Toyota Auris GT180 - ile sztuk było tej wersji, jakieś opinie?

23 Mar 2021, 19:30

Witam mam pytanie czy wie ktoś może ile sztuk wyprodukowano toyoty auris w wersji gt180?
Grzes139
Nowicjusz
 
Posty: 8

24 Mar 2021, 09:40

To był taki dodatkowy pakiet sportowy i Auris w tej wersji otrzymywał tylko silnik diesla 2.2 litra D-4D D-CAT o mocy 177KM przy 3600 obrotach na minutę. Sama jednostka nie najlepsza jeżeli chodzi o bezawaryjność. Moment obrotowy osiągany był na poziomie 400Nm już przy 2000 obrotach na minutę co pozwala na naprawdę zwinne poruszanie się tym autem. Samo przyspieszanie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 8,1 sekundy więc całkiem nieźle.

Do do ilości egzemplarzy ciężko będzie określić ją ponieważ nie jest to jakiś model mocno limitowany i miał być konkurencją dla Golfa GTI czy Megane RS.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

03 Lip 2021, 14:52

Rokiko napisał(a): 0 do 100 km/h zajmuje mu 8,1 sekundy więc całkiem nieźle.

Teoria :ok:
Ogólnie opcja silnikowa mega kiepska :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Kwi 2022, 20:34

Mam taką Toyotę i jestem z niej bardzo zadowolony. Tak był to pakiet stylistyczny ale nie tylko został też zmieniony układ wydechowy, tapicerka na czerwoną z logo gt180 a także zawieszenie więc nie była to tylko ingerencja w wygląd. Uważam że jest to unikalne auto ponieważ jeszcze nie spotkałem takiej drugiej na drodze a nawet nie można takiej znaleźć nigdzie na sprzedaż, dlatego chciałem wiedzieć ile zostało wyprodukowanych.
Grzes139
Nowicjusz
 
Posty: 8

06 Kwi 2022, 20:47

Grzes139 napisał(a):Mam taką Toyotę
Zdrać rąbka tajemnicy skąd, jak zostałeś jej właścicielem
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Kwi 2022, 08:29

Grzes139 napisał(a):był to pakiet stylistyczny ale nie tylko został też zmieniony układ wydechowy, tapicerka na czerwoną z logo gt180 a także zawieszenie więc nie była to tylko ingerencja w wygląd
Wrzuć jakieś zdjęcia :) chętnie zobaczę jak wygląda ten pakiet. Nie widziałem jeszcze tej opcji na żywo.

Wersja ta występowała również pod nazwą SR180. Doszukałem się informacji że ogólna liczba tej wersji mogła nie przekroczyć 1100 sztuk w produkcji. Ciężko jednak znaleźć gdzieś informacje potwierdzające to w 100%.

Tu masz dane Toyoty Auris GT180:
  • Auris T180, okręt flagowy nowej gamy Auris
  • 2,2-litrowy silnik D-4D 180 o mocy 175 KM (177 KM DIN)
  • Najmocniejszy model z silnikiem Diesla w swojej klasie
  • Przyspieszenie od zera do 62 mil na godzinę w 8,1 sekundy, prędkość maksymalna 130 mil na godzinę
  • Silne przyspieszenie na biegu — od 50 do 75 mil na godzinę w 8,4 sekundy
  • Technologia Toyota D-CAT ogranicza emisję kluczowych gazów cieplarnianych – jeden z najczystszych silników wysokoprężnych na rynku
  • Wykonane na zamówienie tylne zawieszenie z podwójnymi wahaczami dla bardziej dynamicznego prowadzenia
  • Większe hamulce i przestrojony układ kierowniczy
  • Specyfikacja premium obejmuje 17-calowe felgi aluminiowe, elektryczny szyberdach, klimatyzację i bezkluczykowy system Smart Entry i Start
  • Wersje trzydrzwiowe wprowadzone do modeli Auris T2, T3 i T180

Tu masz opis Toyoty Auris GT180:
Rola Aurisa w zmianie profilu Toyoty na rynku hatchbacków segmentu C będzie miała największy wpływ wraz z pojawieniem się nowego, zorientowanego na osiągi T180.

Ten flagowy model korzysta z szeregu rozwiązań inżynieryjnych i konstrukcyjnych, które zapewniają kierowcy jeszcze większe korzyści, nie tylko mocy zapewnianej przez uznany czterocylindrowy silnik Toyoty D-4D 180 o pojemności 2,2 litra, najmocniejszy, a jednocześnie jeden z najczystszych. wśród wszystkich diesli w swojej klasie.

