleju.

Temat w hybrydach Toyoty bardzo mocno nadmuchany a w dodatku znany już dużo wcześniej i nie tylko w hybrydach.
Uważam że to jest wynik wpływu internetu i roszczeniowości znaffcuf motoryzacyjnych których wiedza pochodzi tylko i wyłącznie sprzed ekranu kompa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10628
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Wrz 2024, 10:08

Generalnie jak zadbasz o wymianę oleju co 10tkm w takiej hybrydzie to nie powinno być problemów bo w tym czasie na benzynie w mieście przejedziesz maksymalnie 60% tego dystansu.

Przy sporych silnikach musisz liczyć się z dużym spalaniem czy to LPG czy też benzyny. Nie wiem jakie to są u ciebie dystanse jednorazowe do pokonania bo tu czasem kluczowe okazuje się samo podejście co do rodzaju samochodu. Może warto by było kupić np. Jakiegoś elektryka jak samochód ma głównie służyć na dojazdy do pracy na krótkich odcinkach tylko w mieście?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9900
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy agresja na drodze może być zaraźliwa?
    Nieprzyjemne gesty, nadmierne używanie klaksonu, zajeżdżanie innym drogi czy naciskanie na innych kierowców przez jazdę zbyt blisko – to wszystko nie tylko stwarza zagrożenie i brak szacunku, ale może również ...

Wczoraj, 13:47

To niejest nadmuchany temat. Ja miałem styczność z takim przypadkiem i to nie w aucie chybrydiwym. Zwykły wolnossący z wtryskiem bezpośrednim.
Wymiana oleju co 5-6 tysięcy kilometrów

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

gadi
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1,9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

Wczoraj, 20:33

gadi napisał(a):To niejest nadmuchany temat. Ja miałem styczność z takim przypadkiem i to nie w aucie chybrydiwym. Zwykły wolnossący z wtryskiem bezpośrednim.
Wymiana oleju co 5-6 tysięcy kilometrów

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Kolego mi to ręce opadają do samej ziemi ja czytam to co piszesz i słucham to co wklejasz.

Użyłem słowa "nadmuchany" ponieważ chodzi o to że towarzyszy nam już od wiele wielu lat. Często dotyczy silników które robią setki tysięcy kilometrów.

Więc czemu jest nadmuchany bo nie powinien zaważyć o zakupie auta, ponieważ dotyczy max ekstremalnych warunków dla każdej jednostki pb/on/h.

Kolejna temat filmik. To już jest prawdziwa załamka. Czy Ty słuchałeś co ten pan mówił ? To jest jakiś zlepek info z pominięciem podstawowych zagadnień a do tego hasło "rozgrzewać silnik 15min bo będzie..." tak czy owak jest lipą, śmiechem, kocopołem.


Niestety jest to co pisałem wcześniej większość wiedzy netowej bazuje na niewiedzy oglądaczy i pseudo gierkach psychologicznych żeby wydobyć lajki/suby a biedakom zamydlić oczy.

Werdykt -10 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10628
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe