11 Mar 2011, 12:43
No to może ja to wyprostuję i napisze jak ma być, żeby niepotrzebnie nie drążyć tego tematu, bo na forum podobnych takich tematów już się przewineło troszkę, a koledze nie chce się chyba szukać....
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Dodam, że żarówki w tych światłach powinny być o mocy 21W.
Jeżeli chodzi o reflektory dzienne diodowe, czyli popularne ostatnio LED, to wymagania są oczywiście te same. Nie można założyć pierwszych lepszych i tanich ledów jako światła dzienne - muszą mieć na szkle napis RL oraz E z jakąś literką. Ilość diód w tych lampach nie jest określona.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...