Szukam auta pod Lpg

06 Maj 2022, 05:31

Witam serdecznie .
Rozglądam się za kupnem samochodu który radził sobie będzie z LPG .
Z wymogów :
-Najlepiej sedan
-Kwota 17-22 k
-Min 140 km ? Żeby coś się odpychało kiedy potrzeba
Dobrze byłoby upolować coś z w miarę młodszych roczników (przynajmniej mam taką nadzieję )2008 r ?
-Wstępnie zainteresował mnie Citroen C5 z silnikiem 2.0 o mocy 140 r montowany do 2009 r . Ale tu moja obawa o to że francuskiego samochodu nie posiadałem i nie wiem jak to z nimi bywa . Jak wypadają pod kątem blacharskim ? Czym się ewentualnie kierować ?
- Druga opcja która mnie zaciekawiła to Volvo S40 o silniku 2.4? 2.5T ? Podobno 5 cylindrowe silniki warto brać pod uwagę
I tak jak wyżej ? Blacharsko dobrze sobie radzą ?
I jak to wygląda z radiem w tym Volvo ..
Diesle odpadają przeważnie jeżdżę po mieście a do pracy mam 20 km i to tylko 14 dni w msc ..
kamilpete
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 09 1991
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2022, 10:23

Miałem kiedyś S40 z silnikiem 2.0 140KM z instalacją gazową i całkiem nieźle sobie radziło. Z silnikiem nie było problemów ale zrobiłem jakieś 50tkm i sprzedałem. Blacharsko ten samochód był bardzo dobry nie było żadnych problemów z rdzą.

kamilpete napisał(a):Kwota 17-22 k
Ta kwota to na samo auto czy na samochód plus założenie instalacji LPG?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

06 Maj 2022, 11:13

C5 waży 1650kg, 140km wystarcza do toczenia się
5cyl od volvo to bardzo fajne silniki i lpg przyjmą bez problemu.
Zwróć tylko uwagę, że pomiędzy c5 a s40 jest przepaść jeśli chodzi o wielkość. Raczej trzeba go porównywać z s60/s80 (te dwa generalnie nie rdzewieją)
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Maj 2022, 13:43

Kwota podana to bez montażu instalacji LPG .
Głównie jeżdżę sam bądź z jedna osoba . Dzieci jak narazie nie posiadam .
Siedziałem już w C5 i miałem okazję jechać tylko że z silnikiem 1.8 i w kombi . Demonem szybkości może nie był ale fakt miejsca tam nawet sporo .
Co do Volvo to nie miałem okazji tam siedzieć ani praktycznie nic o tych autach nie wiem .
Nie biorę raczej pod uwagę nic z samochodów niemieckich bo miałem ich kilka i fajnie byłoby mieć coś zupełnie nowego a przy tym w miare niezawodne .
kamilpete
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 09 1991
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2022, 15:27

Dodam jeszcze, że S40 miała bardzo wygodne fotele i do tej pory ją dobrze wspominam :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

07 Maj 2022, 12:43

Jakieś porady na co zwracać szczególną uwagę w C5 i w Volvo S40 ?
Jak z serwisem częściami do tych samochodów i tych silników ?
W C5 wiem że fajnie sprawuje się Hydro zawieszenie ale wolałbym na standardzie .
Czy montując LPG do tych dwóch samochodów trzeba regulować luzy zaworowe ?
kamilpete
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 09 1991
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

09 Maj 2022, 20:56

kamilpete napisał(a):Jakieś porady na co zwracać szczególną uwagę w C5 i w Volvo S40 ?
Jak z serwisem częściami do tych samochodów i tych silników ?
W C5 wiem że fajnie sprawuje się Hydro zawieszenie ale wolałbym na standardzie .
Czy montując LPG do tych dwóch samochodów trzeba regulować luzy zaworowe ?


Jeśli jeździłeś 1.8 125 KM to 2.0 140 KM wypada dużo lepiej :) Sam mam C5 2.0 LPG i nie mogę narzekać. Nie jest i nigdy nie był to demon prędkości, ale pod względem komfortu nie ma mu czego zarzucić.

