Suzuki Swift 3 Sport - jaki olej (może olej od PMO?)

30 Wrz 2019, 11:12

Witajcie,
od paru dni przeglądam fora i strony producentow by dopasować olej do autka swift sport 1.6 125 ale z gazem. Aktualnie zalany jest CASTROL Edge C3 5W30 i moim zdaniem to sredni wybor biorac pod uwage aktualne spalanie oleju (04l na 1000 km miasto, korki, czasem trasa 100km). Przebieg to prawie 150tysi. Teraz tak w instukcji mamy tylko tyle: ' powinien odpowiadać klasie jakości API SG, SH, SJ lub SL'. Opierajać sie na stronach producentow znalazłem:
Motul 8100 X-Clean EFE 5W30 5L
Millers Oils TRIDENT 5w40 5L
ale np. RAVENOL TSJ SAE 10W-30 (serio taki jest polecany 10w)
chodzi mi po głowie jeszcze cos od PMO np: PMO PROFESSIONAL MOTOR OIL C3 COMBI 5W30 Moze ktos z Was ma lepszy pomysl czy cos. Z góry dzieki
Bażant
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 03 11 2017
Auto: Nie mam

30 Wrz 2019, 12:36

Bażant napisał(a): Teraz tak w instukcji mamy tylko tyle: ' powinien odpowiadać klasie jakości API SG, SH, SJ lub SL

To dosyć stare normy, najnowsza to SN(im dalej druga litera w alfabecie tym nowocześniejsza).
Spróbuj Valvoline Max Life najlepiej 10w40.
[link do oferty na Allegro wygasł]
A jak byś chciał iść po bandzie, to Valvoline ma jeszcze V1 racing :mrgreen:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ale jak silnik do remontu, to żaden olej nie pomoże.
Ostatnio edytowany przez yeti65, 30 Wrz 2019, 12:50, edytowano w sumie 1 raz
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3754
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Wrz 2019, 12:50

o wlasnie tu mam zgryz, bo z jednej strony chciałem zostać na 5w30 poki co, w mysl, ze szkoda juz na pol-syntetyk przechodzic
Bażant
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 03 11 2017
Auto: Nie mam

30 Wrz 2019, 12:57

Bażant napisał(a):o wlasnie tu mam zgryz, bo z jednej strony chciałem zostać na 5w30 poki co, w mysl, ze szkoda juz na pol-syntetyk przechodzic

A dlaczego niby szkoda??? Nie rozumiem tej mody- stare merce i volva na mineralnym robiły mln km. Podejrzewam, ze jak wchodziła norma SG, to jeszcze syntetyków na świecie nie było :lol:
SG-dla aut wyprodukowanych przed 1993r, w 93r wchodzi norma SH.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3754
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Wrz 2019, 13:05

yeti65 napisał(a):Valvoline Max Life najlepiej 10w40
To dobry olej i moim zdaniem warto spróbować przejść na niego tak jak pisze [email widoczny po zalogowaniu] napisał(a):aktualne spalanie oleju (04l na 1000 km miasto, korki, czasem trasa 100km)
To już jest sporo pytanie jak szybko zwiększa się ilość pobieranego oleju. Pamiętaj że olej olejowi nie jest równy i na innym pobór może spaść nawet o 30-40%.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

30 Wrz 2019, 17:32

auto mam od czerwca i to jest aktualna sprawa. Generalnie ciężko mi ocenić na ile można pozwolić w kwestii oleju bo znalazłem wpisy, że silnik m16a lubi olej, ale powiem tak jestem w stanie zaakceptować litr na 10 tys. Na pewno będę coś robić dalej
Bażant
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 03 11 2017
Auto: Nie mam

30 Wrz 2019, 21:02

Bażant napisał(a):Na pewno będę coś robić dalej
Co możesz w tej sytuacji zrobić? Myślę że można zmierzyć ciśnienie na cylindrach celem sprawdzenia. Dalej możesz zrobić płukankę, użyć można też preparatu odblokowującego zapieczone pierścienie no i na koniec zalać wybrany olej oraz obserwować co się będzie działo.
Jeżeli olej przepuszczają pierścienie to jest szansa że to pomoże w zmniejszeniu jego zużycia.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

01 Paź 2019, 13:45

Suzuki do silników SPORT zaleca olej Schell Helix 5W40. Z tym, że Schell Suzuki leje do wszystkich swoich silników, bo z tą firmą współpracują. Ale marka oleju nie jest aż tak bardzom ważna jak API i SAE. Ty musisz mieć SAE 5W40 i API SL. Chyba, że nie wiesz jaka norma API była obecnie, to musisz wlać SN, bo ta jest najwyższa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2019, 12:56

Kolego pytasz o oleje PMO? To te same zakłady,które produkują oleje VALVOLINE,parametry mają zacne,rzuca na kolana szczególnie jeden,temp.krzepnięcia,druga sprawa cena,połowę tańsze od konkurencji,myślę,że tylko dlatego,iż te oleje dopiero wchodzą na rynek,ta cena z czasem się zmieni,jeśli chcesz dbać o silnik to PMO jak najbardziej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Lis 2019, 19:59

MotoAlbercik napisał(a):Suzuki do silników SPORT zaleca olej Schell Helix 5W40. Z tym, że Schell Suzuki leje do wszystkich swoich silników, bo z tą firmą współpracują. Ale marka oleju nie jest aż tak bardzom ważna jak API i SAE. Ty musisz mieć SAE 5W40 i API SL. Chyba, że nie wiesz jaka norma API była obecnie, to musisz wlać SN, bo ta jest najwyższa.


czytałem że oleje shell oczyszczają silnik ze zbędnego nagaru. Produkowane są troszkę inaczej niż pozostałe oleje bo na bazie gazu ziemnego.
mazi88
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Kuźnia
Wybór oleju silnikowego 2.0 turbodieselOlej do 2.0 TSI z grupy VAG