Szukam niezawodnego ekonomicznego auta do 35 tys.

31 Maj 2019, 17:48

Witam!

Jest to mój pierwszy post więc na wstępie chciałem przywitać serdecznie wszystkich znawców motoryzacji, na których cenne rady i wskazówki ogromnie liczę i za które będę równie wielce wdzięczny.

Stoję właśnie przed wyborem swojego pierwszego auta.

Przyznam się, że rynek samochodowy jest mi kompletnie obcy więc zakładając ten temat chciałbym zwrócić się do Was z prośbą o pomoc w poszukiwaniach mojego wymarzonego pojazdu.

Czego szukam?
Typ: Sedan
Rocznik: 2010 i młodsze
Silnik: 1.6 lub mniejszy
Rodzaj paliwa: benzyna
Liczba drzwi: 4

Zależy mi, żeby samochód był ekonomiczny w utrzymaniu, bezpieczny i niezawodny.

Poszukałem trochę w sieci i znalazłem takie cztery oferty, które szczególnie mnie zainteresowały:
1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
3. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
4. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Będę bardzo wdzięczny za każdą cenną radę i z góry dziękuję Wam za pomoc.

Pozdrawiam
miloszevicz
Nowicjusz
 
Posty: 3

31 Maj 2019, 19:27

Cześć, no typy masakra, w 508 masz bardzo ryzykowny 1.6 THP, w Insignii 1.8 chleje na potęgę, do tego muł przy takiej masie auta, no i samo auto opinii niezawodnego raczej nie ma.
1.4T też szału nie robi.
Jetta i Passat to już polecam zwolennikom VAG-owskiego labiryntu, bo śledzić jakie silniki wypuszcza ten koncern w odniesieniu do tego czy owy model posiada wadliwy silnik czy też nie to naprawdę tylko dla ludzi, którym znaczek VW zaślepił zdrowy rozsądek. Jeśli się na autach nie znasz to odpuść, bo będzie to dla Ciebie coś w stylu rosyjskiej ruletki, a też kupowanie auta i sprawdzanie kodu silnika, bo może się okazać, że jest wadliwy ... no chyba nie na tym to powinno polegać :D

Czyli na początek - jak wygląda Twoje użytkowanie auta, jakie trasy pokonujesz, jakie preferencje nt. auta, czym chcesz jeździć (duże, komfort, dobre prowadzenie, ile miejsca potrzebujesz, itp.?)
A później musisz sobie zdać sprawę z faktu, że spore auto z silnikiem benzynowym z tamtych lat nie będzie ekonomiczne, to nie maleństwo z silnikiem 1.0 68 koni.
tomekdk
 

31 Maj 2019, 19:33

tomekdk napisał(a):Jetta i Passat to już polecam zwolennikom VAG-owskiego labiryntu, bo śledzić jakie silniki wypuszcza ten koncern w odniesieniu do tego czy owy model posiada wadliwy silnik czy też nie to naprawdę tylko dla ludzi, którym znaczek VW zaślepił zdrowy rozsądek

Dobre :ok: nic dodać nic ująć... :yes:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11099
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Maj 2019, 20:21

miloszevicz napisał(a):Silnik: 1.6 lub mniejszy
w takim razie najlepiej zejść z segmentu, bo malutkie silniczki w klasie średniej to śmiech na sali
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Maj 2019, 20:27

Bardzo dziękuję za odpowiedź i zderzenie mojego wyobrażenia, że „wygląda porządnie" z rzeczywistością.

Przyznaję, że to, o czym piszesz to dla mnie czarna magia i jestem kompletnym laikiem w tym przedmiocie, dlatego tak zależy mi na niezawodności auta. :)

Odpowiadając na Twoje pytania:
Auta używam najczęściej jadąc po większe zakupy albo jeżdżąc na szkolenia na przedmieścia Warszawy. Od czasu do czasu zdarzy mi się też dłuższa wycieczka za miasto.

Trasy w przypadku codzienne użytkowania to max 15-20 km, a przy wypadach za miasto 200-300.

Chcę jeździć samochodem, który będzie porządnie wykończony i w którym nie będę się czuł jak w puszcze sardynek. Mam 190 cm wzrostu więc sam rozumiesz, że potrzebuję trochę miejsca na nogi. :) Poza tym nie chciałbym też jakoś strasznie do niego dokładać i wydawać co roku horrendalnych sum na jego utrzymanie.

Kompletnie nie zależy mi natomiast na osiągach auta, tj. ogromne prędkości czy niebotyczne przyspieszenie.

Jeśli uważasz, że sedan nie jest najlepszym pomysłem to jestem otwarty na inne propozycje. Tak samo jeśli chodzi o cenę. Wydawało mi się, że 35 tys. na taki samochód na moje potrzeby, które wyżej opisałem, to całkiem rozsądna suma, ale jeśli się mylę to mogę jeszcze trochę wyciągnąć z portfela.

