Szarpanie/przydławienie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach

05 Gru 2016, 16:45

Dzień dobry!

Od maja zeszłego roku jestem posiadaczem mojej białej perełki z 1998/1999r - 1.4 16V 75KM, silnik (słupek) kilkuletni o oznaczeniu CGGA. W maju wstawiłem instalację gazową BRC. Od jakiegoś czasu borykam się z dziwną przypadłością...

Otóż autko zarówno na benzynie, jak i na LPG zaczęło delikatnie szarpać (przeskakiwać?) przy 1950-2000 obr. oraz przy 2200-3000, tak jakby brakowało paliwa. Dzieję się tak na zimnym silniku. Gdy autko się rozgrzeje, objawy występują tylko przy 1950-2000 obr. Przy każdych innych obrotach wszystko gra i dostaje kopa. Na biegu jałowym silnik pracuje wzorowo.

Przy odpuszczeniu gazu przy tych obrotach następuje szarpnięcie. Natomiast gdy np. rozpędzę się choćby na IV biegu do 3000 obr. i pozwolę Golfikowi swobodnie hamować silnikiem, to przy wspomnianych obrotach nic się nie dzieje - tylko podczas przyspieszania.

Poza tymi objawami samochodem jeździ się perfekto. Dodam, że w samochodzie zostało wymienione praktycznie wszystko przed wystąpieniem usterki - kable, świece, przepustnica, rozrząd, płyny, a ostatnio lambda, która wyrzucała błąd. Przepustnica była adaptowana. Gazownik twierdzi, że po jego stronie wszystko gra. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Poduszki sprawne. Ciśnienie w cylindrach ok.

Jestem przekonany, że winna może być jakaś pierdoła. Jakieś pomysły? Ma ktoś ogarniętego mechanika w lubelskim?

Dodam jeszcze, że przy przyspieszaniu, jak wcisnę gaz do końca, to dławienie jest prawie nieodczuwalne albo w ogóle.

Przyglądając się przepustnicy zauważyłem lekkie pocenie, może to jest też jakaś wskazówka?
Stepinsky
Obserwowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 04 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 75KM CGGA
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Gru 2016, 17:36

Stepinsky napisał(a):Otóż autko zarówno na benzynie, jak i na LPG zaczęło delikatnie szarpać (przeskakiwać?) przy 1950-2000 obr. oraz przy 2200-3000, tak jakby brakowało paliwa. Dzieję się tak na zimnym silniku. Gdy autko się rozgrzeje, objawy występują tylko przy 1950-2000 obr. Przy każdych innych obrotach wszystko gra i dostaje kopa. Na biegu jałowym silnik pracuje wzorowo.
Tak się dzieje jak jedziesz, a czy na postoju sprawdzałeś dodając gazu? Czuć że przy takich samych obrotach silnik podszarpuje?

Nie ma znaczenia na którym biegu jedziesz?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Gru 2016, 11:54

Hej!

Już myślałem, że nikt nie odpisze.

Tak, dzieje się tak na każdym biegu, dopóki się nie rozgrzeje. Właśnie sprawdziłem jak zachowuje się na biegu jałowym na zimnym silniku. Otóż, na obroty wkręca się bez problemu i przyduszenia. Jednak, kiedy obroty same spadają, powiedzmy od 3 tys., to przy wspomnianych 2 tys. czuć delikatną czkawkę.

Co to może być? Generalnie, podzieliłbym sprawę na 2 problemy. Duszenie przy przyspieszaniu na zimnym oraz ciągły przeskok przy 1950-2000 przy każdej temperaturze.
Stepinsky
Obserwowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 04 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 75KM CGGA
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Gru 2016, 23:21

Dolot masz szczelny? Może przyjrzyj się temu poceniu przy przepustnicy. Wymieniałeś ją na nową czy używaną? Przepustnice to częsta usterka tych silników, mają one nie rozbieralny tzw. servo-mechanizm zwany potocznie silniczkiem krokowym i jak zacznie szwankować to pozostaje jedynie wymiana.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999