Temperetura za szybko wzrasta - ACCORD 1.8 VTEC rocznik 2002

18 Wrz 2012, 07:46

Witam. Mam samochód: ACCORD 1.8 VTEC rocznik 2002. Przegrzewa się silnik, przewody są sprawne jak i również termostat. Jakie mogą być tego przyczyny? Proszę o szybką odpowiedź.
accord0990
Obserwowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 1
Auto: Honda Accord 1.8 VTEC
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2002

18 Wrz 2012, 10:40

Sprawdzałeś czy załącza się wentylator chłodnicy?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Wrz 2012, 22:18

stawiam na termostat, sprawdź czy na rozgrzanym silniku leci ciepłe powietrze z dmuchawy..
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

24 Wrz 2012, 20:40

damian87 napisał(a):stawiam na termostat, sprawdź czy na rozgrzanym silniku leci ciepłe powietrze z dmuchawy..


Bez obrazy - ale co ma piernik do wiatraka?
Jak układ nie jest zapowietrzony to ciepłe powietrze leciało będzie, tyle, że po dłuższym czasie bo jeśli termostat się zaciął w pozycji otwartej to dłużej zejdzie zanim auto temperaturę osiągnie.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Wrz 2012, 21:19

Może pompa wody, termostat raczej nie, wentylator sie załącza?? a może po prostu zegary przekłamują a raczej czujnik za to odpowiedzialny?? jaka temperture widzi sterownik a co jest na wskaźnikach??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Wrz 2012, 11:19

stasiowski121
na szybko pisałem tego posta, teraz go troche rozwinę..
Niech kolega sprawdzi czy na rozgrzanym silniku leci ciepłe powietrze z dmuchawy, jeśli tak i przy okazji spada temperatura silnika to znaczy że płyn chłodzący jest w małym obiegu( termostat się nie otworzył) jeżeli w takiej sytuacji jeden z węży chłodnicy jest chłodny to na 100% jest termostat.

Wiem to bo miałem taki sam problem w tym samym aucie, jakiś mechanik stawiał też na wentylatory, podpioł mi na krótko wentylatory :o ale to nic nie dało po czym okazało się żę to termostat. A że było to lato to wyjołem go w ogóle i jakiś czas jeździłem bez termostatu, i na moje oko jak by pare kucyków to dodało :) :D
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

25 Wrz 2012, 11:50

damian87 napisał(a):stasiowski121
na szybko pisałem tego posta, teraz go troche rozwinę..


Wróżki nie ma na etacie na forum więc można było od razu rozwijać.
Kolega pisał, że termostat jest sprawny, ale pomijając już to.

damian87 napisał(a):Niech kolega sprawdzi czy na rozgrzanym silniku leci ciepłe powietrze z dmuchawy, jeśli tak i przy okazji spada temperatura silnika to znaczy że płyn chłodzący jest w małym obiegu( termostat się nie otworzył) jeżeli w takiej sytuacji jeden z węży chłodnicy jest chłodny to na 100% jest termostat.


Powtórzę, nawet jeśli termostat jest cały czas zamknięty lub nawet jeśli w ogóle go nie ma po rozgrzaniu silnika ciepłe powietrze z nawiewu leciało będzie - nagrzewnica jest przecież na małym obiegu wpięta więc nawet jak termostat jest zamknięty to i tak grzała będzie. To, że będzie zimne powietrze leciało na rozgrzanym silniku świadczy o zapowietrzonym układzie chłodzenia.

damian87 napisał(a):czy na rozgrzanym silniku leci ciepłe powietrze z dmuchawy, jeśli tak i przy okazji spada temperatura silnika to znaczy że płyn chłodzący jest w małym obiegu( termostat się nie otworzył)


A na dużym obiegu po włączeniu nagrzewnicy na full spadać nie będzie ? :mrgreen:
Bez obrazy ale wprowadzasz kolego innych w błąd.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Wrz 2012, 12:34

powtórze jescze raz, jeżdziłem tym autem 4 lata i znam je niemal na wylot jeżeli termostat będzie otwarty i płyn będzie w dużym obiegu to danie ciepłego powietrza z dmuchawy nie obniży temperatury ( na tyle aby było to widoczne na wskaźniku) natomiast jeśli płyn krąży w małym obiegu po ustawieniu dmuchawy na gorące powietrze temperatura "spadnie w oczach" ja tak doszedłem do tego żę to możę byćtermostat bo mechanicy tez stawiali na wentylatory.
nie wiem jak z reguły jest w innych autach..

najlepszym sposobem sprawdzenia termostatu jest w momencie jak grzeje się auto sprawdzić czy oby dwa węże od chłodnicy są gorące jęsli tylko jeden to na 100% jest to termostat.
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001