Blacharsko nie masz się czego bać, bo są świetnie zabezpieczone. Wykończenie i spasowanie elementów nawet po latach jest lepsze niż w wielu nowych samochodach, ale jeśli planujesz wybrać wersję bez hydro to będzie jakaś bieda edition :)

Jak masz jakieś pytania o C5 to wal
kubraczek89
Nowicjusz
 
Posty: 13

09 Maj 2022, 21:17

No właśnie miałem okazję jechać 1.8 nawet wczoraj od znajomego . Fakt że w kombi . Daje radę dupę wozi i w środku jak i na zewnątrz ładnie się prezentuje .
Ja właśnie chce zagazować a podobno 2.0 pod to jest idealne . Tylko nie wiem teraz czy 2.0 czy 2.0i ?
Tak bez Hydro gdyż mam obawy do takiego zawieszenia . I oczywiście preferuje manuala :)
Odnośnie Volvo już sporo się dowiedziałem więc tym bardziej teraz cytryna bardzo plusie
kamilpete
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 09 1991
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

09 Maj 2022, 22:02

kamilpete napisał(a):więc tym bardziej teraz cytryna bardzo plusie


Wejdź sobie w temat o C5 forumowicza Kao. W dziale citroen.

Ja od siebie Ci dodam żebyś się nie zdziwił bo może nie być różowo pod względem $$$ :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Maj 2022, 22:16

O dzięki właśnie przeczytałem . Wiele się potwierdzą bo na wielu forach jest podobnie opisane . Ja bym raczej szukał 2.0 bez Hydro na starym silniku z roczników 2008-2009
Mam wrażenie że nie ma już aut które są tanie w utrzymaniu a mają w miarę albo miejsca albo w miarę osiągi .
Tu myślę że C5 miejsca dla mnie spoko .
Koszty zawieszenia jak w A4b6 a tam wielowahacz z przodu też tani nie był .
Volvo S40 . Stylistyka dla mnie petarda.
Miejsca jak w mojej starej c klasie W203 tylko ten środek jakiś taki bez "duszy"
Motory 5 cylindrowe bardzo mnie kuszą i ten dźwięk :) trochę lubią rdzewieć :(
Nie wiem czemu ale z rynku niemieckiego już nic mnie nie kusi .
Mam bardzo rozległy dylemat . Z jednej strony siedziałem już w C5 i źle nie ma . W "miarę" młody samochód przynajmniej patrząc po cenach.
kamilpete
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 09 1991
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2022, 06:47

"wojna" zwolenników i przeciwników hydro to norma :) ja osobiście widzę dużą różnicę w pracy zawieszenia i dziwi mnie jeśli ktoś jej nie widzi, ale fakt jest taki, że trzeba o nie bardziej dbać i trochę się na tym znać.

Z tymi kosztami eksploatacji hydro to też przesada. Wiele elementów wytrzymuje bardzo długo. Tylko fakt, że Pan Mietek z pierwszego lepszego warsztatu tego nie dotknie...albo lepiej żeby nie dotknął :)

kamilpete napisał(a):Ja właśnie chce zagazować a podobno 2.0 pod to jest idealne . Tylko nie wiem teraz czy 2.0 czy 2.0i ?

Z tego co się orientowałem przed zakupem to 2.0i lubi brać olej.
kubraczek89
Nowicjusz
 
Posty: 13

10 Maj 2022, 07:21

No ta wojnę widzę . Rozumiem komfort takiego zawieszenia ale jakoś gdzieś tam w głowie siedzi że znając moje szczęście będzie się psuło hyhy .
Pobór oleju tylko w jakich ilościach?
Jeśli jakieś w normie to jeszcze zrozumiem . Chociaż już nawet silniki z grupy vaga biorą śladowe ilości :unsure:
kamilpete
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 09 1991
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

11 Maj 2022, 11:42

To musiałbyś już poszukać na grupach Citroena. Jak ja kupowałem to tak naprawdę nie było z czego wybierać, bo ludzie nie chcieli pozbywać się C5 z tym silnikiem a większość to były oferty handlarzy, gdzie okazywało się nagle, że samochód był bity i to porządnie :). Może teraz jest z tym lepiej.
kubraczek89
Nowicjusz
 
Posty: 13

11 Maj 2022, 12:33

kubraczek89 napisał(a):musiałbyś już poszukać na grupach Citroena. Jak ja kupowałem to tak naprawdę nie było z czego wybierać, bo ludzie nie chcieli pozbywać się C5 z tym silnikiem a większość to były oferty handlarzy, gdzie okazywało się nagle, że samochód był bity i to porządnie . Może teraz jest z tym lepiej.


Tia nie chcieli się pozbywać a reszta "bita" od handlarzy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Maj 2022, 19:10

No teraz tych aut trochę już jest . Duża część sprowadzona ale co poradzisz . Czasem sprowadzony okaże się w lepszym stanie ;) w tych pieniądzach chyba też nie ma co wymyślać nie wiadomo co :roll:
kamilpete
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 09 1991
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna