galakty - coś nerwowy dzisiaj jesteś..
Uśmiechnij się - byle do piątku
Co do problemu - na postoju jest wyższa temp. niż podczas jazdy, ponieważ podczas jazdy powietrze przelatuje przez chłodnicę i chłodzi płyn z silnika. Jak stoisz, to tego płynu nie ma co chłodzić. Jedynym elementem jest wentylator, który powinien się włączyć przy zadanej temperaturze ( nie wiem jaka ona jest w twoim aucie tak na szybko )
Natomiast jak stoisz, temp. rośnie i jak dodasz gazu, to maleje, ponieważ pompa cieczy chłodzącej szybciej pracuje i szybciej przepycha płyn przez chłodnicę. Pompa cieczy jest napędzana od wału, a więc jej prędkość zależy od prędkości wału. Dlatego po dodaniu gazu, obroty silnika rosną i równocześnie rosną obroty pompy, a więc zwiększa się wydajnośc układu chłodzenia.
To tak łopatologicznie.
Dla spokoju możesz tylko jeszcze poszperać albo popytać jak temp cieczy w twoim silniku powinna włączyć wentylator na chłodnicy i możesz sprawdzić czy się włacza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...