Swap silnika w Seat Toledo II 1999r. 1,6 SR benz+lpg na 1,8t od golfa

22 Kwi 2019, 21:54

Witam!
Odrazu zaznaczę że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową.
Chciałbym zrobić swapa silnika na coś mocniejszego w moim seacie toledo II 1,6 sr 101km z 1999r i pomyślałem że odpowiedni byłby 1,8t z golfa IV 150km. Pytanie brzmi jaki silnik najlepiej by podszedł bo jest tam trochę tych oznaczeń AGU, AUM itp ? Nie ukrywam że chciałbym to trochę po kosztach zrobić i myślałem kupić kompletnego golfa i wydrzeć z niego poprostu wszystkie bebechy. Co o tym sądzicie? Który z tych silników w golfach jest najżywotniejszy i najmniej awaryjny? I czy wgl taki silnik nadaje się do przekładki do seata? Na jaką kasiore oceniacie koszty takiej zabawy? Dodam jeszcze że mam zadbaną budę w tym toledo i stąd urodził mi się pomysł ze swapem.
dragontbg14
Obserwowany
 
Posty: 1

23 Kwi 2019, 17:15

AGU wyjdzie chyba najtaniej, a biorąc pod uwagę rocznik Toledo / nie wiem jakie tam były różnice ale jest szansa ze ładnie przypasuje właśnie 1,8T AGU
bo to podstawowe 1,8T 150 konne, które ma wąsko pasmową sondę, przepustnicę mechaniczną na lince, słabsze sprzegło chyba niż reszta, zwykłe turbo K03, słabsze wtryski, skrzynka 5 biegowa podstawowa itd.
Jest kłopotliwe w diagnostyce ale ogółem łatwiej coś trafić, tylko trzeba dobrze sprawdzić bo AGU to starszy temat i często zajechane silniki więc logi na aucie + kompresja by się przydała.
W logach to w sumie trzy kwestie...spalanie stukowe, praca N75, oraz przepływy czy jest mniej więcej seria czyli bodajże 125 g/s

Potem jak silniczek zdrowy to albo soft albo zmiana gratów lub jedno i drugie i przy zmianie turbo na K03s np właśnie z AUM-a + wywalenie kata/wsadzenie downpipe 3 cali..przepływ pójdzie w górę i okolice 145 g/s powinno być czyli ok 170 koni, to już będzie ogromna różnica w stosunku do fabrycznego 1,6 mpi :wink:

P.S. a może warto szukać coś z Ukrainy? :)
Bo tam AGU szedł w Octaviach mk1 aż do chyba 2007
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda Civic - kompaktowy hatchback do miasta
    Podstawowa pięciodrzwiowa Honda Civic dostępna jest z dwoma silnikami benzynowymi VTEC Turbo: jednolitrową jednostką o mocy 129 KM i 1,5-litrowym silnikiem wytwarzającym 182 KM . W przypadku obu motorów auto można ...