Terenowe, ale rodzinne 20k

31 Maj 2016, 12:27

Czołem wszystkim,

nie jestem znawcą motoryzacji, ale w tym roku wydałem już 4k na remonty skrzyni biegów, chłodnicy, łapy silnika w VW Touranie z powodu wertepów po których jeździmy z rodziną.

Szukam auta do 20k, które byłoby na tyle duże, aby można było nim swobodnie przewozić rowery (może być i na dachu), marzenie to zmieścić podobnie jak w touranie do 7 osób, a jednocześnie, aby było wysokie, bo nie stać mnie na kolejne remonty.

Będę wdzięczny za podpowiedź co sprawdzi się najlepiej. Oczywiście nie powinno dużo palić, nie powinno być problemu z częściami, może być i wysokim vanem i terenowym i wysokim combi.

Najlepszy byłby touran wyższy o 20 cm. Kurde.

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
piryt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Touran
Silnik: 2.1 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0

26 Sie 2016, 08:46

Land Rover Discovery w okolicach 2000 roku. Kupisz za 15 i po włożeniu dalszych 5tys. w wygląd i drobne poprawki będzie się ładnie prezentował i świetnie jeździł. 10 razy zniszczysz SUVa na takie jedno Disco. Z motorem 2.5TD może nie jest demonem prędkości ale pali 8-9l i z opona AT pojedzie wszędzie prócz ciężkiego błota i śliskiej trawy.
ziental
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 01 2001
1

26 Sie 2016, 08:52

Właśnie doszedłem do takiego samego wniosku. Zacząłem jeździć nieco po wshcodzie. I teraz pytanie - jak to się ma remontowo. W sensie naprawiają, jest kłopot z częściami, etc. Ale tak Discovery z 200o to pomysł gotowy
piryt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Touran
Silnik: 2.1 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0

26 Sie 2016, 09:50

Problemu z częściami nie ma żadnego. Tylko tyle, że są drogie i ciężko znaleźć ładny egzemplarz. Koniecznie na oglądanie trzeba zabrać speca od 4x4 żeby sprawdził napęd. Samochód bardzo trwały.

Ja bym jeszcze dorzucił Nive w benzynie ale trochę będzie za mała. Mimo częstych awarii wszystko kosztuje grosze.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
1

26 Sie 2016, 10:04

Wschód masz na myśl Polskę czy za granicę?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

26 Sie 2016, 12:30

Wschód. Ukraina, góry, a wychodzi ze może pojedziemy do Teheranu w przyszłym roku
piryt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Touran
Silnik: 2.1 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Lancer Evolution - historia
    Lancer Evolution, często określany po prostu jako Evo, to ponad 23 lata pięknej historii mocarnego sedana zbudowanego na bazie modelu Lancer. Na przestrzeni lat powstało dziesięć generacji tego auta, a jego żywot zwieńczyła ...

26 Sie 2016, 12:50

W tym roku na wakacjach byłem w Gruzji. Wynajeliśmy tam samochody i załadowaliśmy do pełna. Do dyspozycji mieliśmy Mitsubishi pajero chyba 2,5 diesel i benzynowe stare infiniti (chyba fx40). Oba z automatem i na szosowych oponach. W pajero jechało 7 osób w infiniti 5 z bagażami. Fascynujące było to że jadąc po drodze (szumna nazwa) zaznaczonej na mapie białym kolorem - droga lokalna - mierzyliśmy się z strasznie dziurawym szutrowym traktem z wystającymi kamieniami, zabłoconymi dziurami o głębokości pół metra, potokami przepływającymi w poprzek (po drodze rzecz jasna) mając cały czas po jednej stronie skały a po drugiej przepaść bez barier ochronnych. I tak jadąc zastanawiając się czy nie utkniemy na kolejnej przeszkodzie mijają nas jadące z przeciwka lokalne corsy i golfy dwójki. Więc powiem tak - albo nie znamy możliwości corsy albo przeceniamy możliwości terenówki albo kierowca (co najbardziej prawdopodobne) nie ma umiejętności. Polecam wszystkim - ekstremalne przeżycie. A wracając do tematu polecam pajero siedmio osobowe
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018
0

26 Sie 2016, 13:28

Ja to wszystko rozumiem. Właśnie na Ukrainie w podobnych warunkach rozwalilem tourana i nie chce się tak dalej uczyć, tylko kupić coś co jeszcze da mi przyjemność. Discovery to także na płasko składane siedzenia, możliwość spania w srodku, etc. No i tylko części jak walnie gdIes na Kaukazie. Podobno ma to silnik bmw, więc byłoby może prościej. Nie wiem jak z pajero. Co swiadczy na jego korzyść?
piryt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Touran
Silnik: 2.1 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0

26 Sie 2016, 14:21

na kaukazie są li tylko wyłącznie terenówki rosyjskie i japońskie. właściwie tam jedynie takie samochody jeżdżą, jest trochę niemieckich ale to osobówki. Natomiast samochody japońskie są w specyfikacji japońskiej z kierownicą po prawej i innymi nazwami aczkolwiek nissan march zewnętrznie nieco się różni od mikry
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018
0

26 Sie 2016, 14:25

a. i ulubiony samochód terenowy wszystkich tubylców to jest wszędołaz ochrzczony delicją czyli mitsubishi delice. nie wiem ile w polsce kosztuje ale to fajne chyba 8 osobowe auto jest. W tamtejszych górach tego pełno
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018
0

05 Wrz 2016, 10:01

Pajero II mój ojciec tłucze już z 6-7lat na wyprawy i dalej jest w nim zakochany. Tylko, że kanciaty strasznie. W porównaniu do Disco jest po prostu... toporny.

