Szumi po puszczeniu sprzegła

05 Sty 2012, 14:22

Mam problem, jest tak jak mam sprzęgło puszczone to tak dziwnie szura cos,tak jak by w kole dwu masowym ocierało sie cos o siebie i sa wibracje,a jak wcisnę sprzęgło to jest cisza,tylko cicho silnik słychać.Nie jest to głośne,ale dokuczliwe.Sprzęgło było wymieniane 2 miesiące temu.
Co to może byc?
sokol
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Punto 1.2

05 Sty 2012, 18:33

Prawdopodobnie konczy ci sie ktores lozysko w skrzyni.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

05 Sty 2012, 18:39

A jakie to auto, rocznik, silnik?
Czy sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni biegów?
kruszon72
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 02 05 1990
Auto: Kia Retona 2.0TD 83KM

06 Sty 2012, 00:11

Fiat punto 1.2 rok 1994,
Musze sprawdzić stan,wiem ze jest ten korek taki do odkręcenia u góry na skrzyni przy silniku.Tylko nie wiem czym sprawdzić ten olej.
sokol
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Punto 1.2

06 Sty 2012, 11:18

sokol napisał(a):Fiat punto 1.2 rok 1994,

A nie jest to przypadkiem uszkodzone łozysko wyciskowe sprzęgła... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Sty 2012, 11:23

sokol napisał(a):,tak jak by w kole dwu masowym ocierało sie cos o siebie i sa wibracje

Nie znam konkretnie tego modelu ale on chyba nie ma koła dwumasowego...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Rajd Finlandii 2017 wygrywa młody fiński kierowca
    Tegoroczny Rajd Finlandii wygrał niespodziewanie młody fiński kierowca Esapekka Lappi, zdobywając najwyższe miejsce na podium dla zespołu Toyota GAZOO Racing. To jednak nie przypadek – mimo zaledwie 26 lat, młody Fin ...

06 Sty 2012, 12:45

Bez przesady Punto i dwumasa.Jest normalne typowe sprzęgło.
http://www.unto.pl/sprzeglo-cc-punto-si ... -1879.html
Całkiem możliwe że padło łożysko oporowe.Do sprawdzenia poziomu i wlania oleju do skrzyni przeważnie jest korek/śruba/ na boku korpusu skrzyni.Ze spuszczeniem oleju w niektórych skrzyniach to już jest problem.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Sty 2012, 17:36

To Punto z 94 roku z silnikiem 1.2 na pewno nie ma dwumasowego koła zamachowego. Właśnie przejrzałem znaleziony PDF (dla zainteresowanych podam na priv link do pobrania).
Z PDF wynika że były sprzęgła hydrauliczne lub na linkę - nie wiem czy dobrze przetłumaczyłem z angielskiego, ale w oryginale jest "cable operated". Przy czym zależy to od modelu i tylko tyle tam pisze.
Sprawdzić możesz to u siebie - linka wiadomo jak wygląda, przy hydraulice - pod maską powinno być widać pompkę sprzęgłową (podobna do hamulcowej) podłączona wężykiem do zbiorniczka z płynem hamulcowym.
Tak czy siak, łożysko wyciskowe (czy oporowe), z ang. release bearing, szumieć może tylko przy wciśniętym pedale sprzęgła - wtedy właśnie pracuje. Po wyciśnięcia sprzęgła, w łożysku tym nic się nie obraca, więc szumieć nie może
Jeśli się mylę, niech ktoś mnie poprawi
Co do poziomu oleju w skrzyni, to powinno się go sprawdzać co 45 tys. km (zgodnie z tym co znalazłem). Otwór do sprawdzania jest z przodu skrzyni (co kolwiek to znaczy)
kruszon72
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 02 05 1990
Auto: Kia Retona 2.0TD 83KM

06 Sty 2012, 18:19

Jedno się zgadza łożysko oporowe pracuje przy wciśniętym pedale sprzęgła,wtedy jest max.obciążone. Przy puszczonym pedale sprzęgle obciążenie jest min.ale zawsze się kręci.Jak siada łożysko najpierw szumi na przy puszczonym pedale sprzęgła przy min.obciążeniu.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Sty 2012, 22:45

Jeśli ktoś jest zainteresowany, to na priv mogę podesłać link do poradnika o fiacie punto, roczniki 1993-1999 po polsku
kruszon72
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 02 05 1990
Auto: Kia Retona 2.0TD 83KM

07 Sty 2012, 18:39

jeśli możesz to prześlij mi ten link:)
A ten korek w skrzyni to znajduje się tak po boku,na imbus tak?
sokol
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Punto 1.2