Tanie w utrzymaniu mniej niż 6 sekund do 100km/h do około 30 tyś

18 Gru 2019, 22:00

Cześć Wszystkim :D
Moje ostatnie poszukiwania samochodu wg dość nietypowych kryteriów zakończyły się porażką więc postanowiłem spróbować innego podejścia.
Chciałbym Was zapytać jakie znacie tanie w utrzymaniu samochody, które robią setkę w mniej niż 6 sekund i kosztują maksymalnie około 30 tysięcy zł?
Przez tanie w utrzymaniu mam na myśli np. że nie trzeba wyjmować silnika żeby wymienić rozrząd, że są dostępne do niego zamienniki części, że nie jest ponadprzeciętnie awaryjny itp itd

Z moich dotychczasowych poszukiwań wynika że Audi S6 C5 po faceliftingu robi wg niektórych testów czas 5,8 sek do 100, że są do niego dostępne części i nie ma jakichś szczególnych problemów z awaryjnością.

Z samochodów które znalazłem ale odrzuciłem to np Mazda 6 MPS. Auto świetne ale nie ma do niego części.

Jeśli chociaż kojarzycie jakiś samochód który by mógł spełniać kryteria to napiszcie, ja sobie go już sprawdzę dokładnie :D
Maacieek
Nowicjusz
 
Posty: 10

18 Gru 2019, 22:59

Maacieek napisał(a):Moje ostatnie poszukiwania samochodu wg dość nietypowych kryteriów zakończyły się porażką więc postanowiłem spróbować innego podejścia.

To nie jest inne podejście tylko jeszcze "mądrzejsze" podejście :D
Do trzech razy sztuka aż strach się bać co wymyślisz za 3ecim razem :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10990
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Gru 2019, 23:06

Zamiast zakladac tematy zawierajace frazy "tanie w utrzymaniu" ludzie powinni z gory napisac ile sa w stanie miesiecznie przeznaczyc na ekspkloatacje auta, bo dla jednego duzo to bedzie 200mc miesiecznie a dla drugiego 10tys nie zrobi wrazenia
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2019, 01:32

Warto się skupić na jakiś małych szybkich autach, ale w miarę świeżych
- Mitsubishi Colt CZT 1,5T + soft
- Seat Ibiza FR 1,8T lub Cupra + soft
- Fiat Punto Abarth 1,4 T-jet

ewentualnie ze starszych
- Audi TT lub S3 8L 1,8T 225
- Opel Astra G 2,0T lub nowsza H OPC?
- Seat Leon II Cupra
- Renault Megane II Sport/RS
- Volvo S60 2,5R

Te auta nawet jeśli nie będą mieć poniżej 6 sek to silniki turbo spowodują że można nieco dołożyć mocy i wtedy już oscylować wokół tej wartości.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2019, 09:08

szybki napisał(a):
Maacieek napisał(a):Moje ostatnie poszukiwania samochodu wg dość nietypowych kryteriów zakończyły się porażką więc postanowiłem spróbować innego podejścia.

To nie jest inne podejście tylko jeszcze "mądrzejsze" podejście :D
Do trzech razy sztuka aż strach się bać co wymyślisz za 3ecim razem :mrgreen:

W takim razie jakie mądrzejsze, ale tym razem już bez cudzysłowa, podejście proponowałby Pan Moderator? Nudne? Do bólu rozsądne? Popularne? Mało palące? Passat b5 1,9 tdi? :D

Raziel11 napisał(a):Zamiast zakladac tematy zawierajace frazy "tanie w utrzymaniu" ludzie powinni z gory napisac ile sa w stanie miesiecznie przeznaczyc na ekspkloatacje auta, bo dla jednego duzo to bedzie 200mc miesiecznie a dla drugiego 10tys nie zrobi wrazenia

Bardzo proszę, tanie w utrzymaniu to dla mnie znaczy mniej niż 5 tyś rocznie nie licząc paliwa. Potrafisz mi teraz powiedzieć eksploatacja którego samochodu będzie tyle kosztować? Znasz ceny wszystkich części i koszty ich wymiany? Wiesz co się kiedy zepsuje? Podejrzewam że nie i dlatego też napisałem ogólnikowe "tani w utrzymaniu" żeby ktoś mi nie zaproponował np. E65 z 4.8i które też da się kupić za około 30 tyś i robi setkę w 5,9 ale jak powszechnie wiadomo jego utrzymanie kosztuje horrendalne pieniądze. Poza tym, napisałem też co rozumiem przez tani w utrzymaniu i spełnienie tamtych kryteriów już wystarczyłoby do uznania danego samochodu jako taniego w utrzymaniu. Dodałbym może jeszcze tylko brak poważnych wad fabrycznych.

Pionek napisał(a):Warto się skupić na jakiś małych szybkich autach, ale w miarę świeżych
- Mitsubishi Colt CZT 1,5T + soft
- Seat Ibiza FR 1,8T lub Cupra + soft
- Fiat Punto Abarth 1,4 T-jet

ewentualnie ze starszych
- Audi TT lub S3 8L 1,8T 225
- Opel Astra G 2,0T lub nowsza H OPC?
- Seat Leon II Cupra
- Renault Megane II Sport/RS
- Volvo S60 2,5R

Te auta nawet jeśli nie będą mieć poniżej 6 sek to silniki turbo spowodują że można nieco dołożyć mocy i wtedy już oscylować wokół tej wartości.

Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź :D Już się biorę do sprawdzania sobie każdego z nich
Maacieek
Nowicjusz
 
Posty: 10

19 Gru 2019, 09:47

Maacieek napisał(a):W takim razie jakie mądrzejsze, ale tym razem już bez cudzysłowa, podejście proponowałby Pan Moderator? Nudne? Do bólu rozsądne? Popularne? Mało palące? Passat b5 1,9 tdi?

Ale to nie ja zakładam dziwne tematy tylko Ty więc nie wiem po co ta spina...
Było wytłumaczyć co to jest dlaCiebie tanio...
Maacieek napisał(a):Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź Już się biorę do sprawdzania sobie każdego z nich

No to powiedz co masz konkretnego? Co sprawdzisz... ?
Ty wogóle zdajesz sobiesprawę co to znaczy ośką wykręcić 5,xx s.do 100km/h ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10990
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Gru 2019, 09:55

Ja miałem podobne wymagania i nieco mniejszy budżet. Kupiłem s3 8l za 20k, w serii odpycha się to fajnie, sam haldex też daje rade, strzał ze sprzęgła na suchym czy na mokrym nie sprawia problemu, nie gubi trakcji a ostatnio spadł śnieg to i bączki się robiło.

Ja jakoze turbo mam zdrowe, będę celowal na wiosnę w okolice 270km - ic, wydech i strojenie. Jak turbo będzie się kończyć to się wyślę na zrobienie hybrydy, do tego wtryski, może pompa paliwa i pewnie okolice 300kn

Myślę że z tym wszystkim zmieścisz się w 30k
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Gru 2019, 10:08

Wumba napisał(a):Ja jakoze turbo mam zdrowe, będę celowal na wiosnę w okolice 270km - ic, wydech i strojenie.

+ wtryski 430/440 cc i 270 km powinno być. Te bamowe tak na 260 km się kończą.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193