Świeży kierowca, 1 auto , do 11 tys. zl.

25 Mar 2013, 15:34

i chyba tak zostanę:

Celica 2.0
Audi A4

:) pzdr
thenat17
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 26 07 2010
Auto: Nie mam

27 Mar 2013, 23:32

Wiesz co, nie wiem jaka jest materialna sytuacja w Twojej rodzinie, ale chyba nie znasz polskich realiów...beznyna, do tego o takich mocach, spali dużo, a paliwo tanie nie jest, i raczej tańsze szybko nie będzie, miałem jako pierwsze auto benzyniaka 2.0 140KM, kląłem, teraz mam 2.0 diesla, też nie jest cudownie. Szczerze? Doskonale Cie rozumiem, też byłem 3 lata temu świeżym, młodym kierowcom, chciałem mocy, aby auto było duże, chciałem jeździć non stop (i nie mów mi że będziesz jeździł 1-2 w tygodniu, bo nie uwierzę, wybacz. Jak się dorwiesz do samochodu po zdaniu prawka to będziesz jeździł gdzie się da i będziesz się wkurzał że nie masz paliwa, no chyba że nie jesteś tak zapalonym samochodziarzem jak ja. Nie wiem czy pracujesz czy nie, ale jak mi auto utrzymywał ojciec, to jeździłem ile się da, choć i tak było mi głupio jak mówiłem że już mam pusty bak. Teraz zarabiam sam, nie dużo, nie mało jak na 21latka, bo 1600zł. Mam "ekonomicznego" diesla 2.0 112KM i nie uśmiecha mi się tak czy siak, tankowanie w moim trybie, a z takimi silnikami jakie przedstawiasz, będzie gorzej ;] A poza tym, to nie wiem z jakich roczników chcesz te auta, ale moim zdaniem... 11tys. to "troszkę" za mało, chyba że masz drugie tyle na serwis. Mazda rx8 za 11tys? Skąd to wytrzasnąłeś? W mazdzie rx8, 1.3, to w zasadzie nie 1.3 tylko 3.9 o ile się nie mylę, to wankiel i pali sobie troszkę (mogę się mylić), rx7 tym bardziej, bo to już klasyk. Spośród tych które zostały w ostatnim poście, brałbym Celice jak już tak chcesz, audi jest oklepane i prymitywne... Choć nad subaru bym się też zastanawiał, jeśli jesteś świadom kosztów utrzymania tych aut. Pamiętaj, nigdy nie kupuj używanego auta za cały swój "budżet na auto", zawsze coś będzie do roboty. Noo chyba że to Golf 1.9 TDI z niemiec od emeryta ;p. Tak na marginesie, również jako młody kierowca, uważam, że takie auta z takimi mocami, to też nie jest dobry pomysł dla świeżaka, wybacz ale taka prawda, sam nie jestem super doświadczony, ale co nie co już wiem i na drodze przeżyłem, taka moc kusi, a bez obrazy, świeżo po kursie (wiem że pewnie Cie to razi), ale niewiele umiesz... A jak się chce, to przyjemność z jazdy można czerpać nawet Golfem 1.6, nie liczy się moc pod maską, ale umiejętności i rozsądek. Pewnie wszyscy mnie zjadą za to że 21latek pisze o umiejętnościach za kółkiem :p
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

28 Mar 2013, 00:01

Uważam, że Prelude z vtec-iem Ci wystarczy. Mało jeździłes i sam jeszcze nie wiesz czego chcesz. Moj pierwszy samochod mial 40KM :mrgreen: jeździł ? jeździł, tylko pod górke było gorzej. Jeździłem wieloma samochodami i powiem tak w sedanie/kombi 115KM spokojnie starcza, jest czym przycisnąć a nie pali jak smok, hatchbacku 70-90KM i wiecej nie powinno byc, bo jest to za małe i nie trzyma sie drogi na zakretach ;p. Nawet chrysler Van majac 116 KM dobrze idzie, a zawsze uważałem ze to za mało na taki samochod. Powyżej 150 KM to glupota, oczywiscie na pierwszy samochod oraz na codzienne poruszanie sie po miescie, taki samochod jest dobry na niedzielne wypady, nawet żeby pojeździc bez celu dla samej przyjemnosci.
Przy mocny silniku trzeba miec spore doswiadczenie, kiedys słyszalem od kogos takie stwierdzenie, że trzeba przejechac z 15tysiecy kilometrow żeby jako tako umiec jeździc, i ja sie z tym zgodze.

Na początek kum sobie cos słabszego, po jakims czasie jak bedziesz chciał wiecej mocy to sobie kupic coś lepszego, bo gdy teraz kupisz taki samochod (150KM) to pozniej bedziesz jeszcze wiecej mocy a wybór juz bedzie bardzo mały i bardziej kosztowny.
LBNxDamian
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 04 07 2008
Auto: Almera N16
Silnik: 1.8 114KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Mar 2013, 08:25

nie sądziłem że jeszcze ktoś będzie odpowiadać mi ale dzieki :)

co do posta 1 pana, to prawo jazdy mam już od grudnia, jeżdzę prawie codziennie (żeby się podszkolić), samochodem rodziców peugot partner 1.8,, 86 km , 2002 r. ,, mam prawie 25 lat i zarabiam powiedzmy o te 8 stówwek więcej. Do pracy może mam 4 minuty piechotą, a samochód mi jest potrzebny, żeby skorzystać 1 ra w weekend i to też może na 2 tygodnie, porozwozić kumpli albo pojechać do kina/kfc :P . Tak jak mówiłem, jeden będzie jeździć dużo , drugi nie koniecznie.
Jak będę zmieniać prace to i tak na 100% będę dojeżdzać pociągiem, więc samochód odpada do jazdy codziennej.

