14 Wrz 2021, 07:29
Cześć
Auto jak w temacie SEAT IBIZA 6J 1,6 16V MPI [BTS] 105 km + LPG
Objaw jest taki że na zimnym silniku (nazwijmy to "faza wstępna") szarpie, zdarza mu się strzelić w kolektor (Szczególnie widoczny w słoneczny dzień po chłodnej nocy). Jak już się wstępnie nagrzeje (nazwijmy to fazą "roboczą") tj. woda osiągnie ok 30 st (może kilka stopni w tą albo w drugą) problem ustaje i dalej jedzie bezproblemowo. Co dziwne zimą problem jest mniej odczuwalny a wręcz przechodzi.
Wykluczyłem przez wymianę/test: świece, cewki, zawór par paliwa, filtr paliwa, filtr powietrza, LPG? (wyjeździłem cały bak na PB z wyłączonym LPG oraz zakręconą butlą), czujniki temperatury +/- się zgadzają z rzeczywistością.
1. Może ktoś wie jak w konkretnej fazie pracy sterowany jest ten silnik (w sumie może się to pokrywać z innymi bo jest to MPI, wiec jeśli ktoś orientuje się w MPI to również będę wdzięczny za wskazówkę) - tzn co sterownik w konkretnej fazie bierze pod uwagę. zakładam że po osiągnięciu jakiejś temperatury (w fazie "roboczej") wszystkie czujniki są brane pod uwagę więc sterownik "daje sobie rade" i nie ma szarpania/problemu. Pytanie co jest z tą "fazą wstępną" - może wtedy część odczytów jest pomijana stąd nie ma szans na korekcję/regulacje.
2. Pytanie czy pompa paliwa i jej ograniczona wydajność mogą się tak objawiać? choć to jest pokrętne, bo w "fazie roboczej" do odcięcia nie ma dławienia, ale może jednak?
3. Co w tym silniku mierzy temperaturę w dolocie? tzn gdzie jest czujnik?