Aby jak najlepiej wykorzystać moc 175 KM dostępną z lekkiej jednostki, T180 jest wyposażony w nowe tylne zawieszenie: system wielowahaczowy zastępuje belkę skrętną rozmieszczoną w innym miejscu w gamie, zapewniając lepsze osiągi dynamiczne. Przednie tarcze hamulcowe również zostały powiększone, aby utrzymać siłę hamowania, a systemy kontroli stabilności pojazdu (VSC) i kontroli trakcji (TRC) są montowane w standardzie.

Przyspieszenie 8,1 sekundy od zera do 62 mil na godzinę to tylko część historii. Dzięki niesamowitemu momentowi obrotowemu 400 Nm generowanemu w zakresie od 2000 do 2600 obr./min, T180 ma również potężne osiągi na biegu, zmieniając bieg z 50 do 75 mil na godzinę w 8,4 sekundy. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest montowana w standardzie.

Silnik jest płynny i ultrawydajny, z najniższym stopniem sprężania – 15,8:1 – ze wszystkich seryjnych jednostek wysokoprężnych. Wysokociśnieniowe wtryskiwacze piezoelektryczne i ceramiczne świece żarowe dodatkowo przyczyniają się do wyrafinowanych osiągów i oszczędności paliwa, osiągając 45,6 mpg podczas jazdy w cyklu mieszanym.

Równie imponujące są walory środowiskowe silnika. Dzięki technologii Toyota D-CAT clean diesel i bezobsługowemu czterodrożnemu katalizatorowi DPNR, D-4D 180 jest najczystszym olejem napędowym na rynku pod względem emisji tlenków azotu i cząstek stałych; Emisja dwutlenku węgla wynosi 164g/km.

T180 jest stylizowany tak, aby pasował do jego osiągów dzięki 17-calowym felgom ze stopów lekkich i reflektorom z przyciemnianego szkła. Specyfikacja wyposażenia odpowiada wersji T Spirit, dodając elektryczny szyberdach do funkcji premium, takich jak bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania pojazdu, dwustrefowa klimatyzacja, automatyczne wycieraczki i reflektory oraz tempomat.

Tłumaczenie z automatu :wink: i wszystko powinno być w czasie przeszłym.
Ostatnio edytowany przez Rokiko 07 Kwi 2022, 08:57, edytowano w sumie 2 razy
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW X Coupé 2001
    BMW X Coupé to źródło kreatywnej inspiracji oraz zapowiedź kierunku stylistycznego, który obierze BMW w XXI wieku. Poprzez scalenie elementów coupé oraz auta typu cross-country, koncept ...

07 Kwi 2022, 08:37

Jest to zwykły kiepski diesel z kilkoma listewkami. Cały sportowy zawias kończy się na skróceniu sprężyn. Moc i niut czysto teoretyczny bo 2,2 ad nigdy go nie trzymały.

Jak ma coś być nietypowego to jest w eu Auris K2 bemani. Ilość sztuk 40. Kompresor rotrex i teoretyczna moc 240km.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Kwi 2022, 09:58

szybki napisał(a):Jak ma coś być nietypowego to jest w eu Auris K2 bemani. Ilość sztuk 40. Kompresor rotrex i teoretyczna moc 240km.
To jest zupełnie inna bajka i nie ma porównani do diesla bo ma znany i bezawaryjny silnik 1.8 valvematic (kod 2ZR-FAE) o pierwotnej mocy 147KM po modyfikacjach wzmocnione do około 240KM i wyposażone w kompresor mechaniczny, intercooler, układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz zawieszenie H&R.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

09 Kwi 2022, 12:44

Auto sprowadziłem z Holandii od pierwszego właściciela, udokumentowany przebieg książka serwisowa po dużym przeglądzie w ASO w Polsce żadnych problemów. Auto także sprawdzone na hamowni wszystko w stanie idealnym moc 192KM i 460NM po nowym sofcie. To nie tylko parę listewek tak jak pisze kolega, obniżone utwardzane zawieszenie układ wydechowy ze stali nierdzewnej, czerwona tapicerka z prawdziwej skóry, dodatkowo moja stoi na 18" felgach org. Toyota i rozpórka kielichów firmy Witech carbon dodatkowo pakiet spoilerów podwójny układ wydechowy przednie lampy soczewkowe klosze ciemny chrom produkowane tylko do wersji gt180 oraz przyciemniane fabrycznie tylne lampy :D Prawdopodobnie jest to jedyny taki egzemplarz w Polsce :))
Grzes139
Nowicjusz
 
Posty: 8

09 Kwi 2022, 12:59

Grzes139 napisał(a):sprawdzone na hamowni wszystko w stanie idealnym moc 192KM i 460NM po nowym sofcie
No to powiem Ci że masz konkretny już ten moment Nm :)

