Tani fun car :)

03 Lis 2010, 18:06

Hej !

jako że od jesieni do wiosny nic ciekawego nie będę robił, to szukam dla siebie funcara,
mój obecny dam dziewczynie żeby sobie jeździła,
a sobie chcę sprawić coś do szaleństw.
czyli, moc >200KM, napęd na tył lub 4x4, mały i w miarę tani w eksploatacji (co do paliwa, to oczywiście zależy już tylko od stylu jazdy), ale np. części nie były przesadnie drogie.

co polecacie ?
na razie rozmyślam nad
toyota celica6 gt four
mitsubishi eclise2 gsx? - jakoś mniej mi podchodzi
bmw e36 328i (tak, wiem, prawie 200KM :) )
subaru impreza gc (czy nie będzie więcej palił od pozostałych, a części nie będą droższe znacznie?)
razor
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: z nienacka

03 Lis 2010, 18:25

Polecam E36 328i, dlatego, że sam miałem takie autko i naprawdę można się nim pobawić. A ew. wymiana zawieszenia sprowadza się głównie do bardzo tanich sprężyn i elementów pomocniczych, samo auto nie do zajechania.
Silnik oczywiście sprawdzony i zbiera prawie wyłącznie pozytywne opinie.
Spalanie (manualna skrzynia) 8-9l trasa, 10.5-13l miasto(ze średnim deptaniem, ale ciężko jest wyjść poza 13).
Na pewno będzie najtańsza w utrzymaniu ze wszystkich wymienionych i najbardziej niezawodna.
Co do komfortu, czy wyglądu to rzecz gustu.

Osobiście polecam, bardzo miło wspominam to autko.
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM

03 Lis 2010, 18:47

no właśnie do bmw mam już pewien sentyment, bo jeżdżę e90, niestety dla e36 minus za to że kojarzy się mocno z pewną niepopularną grupą społeczną :)

do zestawienia dodaję jeszcze Nissana S14 200SX
razor
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: z nienacka

03 Lis 2010, 18:50

Ja bym kupił E30 z 2.8 pod maską.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Lis 2010, 19:04

jedyny problem z bmw e36 to to ze bardzo bardzo wiele egzemplarzy trafiło do ludzi którzy nie dbali o te auta wbrew pozorą system vanos jest dosyc delikatny i trzeba go umiejetnie eksploatowac moim zdaniem to najlepsze z wyzej wymienionych aut pod warunkiem ze kupisz dobry egzemplarz kolego pozdrawiam
Salgado
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Boat

04 Lis 2010, 11:45

razor napisał(a):do zestawienia dodaję jeszcze Nissana S14 200SX

Fajna furka, sam choruję na coś takiego, choć bardziej skłonny byłbym do czegoś co ma pod maską RB26DETT :mrgreen:
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    GT - komfort i sportowe osiągi - lista TOP 5
    Sportowe dwudrzwiowe coupe klasy premium to segment, który nie poddaje się chwilowej modzie. Samochody te od lat zapewniają użytkownikowi nie tylko sportowe osiągi, ale również komfortowe warunki podróży. ...

05 Lis 2010, 13:18

to który proponujecie?
który będzie najtańszy w utrzymaniu? (wytrzymałe i tanie części :) )
razor
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: z nienacka

05 Lis 2010, 13:58

Hmmm Muszę Cię sprowadzić na ziemię... o Nissanie zapomnij. Jeżeli byś go chciał butować cały czas zarąbiesz silnik... Bez potrzebnych, podstawowych modyfikacji szybko go załatwisz. Części do S13/S14 drogie. Koszty utrzymania drogie. Ja mam S13 tylko dlatego że bardziej mi się podoba niż S14. W tej chwili robię projekt, który pochłania masę PLN-ów i końca nie widać. Jeżeli Chodzi o 200sx S14, wiadome SR20DET fajny silnik trzeba o niego dbać. Nie oszczędzać tym bardziej na częściach. Spalanie od11-do 25/28litrów. 200SX S13 z CA18DET. Na te silniki trzeba jak najbardziej uważać. Mają bardzo słabe smarowania, przez co w większości silników stukają już panewki. Mam paru znajomych którzy powiększali miski olejowe z różnym skutkiem. Turbina T25 nawet daje radę. Lepiej wsadzić od S14 turbinę T28. W serii S13 T25 włącza się już gdzieś około 2700obr. w T28 od około 3300obr. Ale jest dużo większe pierdyknięcie. Kupując takie Nissany za 10-15 tys. Musisz mieć drugie tyle na doprowadzenie go do stanu używalności żebyś wiedział co masz. Ja nie liczę ile już do mojego włożyłem bo nie ma po co. Auta kultowe tyle kosztują. Zrobisz jak chcesz ale koszta napraw nissanów bardzo drogie. Dużo części np. do mojego KA24 dostępne tylko w ASO.
MordaS13
 

05 Lis 2010, 14:56

razor napisał(a):to który proponujecie?
który będzie najtańszy w utrzymaniu? (wytrzymałe i tanie części :) )


E30/E36.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Lis 2010, 15:19

ok, nissan odpada. a jak z toyotą celicą ?
bo zaraz się okaże że jedynie e36 zostanie, a ma najmniej mocy i jest najcięższe
razor
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: z nienacka

05 Lis 2010, 15:29

Za tą kwotę polecał bym CI [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] Nie spali aż tyle ta Integra. Z częściami myślę że problemu nie będzie bo widziałem już dużo Civic-ów z swapem od Integry. Więc skądś je biorą. Taki byłby właśnie mój faworyt dla ciebie: Integra :) Tyle że to FWD
MordaS13
 

05 Lis 2010, 17:00

Kolego, a co byś powiedział na temat tych samochodów :

[link do oferty na Allegro wygasł] - tu masz i niebanalny wygląd, i ponad dwieście kucy.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Loczek
Początkujący
 
Posty: 105

05 Lis 2010, 23:50

razor napisał(a):ok, nissan odpada. a jak z toyotą celicą ?
bo zaraz się okaże że jedynie e36 zostanie, a ma najmniej mocy i jest najcięższe


328i to szatan, nie patrz tak na tę moc, poza tym silnik podatny na modyfikacje, niedużym kosztem można podbić moc do 210 - 220km.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Lis 2010, 06:28

A do E36 nie zmieści się V12 5.0? :mrgreen:
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lis 2010, 14:01

Wiem, że wchodzi 5.0 V8 od M5 E39 :smile:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005