Co do mazdy to znalazłem anglika za 4-6 tysięcy + przerobienie na europejczykla 3 tys. + 3 tys. części. Problemu nie ma. Silnik to 1.3 l a NIE 3.9 l :D przy mocy 231 km.

Zawsze jeszcze wchodzi w rozważanie moje kredyt na 10 tys. to w sumie na uato mógłbym mieć 20 tys. ale nie chcę się potem męczyć z nim rok,, półtora.

co do posta drugiego pana,,.... niestety w moim małym mieście hond prelud jest z .. nie chcę skłamać ale z 9 sztuka napewno.... nie jestem co do niego przekonany .

Co do auta,, kupowałbym go na dłuższy okres, na przynajmniej 3-5 lat. Dlatego też wolę mieć zapas mocy. Jestem osobą dbającą o rzeczy osobiste wiec miałby u mnie jak w raju :P dlatego też nie mam zamiaru bawić się w ciągłą zmianę aut co np. 2 lata aby mieć ,,,wiecej mocy".
Raz a dobrze kupić.

Pozdrawiam obu panów :)
thenat17
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 26 07 2010
Auto: Nie mam

28 Mar 2013, 08:50

thenat17 napisał(a):Co do mazdy to znalazłem anglika za 4-6 tysięcy + przerobienie na europejczykla 3 tys. + 3 tys. części. Problemu nie ma. Silnik to 1.3 l a NIE 3.9 l przy mocy 231 km.


Problem jest i to duży ponieważ takie auto wyjedzie na ulicę gdzie będą inni uzytkownicy.
Kwoty części które podałeś + przekładka gwrantuje jazdę śmieciem który powinien się znaleź w piecu hutniczym.
Z pojemnością nie ma co dyskutować bo 1,3 też jest mocno umowna, nie zmienia to faktu że 231km z wankla, nie jedzie psuje się i pali 30% więcej niż 4,3V8 :?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11044
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Mar 2013, 10:54

Nie tylko prelude ma vteca, inne hondy również, np. accord coupe, tylko ze masz tam automat, tak to jest z samochodami z duza moca, w wiekszosci beda tam automaty.
W samochodzie o duzej mocy łatwo jest spalic sprzeglo, dlatego montuja glownie automaty.
LBNxDamian
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 04 07 2008
Auto: Almera N16
Silnik: 1.8 114KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza
    Nissan wprowadził właśnie do sprzedaży nową, specjalną odmianę miejskiego modelu Micra. Wersja N-Tec wyróżnia się nową stylizacją nadwozia i wnętrza, a także zmodernizowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jest też bardzo ...

28 Mar 2013, 10:56

Panowie, jestem zdania, że najlepszą metodą nauczki jest ta, której doświadczymy na własnej skórze. Jeśli autor tematu wie lepiej jak wygląda życie - jego wybór. Wy powiedzieliście swoje, teraz wszystko zależy od niego. I niepotrzebna jest tu zbędna dyskusja czy bezcelowe rady.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

28 Mar 2013, 12:15

thenat17 napisał(a): Silnik to 1.3 l a NIE 3.9 l przy mocy 231 km.


Nie mówię tego z własnej wiedzy, tylko z zasłyszanych wiadomości, dlatego napisałem że mogę się mylić ;) ale co do mocy to nie rozumiem o co chodzi autorowi? ;] Tak samo jak silnik 2.0 może mieć 115KM, 1.8 może mieć 230, tak samo jak 4.0 R6 może mieć koni 180, tak więc jest to mocno zróżnicowane.
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

28 Mar 2013, 12:39

ja tylko ciebie wyprowadzałem z błedu 3.9l , mnie o nic innego nie chodziło :)

Co do wyboru auta to ja nie mówię że od razu mazda czy od razu 200km... pojeżdzę po komisach/moto.allegro i sie zdecyduje. pozdro
thenat17
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 26 07 2010
Auto: Nie mam

28 Mar 2013, 14:02

Ale jakie ma znaczenie, czy to jest 1.3 czy 3.9? Spala tyle paliwa, że nadaje się na rekreacyjne przejażdżki raz na dwa tygodnie, bo nikogo, kto ma na auto 11 tys. zł nie będzie stać ani na paliwo ani na utrzymanie takiej bestii.

Chcę przypomnieć - auto sportowe w obecnych czasach można kupić tanio, ale koszty utrzymania i serwisowania są niezmiennie wysokie. Dlatego czasem lepiej się poważnie zastanowić czy FAKTYCZNIE nas na takie auto stać.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

28 Mar 2013, 14:14

Killaz napisał(a):nie będzie stać ani na paliwo ani na utrzymanie takiej bestii.


RX8 jest łagodną owcą szczerzącą kły na pastwisku i udającą bestie :D
Jej rubryczka z mocą jest fikcją która dostarcza najwięcej zabawy przy piwie podczas wieczornych pogawędek o motoryzacji. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11044
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Mar 2013, 14:55

Panie clint Eastwood, dzieki za cenne rady, akurat wezme je sobie do serca. :) thx
thenat17
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 26 07 2010
Auto: Nie mam