Tanie auto dla studenta - ocena ofert.

06 Sie 2015, 16:15

Zapomniałem jeszcze dodać, że zależy mi na dosyć solidnym nadwoziu - trasa którą będę regularnie pokonywał co tydzień jest "typowo polska", tutaj pewnie ten S40 i Cordoba będą ok, ale czy takie konstrukcje jak Rover, Citroen nadają się na surowe trasy?
Co do LPG nie jestem przekonany, tj. znacznie przyjemniej mi się użytkuje diesle to raz, a dwa że auta z gazem kupić bym się nie odważył. Założenie LPG to jakies 2-2,5tys, więc samochód musiałbym kupić za jakieś ~3tys, a raczej nic dobrego za tyle nie dostanę.
stoma
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Auto: VW Polo
Skrzynia biegów: Manualna

06 Sie 2015, 16:36

Cordoba na tasy nie, to mieszcxuch.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

06 Sie 2015, 17:02

stoma napisał(a):Zapomniałem jeszcze dodać, że zależy mi na dosyć solidnym nadwoziu - trasa którą będę regularnie pokonywał co tydzień jest "typowo polska", tutaj pewnie ten S40 i Cordoba będą ok, ale czy takie konstrukcje jak Rover, Citroen nadają się na surowe trasy?


Co masz na myśli? Że auto francuskie czy brytyjskie nie poradzi sobie na polskich dziurawych drogach? Jazda Cordobą w dłuższą trasę to będzie mordęga. Napisz skąd jesteś to poszukamy czegoś odpowiedniego w Twoim budżecie w okolicy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Sie 2015, 17:39

Powiedzmy w okolicach 100km od Włocławka (Kuj-Pom) mogę się kręcić. Jeśli jakiś "pewniak" w dobrej cenie gdzieś dalej to też nie ma problemu.
Auto głównie na dziurawe krajówki, sporadycznie do miasta i ew. jakiś wyjazd w wakacje, jeśli mam wybór za te pieniądze to wolę dosyć małe auto w dieslu typu 4/5d niższa klasa średnia. A priorytety to jak zwykle - bezawaryjny, tania w serwisowaniu/naprawach marka, eko silnik itp itd (ale oczywiście bez przesady - w auta poniżej 100km raczej się nie pakuję). Budżet to jedyne te +/- 5tys.
I dodam, że jeśli w tej chwili nic nie wisi to mogę się chwilę wstrzymać, auto potrzebuję tak na październik/listopad.

A ogólnie te Citroeny Xsary II HDI są godnymi polecenia samochodami? Bo w miarę wpadły mi w oko, na pewno znacznie bardziej niż alternatywne Megane I DCI.
stoma
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Auto: VW Polo
Skrzynia biegów: Manualna

06 Sie 2015, 18:06

Megane I szukaj DTI nie DCI
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

06 Sie 2015, 18:10

Znalazłem np. taką sztukę:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ok, chociaż szczerze mam nadzieję że uda mi się uniknąć Meganki, ale z tymi pieniędzmi wielce wybrzydzać nie mogę.
stoma
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Auto: VW Polo
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa
    Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Od kilku lat toczy się dyskusja, czy warto ...
    Co zrobić po dachowaniu auta?
    W ramach kolejnego materiału z cyklu Piątek ze Szkołą Auto, instruktorzy doradzają, jak zachować się podczas dachowania samochodu. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto SKODA mówi: "Przygotowując się do drogi ...

06 Sie 2015, 21:29

Strasznie tania ta Xsara
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Sie 2015, 07:55

Przyznam, że moje pojęcie na temat samochodów od strony technicznej jest w sumie zerowe, jak dzwoniłem to gość gada że wszystko jest ok, ale może po prostu wyczuł żółtodzioba bo żadnych konkretnych pytań nie zadawałem. W każdym razie umówiony jestem na dzisiaj na obejrzenie (no chyba że będę miał lepszą alternatywę na dziś kiedy mam czas).
Citroeny nie są raczej chodliwe na naszym rynku wtórnym z tego co wiem, może dlatego atrakcyjna cena? Bo wygląda na zadbanego, ciekawe tylko jak to nadwozie i poszczególne części silnika, bo walony chyba nie byl...
stoma
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Auto: VW Polo
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2015, 09:43

Wygląda idealnie a dlaczego? Bo to handlarz. Czujność wzmożona. Inne jego auta.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Jak wejdziesz w aukcje Modusa masz podany ten sam nr. tel. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

07 Sie 2015, 17:03

No to odpuszczam, mam za mało doświadczenia, żeby kupować auto od handlarza ;) Chociaż ciekawe czy to jakiś może jego prywatny? Bo wszystkie sprowadzane, a ten jako jedyny na blachach PL.
W takim razie tak jak kolega wcześniej pisał, proszę o pomoc w wyszukaniu czegoś wartego uwagi, rejon jak pisałem - Włocławek (kuj-pom).

