Szukam nowego auta do 60 tys

04 Kwi 2013, 06:47

To muszę iść i się nim przejechac :)
A tak wogóle to byłeś testować jakieś inne auta lub oglądać ?
edas101
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 06 1984
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.6 102 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

04 Kwi 2013, 08:18

Oczywiście. Astra, cruze, octavia, i30, megane. Chciałem też auto klasy średniej. Laguna, i40, mazda 6. Ale uznałem że nie chce tak długiego samochodu. I postawiłem na ceeda. Gdi.muli na niskich obrotach bo nie ma turbiny tu masz wytłumaczenie na tą różnicę. Od 4-5 dostaje.kopa. Ale po mieście.jezdzisz spokojnie i pali ci 8-9 litrów. Przy turbinie u opla czy skody wątpię ze zejdziesz do 8-9. W korkach 1.4 tsi do 16 palą. Takie uroki turbiny. Przejedziesz się to napisz tutaj. Sam jestem ciekaw co ktoś inny będzie uważał o ceedzie ;)
fizzy12
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 157
Zdjęcia: 1
Auto: Kia Ceed SW
Silnik: 1.6 GDI 135 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Kwi 2013, 09:07

fizzy12 napisał(a):Oczywiście. Astra, cruze, octavia, i30, megane. Chciałem też auto klasy średniej. Laguna, i40, mazda 6. Ale uznałem że nie chce tak długiego samochodu. I postawiłem na ceeda. Gdi.muli na niskich obrotach bo nie ma turbiny tu masz wytłumaczenie na tą różnicę. Od 4-5 dostaje.kopa. Ale po mieście.jezdzisz spokojnie i pali ci 8-9 litrów. Przy turbinie u opla czy skody wątpię ze zejdziesz do 8-9. W korkach 1.4 tsi do 16 palą. Takie uroki turbiny. Przejedziesz się to napisz tutaj. Sam jestem ciekaw co ktoś inny będzie uważał o ceedzie


Może sie troche wtrące ale wkradają się Wam populizmy, oczywiście żeby nie było kia uważam za dobry wybór tylko że :

1) zastanowiłbym się (szczególnie jak auto ma zostać na dłużej) czy ma to być koniecznie silnik GDi? Jeżeli GDi to dowiedziałbym sie czyja jest to technologia ponieważ z tym rodzajem wtrysku wiele firm zaliczało wpadki.
2) To że 1,6 GDI zamula z dołu to jest normalne ponieważ ma sporą moc jak na silnik N/A o małej pojemności. Nic do tego nie ma brak turbiny.
3) turbo ze startu na wolnych obrotach też będzie zamulać tulko później jest eksplozja mocy (kwestia napędu turbiny)
4) Omawiane przez was silniki czyli TSI są super pomysłem 100x lepszym niż malutkie N/A tylko że z jakością jest kiepsko. Silniki TSI swoja konstrukcją zapewniają to czego niema 1,6 GDI czyli super jedzie od dołu i później super jedzie na górze. Za start odpowiada kompresor a póżniej przejmuje władze turbo.
5)Za duże spalanie aut z turbo nie odpowiada turbo tylko kierownik ewentualnie konstrukcja auta czyli masa, przełożenia itp.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Kwi 2013, 10:51

Szybki przesadzasz.. U.tsi.ciagnie od samego dołu bo jest turbina to samo spalanie poczytaj na forum octavi/superba. Ja tam siedziałem bo chciałem kupić octavie. I tsi jest bardziej ryzykowną konstrukcją niż gdi bo turbina i kompresor, dwumasa jak u diesla. Póki co gdi jest już chyba 4 lata na rynku i nie miało jakiś znaczących wpadek(nie to co Tsi). Ivtec u hondy też zaczyna jechać od 5-6 tys bo nie ma turbiny.. Proponuję się zainteresować tematem..
fizzy12
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 157
Zdjęcia: 1
Auto: Kia Ceed SW
Silnik: 1.6 GDI 135 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Kwi 2013, 14:43