I przede wszystkim dziękuję za Twój czas poświęcony na przygotowanie odpowiedzi. :)
miloszevicz
Nowicjusz
 
Posty: 3

31 Maj 2019, 21:25

miloszevicz napisał(a):Jeśli uważasz, że sedan nie jest najlepszym pomysłem to jestem otwarty na inne propozycje.


Tu nie chodzi o to czy coś jest sedanem, hatchbackiem czy kombi a o segment. Rodzaj nadwozia niewiele mówi o wielkości auta.
Swoją drogą taka insignia pomijając badziewne wnętrze jest w mieście po prostu niepraktyczna (sam jeżdżę po Krakowie pięciometrową insignią 2 więc coś mogę powiedzieć :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ).
Dodatkowo auta, które wrzuciłeś to raczej "tańsze" egzemplarze danych modeli więc lekkie proszenie się o kłopoty.

BTW spokojnie zmieścisz się do auta segmentu c. Astra, Focus, Civic, zerknij w stronę tych modeli. W astrze masz fajny silnik 1.4T, w focusie proste, tanie w utrzymaniu 1.6 a w civic'u bezproblemowe 1.8
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes C 63 AMG - nowe ekskluzywne wersje "Edition 507"
    Do rodziny modeli C 63 AMG dołączają ekskluzywne wersje "Edition 507" z jeszcze potężniejszym, 6,2-litrowym silnikiem AMG V8. Dodatkowe 37 kW (50 KM) winduje jego moc do 373 kW (507 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym ...
    Rajdowy hat-trick Toyoty
    25 sierpnia 2019 r. trzy załogi zespołu Toyota Gazoo Racing zajęły całe podium ADAC Rally Deutschland. Przy okazji przypomnijmy inne, potrójne zwycięstwa Toyoty, które wydarzyły niegdyś się w Afryce. Hat-trick. ...

31 Maj 2019, 22:29

tomekdk napisał(a):Jetta i Passat to już polecam zwolennikom VAG-owskiego labiryntu, bo śledzić jakie silniki wypuszcza ten koncern w odniesieniu do tego czy owy model posiada wadliwy silnik czy też nie to naprawdę tylko dla ludzi, którym znaczek VW zaślepił zdrowy rozsądek. Jeśli się na autach nie znasz to odpuść, bo będzie to dla Ciebie coś w stylu rosyjskiej ruletki, a też kupowanie auta i sprawdzanie kodu silnika, bo może się okazać, że jest wadliwy ... no chyba nie na tym to powinno polegać


tomekdk, z tego wynika że trochę mało siedzisz w motoryzacji, bo wytłumacz jak rozróżnisz wersje silników TDCI w Fordzie? dla przeciętnego zjadacza chleba to ciągle ten sam silnik a jednak produkcje różne.
Jak wytłumaczysz że Ecoboost w Focusie RS jest kijowy a w Mustangu jeździ pięknie?
Poczytaj o thp w Peugeocie RCZ np tam tez były zmiany poprawki itd
Także jak widać w każdym koncernie ma to miejsce.


Pytanie akademickie czy lepiej kupić TSI z PL salonu z historią itd czy Opla, Forda z dobrymi silnikami ale z Niemiec np zalane moto-doktorem?
No właśnie.
Tak przy okazji te VAG-i wyżej nie mają dobrych silników żeby nie było
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2019, 09:02

Pionek napisał(a):tomekdk, z tego wynika że trochę mało siedzisz w motoryzacji, bo wytłumacz jak rozróżnisz wersje silników TDCI w Fordzie? dla przeciętnego zjadacza chleba to ciągle ten sam silnik a jednak produkcje różne.
Jak wytłumaczysz że Ecoboost w Focusie RS jest kijowy a w Mustangu jeździ pięknie?
Poczytaj o thp w Peugeocie RCZ np tam tez były zmiany poprawki itd
Także jak widać w każdym koncernie ma to miejsce.


Pytanie akademickie czy lepiej kupić TSI z PL salonu z historią itd czy Opla, Forda z dobrymi silnikami ale z Niemiec np zalane moto-doktorem?
No właśnie.
Tak przy okazji te VAG-i wyżej nie mają dobrych silników żeby nie było


Chłopie ale Ty pomyliłeś pewne fakty. Mówimy o totalnej patologii ze strony vw czyli ciągłe zmienianie, poprawianie gdzie nie masz prostej syt.pt. EB w mustangu ok.w foka rs do połowy 18r.nie ok. Masz 50kodów silników, te same pojemności różne technologivznie, różny osprzęt np 1,6bad i kosmiczny układ paliwowy... więc chyba komuś coś się pomerdało bo nawet ja gdzie jestem świadomy czego chce nie chciałoby mi się rozpracowywać w aucie bez literek rs co w nim siedzi, z której produkcji i z którego roku. Ba nawet zajawkowiczom też tym świadomym opadają ręce no bo fanboje zawsze się cieszą...

Co do focusa vs mustanga teorii jest kilka i są bardzo obszerne.