Zauważcie koledzy, że oprócz byłego bloku sowieckiego (90% to samochody rosyjskie), ameryki ( 90% to samochody amerykańskie) to reszta świata jeździ w 95% japońcami.

Z tego co wiem sam lub widziałem u znajomych, to naprawiają samochody terenowe (oprócz amerykańskich) po prostu wszędzie. W Afryce jeżdżą tylko i wyłącznie japończyki (95% Toyota) i Land Rovery. G-klasy nikt od dawna nigdzie poza "lansem w mieście" nie widział.

Nadal uważam, że po Range Rover P38, Land Rover Discovery II jest najwygodniejszą terenówką na świecie. Potem jest Pajero II.

Jak już zaczynasz poważniej myśleć o wyprawach to kup starsze auto i koniecznie na sprężynach! Jeżeli nie masz doświadczenia z poważniejszym ofrołdem to kup wóz w automacie, serio.
Discovery I w 2.5TDI lub Pajero II 2.8TDI (oba miały proste i przyjemne automaty), z Niemiec , najlepiej poobijane albo podrapane ale z małym przebiegiem i używane tylko cywilnie. Wyposażenie, zniszczony lakier, czy jakieś połamane plastiki to sprawy kompletnie nieistotne w wyprawach.

Kupisz za 5k fajne auto i za następne 15k zrobisz z niego wygodną maszynę na dalekie wyprawy.

Auto okleić matową folią bo łatwo samemu każdą rysę na lakierze naprawić, na dach jakiś prosty bagażnik, dużo halogenów, zderzaki wymienić z przodu i z tyłu na wielkie toporne rurowe kangury z używek, snorkla samemu zrobić z rur polerowanych i sylikonowych czerwonych złączek, wysokiej jakości tarcze i klocki, podkładki pod sprężyny dadzą +40mm, podkładki pod budę dadzą jeszcze z 50mm, opony creepy crawler 255/85/16, wyciągarkę za 2k, ciśnienie na pompie podkręcić, ręczny regulator turbo, większy intercooler, wydech uszczelnić i udrożnić. Wymienić każdy jeden element łączny w zawieszeniu!

Oto przepis na furę z budżetem 20k za którą ludzie się na ulicy oglądają, więc wstydu właścicielowi nie przyniesie nawet jak buda ma wgnioty. Taka fura pojedzie też do Chin i spowrotem.
ziental
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 01 2001
0

05 Wrz 2016, 10:09

Sprawdź może volvo xc70, trochę inny segment, ale samochód ciekawy i na dziurach da radę :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

05 Wrz 2016, 10:24

Wielkie dzięki - sugerujesz WIELKIE WYPRAWY ALBO WIELKIE BŁOTA. Ale to pomocna odpowiedź. Chcę mieć auto i już widzę, że to jest rozmowa o tych dwóch Disco 1-2 lub Pajero, w którym się wyśpię pod polskimi skałami, jak pada deszcz i jest kłopot z namiotem, nie uwalę miski w beskidzie, a i w wakacje do Gruzji dojadę. Wychodzi, że disco. Kwestia spalania także i tego, żeby do miasta też pojechać czasem i nie mieć poczucia, że jadę czołgiem. I raczej za 15k + 5k do włożenia i faktycznie z Niemiec. Ale pomogliście. Idzie zima, będziem szukać.
piryt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Touran
Silnik: 2.1 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0

05 Wrz 2016, 11:10

Fajnie, że doceniasz poradę.
Nie miałem na myśli błotnistych wypraw przez syberię. Do takich spraw jest DHJ80, a nie jakieś tam Pajero.
Wystarczą dwa komplety kół; szosowe(ewentualnie AT) i wyprawowe MT , daje to jeden samochód który pomimo gabarytów na co dzień pali 8l i jeździ jak osobówka(Discovery), a w łikendy na innych kołach wiezie cię wszędzie gdzie chcesz.
Po prostu lepszą prezencję z racji młodszego rocznika zamieniasz na lepszą prezencję z powodu bajeranckich elementów dodatkowych wozu (nota bene poszerzenia nadkoli i błyszcząca osłona silnika wyglądają kozacko) i wysokiego zawieszenia.
Te bajeranckie elementy sprawiają, że wóz jest sprawniejszy terenowo, rocznik niczego zaś nie zmienia.

Wczoraj wozem za jakieś 25k, straszliwie poobijanym i podrapanym wzbudzaliśmy zainteresowanie jakbyśmy jechali nowym Ferrari. Patrol K160 w kabrio, umiejętnie zrobiony. :)
ziental
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 01 2001
0

10 Wrz 2016, 13:37

Dzisiaj oglądałem Pajero z 1998 za 14k. Facet nie składał nigdy siedzeń, w zimie załącza 4x4, ale kupił Patrola długiego, bo lubi. To to auto:http://otomoto.pl/osobowe/pruszkow/mitsubishi/pajero/

Muszę obejrzeć jeszcze Discovery, chociaż z tego rocznika trzymają cenę. Zmartwiło mnie, że ten nie miał klimatyzacji (do wstawienia) i rozpędzał się tylko do 120, a najlepiej jeździć 90, jak mówił facet, to przymało. Ale ma palić niby 8 w co nie wierzę.

Nie był skorodowany, zniszczony w środku, do rozmyslań jednym słowem.
piryt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Touran
Silnik: 2.1 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
0