Zacząłem też zastanawiać się czy da radę kupić diesla-nie złoma za te pieniądze? Bo jak czytam o silnikach wysokoprężnych to chyba tylko 1.9 TDI mają sens z niewielkim budżetem (ale one już same w sobie są droższe). Ewentualnie 1.9 JTD też są podobno dosyć proste i ok, ale ładują je w Alfy i Fiaty, które raczej były odradzane (zgaduję że ze względu na delikatne nadwozie/zawieszenie jak na PL). Te 2.0 HDI już są z tymi wtryskami, commonami, FAPami, ERG itd bajerami więc jak coś sypnie to pewnie studnia bez dna, niestety... Przyznam, że znacznie bardziej zależy mi na dieslu, znacznie przyjemniejsze są dla mnie i bardziej komfortowe w prowadzeniu, ale jeśli miałbym wejść w minę to nie będę się upierał.
stoma
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Auto: VW Polo
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2015, 17:44

Jak sie boisz nowoczesnych technologii to z 1.9tdi możesz szukać tylko 90/110km na pompie. Inne odpadają.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Sie 2015, 09:33

Po przeczytaniu kilku tematów (i rozmowie z mechanikiem) dałem się przekonać, że większy sens ma jednak auto z gazem za te pieniądze i nie upieram się w takim razie nad tym dieslem. Dlatego mam kilka nowych pytań:
1. Czy lepiej szukać auta z założonym LPG za 5-6k, czy rozsądniej PB za ~3-4k i samemu założyć do niego LPG (~2k)?
2. Jakie silniki najlepiej nadają się do LPG? Mechanik polecał mi 1.6 8v, ale jak mam jeździć za półdarmo to chciałbym poszukać czegoś mocniejszego, ale w niedużym 4/5d hatchbacku np. taki Citroen Xsara 2.0 16v 136km, ale za te pieniądze to pewnie niemożliwe...

3*. Czemu LPG nie są zakładane fabrycznie na szeroką skalę?
stoma
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Auto: VW Polo
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sie 2015, 11:48

1. W niskim budżecie lepiej szukać coś z założonym gazem bo za 3k to będziesz przebierał w Feliciach, Astrach F, Lanosach... A za 5-7k możesz mieć już Lage 1, 406, Vectre B itd. :)
2. Na trasy lepiej zainwestować w jakieś 1.8 z LPG. Najtaniej wyjdzie segment C z LP ale segmentu D bym nie odrzucał bo jest większy wybór wbrew pozorom :)
3. Nie każdy lubi LPG, nie każdy silnik się fo tego nadaje (aktualnie w owych autach praktycznie żaden), LPG po 10 latach traci legalizację - trzeba wymieniać butlę :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Sie 2015, 11:55

stoma napisał(a):1. Czy lepiej szukać auta z założonym LPG za 5-6k, czy rozsądniej PB za ~3-4k i samemu założyć do niego LPG (~2k)?
2. Jakie silniki najlepiej nadają się do LPG? Mechanik polecał mi 1.6 8v, ale jak mam jeździć za półdarmo to chciałbym poszukać czegoś mocniejszego, ale w niedużym 4/5d hatchbacku np. taki Citroen Xsara 2.0 16v 136km, ale za te pieniądze to pewnie niemożliwe...

3*. Czemu LPG nie są zakładane fabrycznie na szeroką skalę?


1. Za tę kasę lepiej szukać z już założonym LPG, ale trzeba sprawdzić kondycję silnika - możliwe, że ktoś pozbywa się auta, bo jeździł długo na gazie i nic w nim nie robił.
2. Zgadzam się z Tobą, lepiej poszukać czegoś droższego. Takie 1.6 spali średnio z 10l LPG, a 2.0 z 1l więcej przy DUŻO lepszych osiągach.
3. Masz na myśli stare auta czy nowe? Jeśli chodzi o auta z lat 90. to wtedy ceny paliw były niskie, więc na Zachodzie mało kto się tym interesował. Ale za to ze względu na ochronę środowiska w niektórych krajach były niższe podatki, jeśli jeździłeś na alternatywnym paliwie. W Holandii dużo aut produkowanych tam wyjeżdżało z fabryki z LPG np. Volvo z turbodoładowanymi silnikami. W nowych autach jest problem, gdyż większość benzyn ma teraz wtrysk bezpośredni, a instalacja gazowa do takiego auta kosztuje 6-8 tysięcy.

Może coś takiego z Twoich okolic:
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]

I wisienka na torcie ;)
[link do oferty na Olx wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Sie 2015, 16:02

Tylko pewnie kupno takiego z LPG to ryzykowny zabieg dla osoby co nie ma zielonego pojęcia o LPG i jego użytkowaniu.
Kombiaki odpadają, za Vectrami nie przepadam podobnie jak a3 (i wolałbym coś 4/5d).
S40 i Xedos eleganckie, tylko czy to klekotanie nie jest niepokojące? No i jak wcześniej było wspomniane - segment D=większy wybór, ale jak dla mnie to już duże auta, może znajdą się jakieś mniejsze auta - taki 4/5d hatchback ~120km+ byłby fajny myślę.
stoma
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Auto: VW Polo
Skrzynia biegów: Manualna