fizzy12 napisał(a):Szybki przesadzasz.. U.tsi.ciagnie od samego dołu bo jest turbina to samo spalanie poczytaj na forum octavi/superba. Ja tam siedziałem bo chciałem kupić octavie. I tsi jest bardziej ryzykowną konstrukcją niż gdi bo turbina i kompresor, dwumasa jak u diesla. Póki co gdi jest już chyba 4 lata na rynku i nie miało jakiś znaczących wpadek(nie to co Tsi). Ivtec u hondy też zaczyna jechać od 5-6 tys bo nie ma turbiny.. Proponuję się zainteresować tematem..


Problem jest w tym że nie przesadzam i GDI nie jest na rynku od 4 lat tylko ponad 13lat.

GDI miały toyoty poczatkowe 6lat totalny nie wypał, mitsu tez miały GDI totalny nie wypał. VW sporo czasu i też raczej rewelacji nie ma.

Tojce udało się dopracowac bezp. wtrysk. dopiero po 6-7lat i teraz praktycznie od 2005r wszystkie lexy mają D4.
Ogólnie bezpośredniemu wtryskowi zarzucano to że nie jest oszczędny a miał być, do tego problemy z uzytkowaniem szczególnie przy starych mitsu i nowych FSI nie trzymały mocy (nie mylić z TFSI)

Co do charakterystyki silnika turbo to nie jest taak :)
Kompresor odpowiada za budowanie mocy z dołu czyli jest napędzany paskiem i od razu reaguje natomiast turbo jest poruszane siłą spalin więc więcej potrzeba czasu żeby zreagowało. Samo założenie połaczenia kompresorka z turbo jest super tylko kiepsko z wykonaniem. Jeżdziłem sporo Fabią 1,2 TSI i jestem mega pozytywnie zaskoczony ponieważ do 90-100km/'h super się rozpedzał na poziomie silnika 1,6 16V 114KM (sprawdzone :D ) i paliła mniej niż taka sama zwykła fabia 1,2hpi.

Hondowe V-tec i podobne konstrukcje które są juz od 15lat zaczynają jechać od 5-6 tyś/'obr ponieważ mają głowice która pozwala wykorzystac obroty które budują moc. Gdyby miały turbo to jechałby od 4tyś obr a gdyby miały kompresor to jechałby od 2tyś obr. ale kończyłby znacznie wcześniej niż turbo. Ogólnie nie zależnie od głowicy czy rodzaju wtrysku moc w małych silnikach bez turbo buduje się obrotami.
Więc jeżeli jest do wyboru KIA z GDI i bez GDI to może warto się przejechać tym i tym i zobaczyć czy opłaca sie dopłacać za taką technologie którą może później nie wykorzystamy.

P.S.

Do GDI nie zależnie od marki zaleca się najwyższej jakości paliwa od 98oct.

Ale i tak uważam KIA za super wybór. Pieniążki adekwatne do pozimu auta a w dodatku nie odstaje od aut EU i JDM.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Kwi 2013, 14:56

z tymi TSI, GDI itp jest niezłe zamieszanie.

koncern VW:
słabsze TSI - małe turbo dlatego ciągną od dołu i wtrysk bezpośredni
mocniejsze TSI - kompresor, który ciągnie z niskich obrotów (eliminuje turbodziurę) i duże turbo, które pracuje w wyższych obrotach i wtrysk bezpośredni
FSI - wtrysk bezpośredni
TFSI - to nazwa stosowana przez audi dla TSI

inne:
GDI - wtrysk bezpośredni (jak FSI)
MPi - wtrysk pośredni, teoretycznie najtrwalszy
T-Jet - fiatowskie TSI bez wtrysku bezpośredniego

tak jak szybki napisał wymagane przez koncern VW jest paliwo Pb 98 w silnikach z wtryskiem bezpośrednim aby zachować gwarancję, nie wiem jak to jest u koreańców
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wywiad z Adamem Małyszem - I rajdowym Mistrzem Polski
    37. miejsce w Dakarze 2012 na Mitsubishi Pajero, Puchar Polski i Mistrzostwo Polski w Mitsubishi L200 - ten sezon wydaje się niezwykle udany? Udany to mało powiedziane - jestem szczęśliwy, że wszystko nam się tak dobrze układało, ...

