Świst przy włączaniu wentylacji....

31 Paź 2019, 20:14

Witam !

Od jakiegoś czasu dość częśto(ale nie zawsze) przy starcie z parkingu i włączeniu klimatyzacji, pojawia mi się dziwny dźwięk. Wygląda jak by się ślizgał jakiś pasek....
Jako, że słychać to przy włączaniu klimy, to skojarzyłem ten dźwięk właśnie z klimatyzacją, ale, jako, że nie znam się na usterkach, może ten dźwięk pochodzić całkiem z innego miejsca..
Proszę o Waszą opinię czy jest się czym martwić...

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Pozdrawiam
Munder
Nowicjusz

Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 24 07 1992
Auto: Renault Megane 3
Silnik: 1,6 110 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

03 Lis 2019, 10:10

Trzeba sprawdzić czy pasek nie jest za luźny. Włączając klimatyzację załącza się kompresor który generuje obciążenie i jeżeli pasek jest za luźny może się ślizgać i przez to słychać taki dźwięk. Problemem może być też sprzęgło kompresora. W pierwszej kolejności sprawdź jednak sam pasek i jego prawidłowe napięcie.
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Lis 2019, 19:42

Witam !

Dzięki za odzew....
Dziś rano zawiozłem aoto do mechanika. Pierwsze od czego zaczął to kijem próbował sprawdzić napięcie paska....Potem przesłuchał jeszcze raz nagrania mojego "świstu" i zadecydował, że należy zostawić na auto na kilka godzin aby "wystygło" bo ma nadzieję że usłyszy jeszcze raz ten dźwięk...Mówił też coś o uszkodzonym łożysku...
Godzinę przed zamknięciem warsztatu zadzwoniłem....podobno ma byż gotowy na jutro do południa...
Munder
Nowicjusz

05 Lis 2019, 09:56

Munder napisał(a):Mówił też coś o uszkodzonym łożysku...
Może być łożysko które przy większym obciążeniu generuje przez chwilę taki pisk, świst.
Pytanie tylko czy to będzie łożysko w kompresorze klimatyzacji bo jego wymiana czasem jest problematyczna i często kosztowna. Daj znać jak odbierzesz auto jaka była przyczyna tych dźwięków.
Cichy77
Forumowicz VIP