Termostat do wymiany?Czy zawieszenie wytrzymało trzaśnięcie?

17 Paź 2009, 19:59

Witam panowie;

Mam niestety dwa problemy.

1.) Zastanawiam się czy z moim termostatem jest wszystko ok. Teraz jest generalnie na dworze bardzo zimno. Dziś po przejechaniu 20 km wskazówka temperatury oscylowała w granicach 50-80% procent. Niestety nie osiągnęło optymalnej temperatury czyli środka skali.

Generalnie zastanawiam się czy to dlatego, że jest zimno i nie zdążył się nagrzać. To jest diesel 1.9 jtd punto II z 2002r dlatego chciałbym aby wskazówka dochodziła do połowy bo wtedy mogę spokojnie ciskać turbinę a tak mam wyrzuty sumienia czy czasem nie jest za słabo dogrzana, nie potrafię dojść do wniosku czy: termostat nagrzewa olej? czy może nie sugerować się aż tak bardzo wskazówką, może już jest nagrzane na tyle aby spokojnie przyśpieszać. Dodam, że autko bardzo cieplutkim powietrzem dmucha do kabiny.

2.) Wczoraj wracając do domu nie zauważyłem mega dziury w jezdni(znak leżał w błocie). Robią chodnik i wycieli asfalt. Było po 22, skrzyżowanie, deszcz ja skręcałem w prawo i nie zauważyłem po lewej stroni dziry przygotowanej pod chodnik. Wpadłem w taki sposób że auto zawiesiło się na zawieszeniu z prawej strony :sad: , tylne lewe koło wisiało w powietrzu. Efekt był taki że w 5 osób go wyciągaliśmy.

W poniedziałek jadę do mechanika na podnośnik aby sprawdzić czy coś się nie pogięło. Jakie jest wasze zdanie czy metalowe części podwozia tonowego auta jest wstanie wytrzymać trzaśnięcie o asfalt? Bo ja chyba w to nie wierze aby zawieszenie się uchowało w całości :sad:

Zrobiłem w sumie 50 km od tego wydarzenia i nie zauważyłem jakiś z zawieszeniem.
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Śląsk
  • 17 Paź 2009, 22:57

    miałem podobne zdarzenie z dziurą, auto jeździło w miarę poprawnie, a na podnośniku okazało się że do wymany byłą belka przedniego zawieszenia. zrób foty dziury i w razie czego zgłoś roszczenie do zarządcy drogi i oczywiście do ubezpieczyciela (będziesz maił sprawcę).
    co do termostatu to się nie spiesz. jest zimniej a więc auto ma lepsze chłodzenie. przykryj do 2/3 chłodnicę nawet jakimś kartonem i zobacz co się dzieje. jeśli masz walniety termostat to albo działa ci mały obwód chłodzenia silnika, co oznacza jego przegrzanie (a tego nie masz), albo termostat jest stale otwarty, czyli jakby go nie było, i wtedy ciepełko leci bezpośrednio na chłodnicę, wtedy przewód dolotowy nagrzewa się stopniowo. obstawiał bym jednak pierwszą możliwość.
    pozdr
    az td4
    friluś1
    Zaawansowany
     
    Posty: 569
    Miejscowość: wrocław
    Auto: LR Freelander
    Silnik: td4 112kM
    Paliwo: Diesel
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    18 Paź 2009, 12:56

    Pamiętaj o tym,że olej nagrzewa się dużo wolniej jak płyn chłodniczy :!: Przy prawidłowo działającym termostacie odpowiednią temperaturę powinieneś mieć dość szybko,kilka kilometrów(3-4),olej nabiera odpowiedniej temperatury po ok.10 km.przy płynnej jeździe cały czas.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8615
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
      Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
      Historia Audi quattro w sportach motorowych
      Na początku roku 1981, Audi z napędem quattro pojawiło się na scenie Rajdowych Mistrzostw Świata. Fin Hannu Mikkola, prowadząc auto z czterema ringami podczas Rajdu Monte Carlo, wygrał pierwszych sześć śnieżnych odcinków ...