04 Kwi 2013, 17:04

Szybki ja mówię o GDI które wprowadzili hyundai i kia jako silniki opracowane(czy zmodyfikowane) przez nich a nie o przeszłości..
Co do TSI.
Niestety muszę się nie zgodzić z Tobą. 1.4 TSI 122 km nie ma kompresora ciągnie od dołu a przy wyższych obrotach po prostu moc nie jest już tak odczuwalna, w volkswagenie są kompresory ale skoda ich nie ma, jechałem octavią i wiem jak ten silniczek jedzie..
A wolę osobiście GDI nie daj Boże by się popsuło niż TSI. Bo tam powyżej 1.4 jest dwumasa , a to to już niestety spory wydatek. Co do TSI to turbina wpływa na zużycie paliwa, bo gdy jedziesz łagodnie i nie jest uruchamiana to jest ok, ale gdy zaczynasz wchodzić na granice gdzie turbina pracuje to spalanie wzrasta o około 3-4 litry u mnie ciągnięcie po obrotach to w porywach 11, w 1.4 tsi do 16-18..
fizzy12
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 157
Zdjęcia: 1
Auto: Kia Ceed SW
Silnik: 1.6 GDI 135 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Kwi 2013, 19:53

fizzy12 napisał(a):Niestety muszę się nie zgodzić z Tobą. 1.4 TSI 122 km nie ma kompresora ciągnie od dołu a przy wyższych obrotach po prostu moc nie jest już tak odczuwalna, w volkswagenie są kompresory ale skoda ich nie ma, jechałem octavią i wiem jak ten silniczek jedzie..


Kompresory w skodach są na 100% nie bede się kłócił w których.
Bo tak jak opowiedział dzida w tych małych 1,2 jest samo turbo (a myślałem że jadę kompresorkiem :D )a w 1,4 zaczynają się kompresory tylko są różne informacje czy od 122KM czy od wersji 140KM. Generalnie nie zmienia to faktu że silniki TSI na ta chwile są niebezpieczne a w szczególności kompresorek+turbo.
Więc polecam Kia benzynkę :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Kwi 2013, 19:58

kompresory zaczynają się od 1,4/140KM
koreańczycy długo się opierali wtruskowi bezpośredniemu ale jak coś robią to uczą sie na błędach innych producentów dlatego uchodzą, za producentów mało awaryjnych aut więc też jestem za KIA, a jak boisz się wtrysku bezpośredniego to w i30 jest też silnik 1,6/120KM MPi
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Kwi 2013, 20:21

No właśnie skoda ma w tych nowych kompresory. Ale wcześniejsze np w superbie 1.4 i 1.8 tsi nie mają. Co do.benzyny to mi mówiono że można spokojnie lać 95 oktanowa( przy wydawaniu samochodu) . Masz rację co do nie których kwestii ale po tsi w skodach widać że ciagnie od dołu a przy 5 tys już nie. Bo ma max moc i dalej nie idzie . Widać to na filmikach gdzie są pokazane przyspieszenia np superba z 1.8 tsi. Tyle że tam już jest dwumasa ;/
Ale wrażenia nawet tym 1.4 tsi .. Bardzo fajnie się tym jezdzi. Szkoda ze tyle to pali
fizzy12
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 157
Zdjęcia: 1
Auto: Kia Ceed SW
Silnik: 1.6 GDI 135 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna