Wybór oleju silnikowego 2.0 turbodiesel

29 Paź 2019, 00:05

Witam Tak jak w tytule chciałem poprosić o radę w sprawie doboru oleju do samochodu specjalistów tego forum. Potrzebuje oleju do samochodu nissan primera p11 sedan, rocznik 2000 silnik 2.0 turbodiesel z DPF (nie wiem czy on nadal jest w tym samochodzie po tylu latach ponieważ go kupiłem miesiąc temu i nie znam jego historii) aktualnie zalany jest 15w40 texar. Jak wiadomo auto 19 letnie z przebiegiem 282 000km więc swoje przejechał. Jak wiadomo 15w40 nie słynie z dobrych opini. Kupiłem płuknakę i tutejszy mechanik powiedział że po płukance moge zmienić na 10w40 i mi bardzo odpowiada taka opcja no wiadomo bo ten olej na zimę bardziej odpowiada. Proszę najlepiej o wysyłanie linków do kupna w przypadku polecania konkretnego oleju. Również mogę dodać jakieś zdjęcia/informacje o samochodzie. Edit: dodaje że posiadam u siebie już ten olej: [link do oferty na Allegro wygasł] ale jest on przygotowany do zwrotu.Jeżeli znajdzie się jakiś chociaż trochę lepszy to ten odsyłam ponieważ mam darmowy zwrot i zamówię ten lepszy :D
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

29 Paź 2019, 01:07

RoxelloX napisał(a):silnik 2.0 turbodiesel z DPF (nie wiem czy on nadal jest w tym samochodzie po tylu latach ponieważ go kupiłem miesiąc temu i nie znam jego historii) aktualnie zalany jest 15w40 texar
A skąd wiesz czy to DPF one były obowiązkowe od 2006 roku jak weszła norma Euro IV. Jesteś pewny że mówisz o DPF, a nie o katalizatorze?

Olej kiepski do diesla z turbo ;/ Napisz trochę więcej czy silnik bierze olej jak z turbiną? Ja bym mu się dobrze przyjrzał i dopiero wtedy zdecydował co zrobić.

Pytałeś poprzedniego właściciela dlaczego jeździł na takim oleju? Jak często go zmieniał?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

29 Paź 2019, 01:09

Tam nie było DPFa. Rób płukanie zalewaj olej wyznaczony przez producenta stosując dobre markowe oleje a nie najtańsze, tylko tak przedłużysz jego życie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Paź 2019, 17:18

oleju raczej nie bierze nie widziałem z tym problemów u siebie ale nie wiem czy po wymianie na olej bardziej lepki nie zacznie, nie znam stanu turbiny, wydaje mi się, że jest z nią okej ale wiadomo jak to jest, mam samochód od 2 miesięcy.
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

29 Paź 2019, 17:27

zalany 15w40, bardzo chciałem zmienić na 5w30 jak zaleca producent tylko czy będzie to korzystne dla samochodu z takim przebiegiem, w przypadku gdybym kupował 5w30 to napewno bym brał najlepszy czyli pewnie marki castrol a może nawet 5w40?
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

29 Paź 2019, 20:06

Castrol to śmieć, lepiej weź motula czy liqui molly, elfa. A jakie ma znaczenie przebieg? olej lejemy taki jak zaleca producent nie zaleznie od przebiegu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Paź 2019, 20:16

Ja w Almerce( 350tys km nalotu i poszła dalej)stosowałem Valvoline maxlife diesel 10W40, ale mój był bez turbiny. Do turbiny lepszy może być 5W40.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3742
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Paź 2019, 13:06

Mitem jest, że powinno się zmieniać olej po jakimś tam przebiegu z syntetycznego na półsyntetyczny lub nawet dalej na mineralny.

Do twojego silnika zalecany jest 5W30 oleje/auto/11749-nissan-primera-2-0-turbo-diesel-p11-cd20t ale myślę że tu dobrym wyborem będzie np. Motul 6100 SAVE-NERGY 5W30 lub Valvoline MaxLife 10W-40 Diesel (High Mileage).
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

31 Paź 2019, 21:41

W takim razie zamawiam MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 5L A5/B5 FORD RN0700 i będę dalej informował o przebiegu wymiany i po wymianie o wszystkich zmianach
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

03 Lis 2019, 11:00

Zamów dobrą płukankę i po wymianie obserwuj stan oleju w silniku. Daj znać jak przebiegła wymiana :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Lis 2019, 11:53

Tak jak pisze cichy zamów jakąś dobrą płukankę np teca 2000, ja z takiej korzystałem.
grzegorek22
Początkujący
 
Posty: 96

07 Lis 2019, 10:25

Właśnie jestem u mechanika i samochód chodzi po dolaniu płukanki. Za chwilę wymieniamy olej i dalej będę informował o stanie i pracy silnika
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

07 Lis 2019, 13:43

RoxelloX napisał(a):Właśnie jestem u mechanika i samochód chodzi po dolaniu płukanki. Za chwilę wymieniamy olej i dalej będę informował o stanie i pracy silnika
No i jak już pewnie po wymianie... Jakie wrażenia?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Lis 2019, 16:42

Silnik chodzi dobrze, zniknął metaliczny dźwięk który był w samochodzie od zakupu. Najwyraźniej było coś w oleju. Teraz chodzi ładnie bardzo, ani olej ani płukanka nie wyrządziła szkód nawet na tak zajechanym silniku więc można obalić mit. Mogę dodać że przed wymianą oleju była brudna tuleja i najwyraźniej był wyciek na niej i nadal przez noc kilka kropelek leci ale już wiadomo trzeba było wymienić dawno i też się za to wezmę niedługo. Można potwierdzić że mitem jest to, że płukanki albo schodzenie z 15w40 na 5w30 szkodzi bo jest to nieprawda, silnik chodzi lepiej na oleju zalecanym przez producenta.
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12