Co do rcz to zmiany silnikowe przedłużają okres agoni tego silnika. Najkrócej rozkład 1,6 trwa w bmw/mini bo tam dochodzi jeszcze kilka innych tematów w pugu podobno jest lepiej ale też mało optymistycznie.

Podsumowując jedna pojemność silnika 30 różnuych rozwiązań tech, i 50 wersji...

A potem teoria turbo musi pić olej :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11099
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Cze 2019, 09:31

Ford nie tylko ma problem z duzymi silnikami, do 2014r rowniez 1.6 EB mial spore problemy w postaci pekajacych glowic i blokow silnika, problem rozwiazano po FL.

No ale tylko VAG ma zle silniki, a sprawdzenie kodu silnika i generacji zajmuje 5 min, faktycznie trudne zadanie i w życiu nie uwierze ze komus nie chce sie tego sprawdzic.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2019, 10:21

Raziel11 napisał(a):No ale tylko VAG ma zle silniki, a sprawdzenie kodu silnika i generacji zajmuje 5 min, faktycznie trudne zadanie i w życiu nie uwierze ze komus nie chce sie tego sprawdzic.


Tia wiemy od pewnego czasu że Twoje postrzeganie świata jest inne ale kto napisał że tylko firmy vw silniki są złe?
Napisaliśmy że firma vw wprowadza wieczne zmiany w których ludzie się gubią...a 90% użytkowników tych zwykłych populusów ma w d... literki z oznaczenia silnika co i tak potem może oznaczać iż np.dane literki posiadały dwie pompy wysokiego ciśnienia paliwa albo wadliwe wtryski...

I proszę Cie nie piernicz głupot że jest inaczej bo nasze polskie śledztwa wcale nie są takie oczywiste na świecie do czego dostosowują się producenci. Czyli masz kupić auto do końca gwarancji pojeździć i potem je sprzedać żeby kupić następne auto. A nie rozkminki literkowe.

P.s
A w dodatku sam piszesz że eb w fl ach były poprawione a możesz to samo powiedzieć o fsi/tsi ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11099
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Cze 2019, 11:31

Czas skończyć myślę te głupie dyskusje w VAG-u od 7 lat jest wszystko unormowane, ponadto jakoś jak w Oplu wszystkie turbo żłopią olej na potęgę to nikt o tym głośno nie mówi.
Czasy mercedesa W123 czy nie wiem golfa 3 już minęły.

i ja osobiście wolałbym TSI Z PL salonu z jasną historią niż inne jakieś pościągane fury ze Szwajcarii czy Niemiec mając ileś kasy.

Proponuje zajrzeć na fora VW/Audi czy seata tam tysiące osób śmiga na tsi i jakoś problemu nie widzą.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2019, 11:58

Dla wszystkich fanow tsi ten temat do przeczytania od deski do deski:
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 8499&st=20

Ludzie, ktorzy maja wiedzie i serwisuja te silniki otwarcie pisza ze nowe, ktore niedawno wyjechaly z salonu biora sporo oleju. Troche inaczej bylo tylko z ea113. Natomiast ea888 to szrot, CALY.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Cze 2019, 12:00

miloszevicz napisał(a):Czego szukam?
Typ: Sedan
Rocznik: 2010 i młodsze
Silnik: 1.6 lub mniejszy
Rodzaj paliwa: benzyna
Liczba drzwi: 4

Zależy mi, żeby samochód był ekonomiczny w utrzymaniu, bezpieczny i niezawodny.

Tak jak już ktoś wyżej napisał, z takimi wymaganiami, lepiej zejść do klasy kompaktowej. Kompakty ostatnio sporo urosły i takie sedany jak Lancer, Elantra, czy Astra J, są większe i przestronniejsze od dawnej klasy D.
Jeżeli chodzi o niezawodność, to nic nie przebije japońskiej wolnossącej benzyny. Ja bym proponował Lancera1,6, Elantrę 1,6, ewentualnie Civica 1,8.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3806
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2019, 12:12

Caly czas sie podpierasz jednym tematem, wejdz na forum skody czy seata i zobacz ile ludzi smiga 1.8tsi ea888 3gen CSJA i nie dolewa nawet kropli, najstarsze maja 5 lat, jakby mialo sie cos dziac z nimi to juz to wyszlo, po co wiec pisac ze cala seria ea888 jest szrotem?
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2019, 12:56

Raziel11 napisał(a):caly czas podpierasz sie jednym tematem

Bo sa w nim wypowiedzi mechanikow, ktorzy przerobili po 100 takich tsi, a nie maja jednego egzemplarza jak kazdy przecietny czlowiek. Jak widac jednemu chleje olej, drugiemu nie i mowie tu o nowych tsi ea888, tych "poprawionych", ktore kosztuja gruba kase. Na a4-klub tez coraz wiecej info ze nowe tfsi, te np z a4b8 fl biora olej. Jakos szkoda byloby mi pieniedzy zeby sie przekonac czy moj egzemplarz bedzie bral olej czy jednak bede mial tego farta i bedzie dobrze.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009