Tani w eksploatacji 15-20tys - w góry

07 Lut 2018, 10:06

Stoję przed zakupem samochodu.
Do pracy dojeżdżam pn-sob 10km w jedną stronę + ok 50km/mc co daje niecałe 6500km/rok. Przy swoim samochodzie być może dobiję do 12tys na rok. Ten codzienny dojazd do pracy jest w dość nietypowym terenie bo góry(profil terenu w załączeniu) czyli jakieś 3km z górki i po równym, potem spore wzniesienie przez 3km, przez 4km z góry i znów pod górę, obecnie jeżdżę sx4 4x4 1,9 DDiS(Multijet) i spalanie jest spore jak na diesla i takie małe autko bo 9,5l ON, szczególnie że jest to wieś i praktycznie zero zatrzymywania się przez te 10km, rozgrzewa się po pokonaniu pierwszego wzniesienia. Potrzebuję jakieś oszczędne auto, na osiągach mi aż tak nie zależy ale że teren górzysty to też nie chcę go katować na dwójce. Ze względu na małe przebiegi chyba raczej benzyna. Czy taki np Golf 5 1,6MPI w takim terenie przy założeniu że poza dojazdami do pracy nie jeździłbym więcej w trasy ma szansę na przynajmniej porównywalne spalanie benzyny co sx4? Jeśli diesel to na pewno bez DPF i najepiej bez dwumasy. Np. chyba 1,4HDi Peugeot 207 ma wersje 90KM bez tego, jeżdżę takim w pracy i w sumie przyjemnie i oszczędnie jest 5l/100km bez zwracania uwagi na eco. W tym aucie jest tylko problem z niskim zawieszeniem. Albo może Auris D4D 90KM. Tylko czy diesel w moich warunkach będzie rzeczywiście oszczędniejszy? Podsumowując najważniejsze:
- Nie najniższe zawieszenie
- Możliwie oszczędny
- Tani w naprawach, znany mechanikom,
- fajnie by było mieć miękki materiał na desce rozdzielczej
- w miarę dobrze wyciszony(w sx4 to jakaś tragedia)
- w miarę dobrze grające audio(w sx4 to jakaś tragedia w porównaniu do np a3, Peugeot 207)
- jeśli benzyna do dobra do LPG jeśli w przyszłości byłaby taka potrzeba
- jeśli diesel to łatwe w regeneracji pompowtryski bez DPF i Dwumasy
niktwazny0401
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Nie mam

07 Lut 2018, 14:00

207 1.4 HDI - 68KM i ~1300kg
SX4 1.9 DDiS - 120KM i ~1500kg

W skrajnych przypadkach różnica spalania na korzyść Peugeota może przekraczać 2l/100km. Przy tych deklarowanych 12tys rocznie, oszczędność będzie może na poziomie 1000pln, IMO nie warto. W Golfie 1.6MPI dolicz około 2l do obecnego spalania.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

07 Lut 2018, 14:05

niktwazny0401 napisał(a):Czy taki np Golf 5 1,6MPI w takim terenie przy założeniu że poza dojazdami do pracy nie jeździłbym więcej w trasy ma szansę na przynajmniej porównywalne spalanie benzyny co sx4?


Mniej jak 10-11 litrów benzyny bym się nie spodziewał. Gazu 15-20% więcej. Ten silnik nie nadaje się w góry, jest słaby i nieelastyczny.

Szukaj mocnego diesla, bo mały będzie się męczył (moment to jedno, ale ostatecznie i tak liczy się moc, 68 koni w takiej kobyle będzie dyszeć pod górkę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lut 2018, 14:23

W skrajnych przypadkach różnica spalania na korzyść Peugeota może przekraczać 2l/100km. Przy tych deklarowanych 12tys rocznie, oszczędność będzie może na poziomie 1000pln, IMO nie warto.
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=106139


może nie doprecyzowałem, SX4 to auto mamy, ja go pożyczam, ale potrzebuje pierwszego samochodu dla mnie, a nie zmieniać


Szukaj mocnego diesla, bo mały będzie się męczył (moment to jedno, ale ostatecznie i tak liczy się moc, 68 koni w takiej kobyle będzie dyszeć pod górkę.
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=106139


No właśnie tak od początku czuję, że do fajnej jazdy w górach to tylko diesel, tylko chodzi o te krótkie dojazdy, czy ja go nie dojadę na zimnym(oczywiście dopóki sie nie rozgrzeje do 2000obr/min) ale jednak prawie ciągle będzie niedogrzany, poza tym dpf.
Te 120KM w dieslu w SX4 naprawdę fajnie ciągnie. W dalsze trasy i tak pewnie mógłbym nim jeździć bo będzie pod ręką.
Są jakieś 120 konne diesle bez dwumasy i dpf w ogóle? Ewentualnie za którym TSI się rozglądać lub innych turbobenzyn, ale słyszałem że nie są też zbyt trwałe.
A ta auris ma 90koni i jest bez dwumasy i dpf(nie wszystkie) co o niej sądzicie(oczywiście czytałem w brud opinii i jakichś większych wad nie ma, musiałbym się przejechać nią, choć w środku jest ohydna, nie wiem jak plastiki). Ewentualnie coś innego w dieslu?
Czyli to spalanie SX4 przy takiej jeździe was nie dziwi, tak?
niktwazny0401
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Nie mam

07 Lut 2018, 14:28

Musiałbyś chociaż raz na tydzień go przegonić porządnie w trasę... Bo 10 kilometrów to nawet nie rozgrzewka zimą.

Ewentualnie... Jakaś duża benzyna + LPG. Moment z dołu, tanio bo LPG, nie masz DPF i innych rzeczy.

Poza tym Golf nie jest jakiś wysoki. Często na polnych drogach szura o kamienie czy garby.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lut 2018, 14:39

Musiałbyś chociaż raz na tydzień go przegonić porządnie w trasę... Bo 10 kilometrów to nawet nie rozgrzewka zimą.
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=106139


tylko, że do autostrady mam 60km raczej zakorkowanymi drogami, i jaka wtedy byłaby oszczędność na paliwie gdybym specjalnie musiał robić wycieczki z dpfem, dlatego jeśli diesel to na pewno bez dpf, a jeśli bez dpf to słabszy, a jak to jest z wycinaniem? Samochodu nie zamierzam kupować na rok tylko przynajmniej na 6-7 lat(chyba że nie trafię). Czy z wyciętym dpfem nie ma szans przejść kontroli/przeglądu, jeśli by się coś zmieniło i w przyszłosci kładliby duży nacisk na to? No ale wycięcie dpf to też nie jest pomijalny koszt, jak dla mnie.

Poza tym Golf nie jest jakiś wysoki. Często na polnych drogach szura o kamienie czy garby.
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=106139


w sumie ten warunek od biedy można pominąć, napisałem tak bo np miałem do czynienia z taką octavią 1 i potafiła haczyc po zjeździe z asfaltu, trzeba było bardzo uważać.
niktwazny0401
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ŠKODA Š978 (Typ 978), 1956 rok
    Decyzją Ministerstwa Przemysłu Czechosłowacji z roku 1955 czechosłowaccy konstruktorzy otrzymali zadanie stworzenia całkowicie nowego samochodu dla "szerokich mas pracujących". W tym czasie wdrażano produkcję modelu 440 (Spartak), ...