Grzes139 napisał(a):To nie tylko parę listewek tak jak pisze kolega
Wizualnie fajnie tylko silnik ogólnie potrafi być problematyczny, a do tego wcale nie należał do oszczędnych. Ogólnie fajne auto tym bardziej ze z unikalnej wersji GT :ok:

szybki napisał(a):Auris K2 bemani
To jest jednak bardziej unikalne od twojego :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

09 Kwi 2022, 14:12

Spalanie nie jest małe w granicach 8/9L ale to 2.2 i prawie 200KM także na powietrzu nie będzie jeździć na Niemieckiej autostradzie bez problemu 235KM/H do odcinki praktycznie gdyby ściągnąć blokadę obrotów byłoby więcej. Z tego co ja się zorientowałem to GT180 w tej wersji wychodziły tylko na Holandię i były to tak jak Bemani przerabiane ze zwykłej wersji na GT180 poprostu z oryginaljej 2.2 d-cat. Były to pakiet tak jak GTI dla golfa. Tylko Były robione pod konkretne zamówienie dla klienta tak jak BMW indywidual i Były produkowane tylko w 2007/2008 roku. Ilość sztuk nieznana ale nawet jak poszukasz w internecie to niema żadnej na sprzedaż także myślę że nie było ich więcej niż 1000 sztuk a mogło być nawet znacznie mniej nawet w serwisie Toyoty w Holandii czy Polsce nie mogli określić ile ich wyprodukowano ponieważ była to bardzo limitowana wersja robiona praktycznie pod klienta. Na wszystkich dodatkowych częściach takich jak spoilery sprężyny czy układ wydechowy jest napis Toyota Motorsport a na fotelach logo GT 180.
Grzes139
Nowicjusz
 
Posty: 8

09 Kwi 2022, 14:35

Tak samo kupno można zapomnieć o kupnie jakichkolwiek części które zostały zmienione w wersji GT 180 przednia dokładka zderzaka czy LOGO toyota matorsport są nieosiagalne wiem o tym ponieważ auto jest farycznie bardzo obniżone i była pęknięta lekko dokładka przedniego zderzaka musiała zostać sklejona spawarką do ABSU i pomalowana na nowo ponieważ nie ma opcji żeby zamówić w serwisie były to kompletne pakiety produkowane pod konkretnego auta i nie można nic oddzielnie zamówić także w razie stłuczki brak możliwości naprawy.
Grzes139
Nowicjusz
 
Posty: 8

09 Kwi 2022, 15:21

Grzes139 napisał(a):Spalanie nie jest małe w granicach 8/9L ale to 2.2 i prawie 200KM także na powietrzu nie będzie jeździć na Niemieckiej autostradzie bez problemu 235KM/H do odcinki praktycznie gdyby ściągnąć blokadę obrotów byłoby więcej. Z tego co ja się zorientowałem to GT180 w tej wersji wychodziły tylko na Holandię i były to tak jak Bemani przerabiane ze zwykłej wersji na GT180 poprostu z oryginaljej 2.2 d-cat. Były to pakiet tak jak GTI dla golfa. Tylko Były robione pod konkretne zamówienie dla klienta tak jak BMW indywidual i Były produkowane tylko w 2007/2008 roku. Ilość sztuk nieznana ale nawet jak poszukasz w internecie to niema żadnej na sprzedaż także myślę że nie było ich więcej niż 1000 sztuk a mogło być nawet znacznie mniej nawet w serwisie Toyoty w Holandii czy Polsce nie mogli określić ile ich wyprodukowano ponieważ była to bardzo limitowana wersja robiona praktycznie pod klienta. Na wszystkich dodatkowych częściach takich jak spoilery sprężyny czy układ wydechowy jest napis Toyota Motorsport a na fotelach logo GT 180.


Napiszę coś ale jako fan tojoty więc nie obraź się. Może ktoś to z rządzących tojką przeczyta :D

Zacznijmy od początku.

Nie porównuj tego auta do żadnego gti vw albo bmw indywidual nawet nie porównuj tego do produktów limitowanych tojoty wymyślonej przez samą tojotę.

Jest to wymysł europejskiej tojty realizowany przez jakieś tam dział (nie pamiętam nazwy ) raz to jest zestawik podpisany tte innym razem będzie coś tunera bemaniego.
Efektem jest to że biorą zwykłe auto i oklejają je zwykłymi listewkami. Listewki o których wspominałeś mogłeś dokupić do każdej wersji silnikowej była tylko kwestia tylnej dokładki czy pod wydech x1 czy x2. Oczywiście tu tez toyota dała ciała bo nie można było złożyć od tak zamówienia tylko kombinatoryka i kontaktowanie się z Toyota Motorsport Gmh a potem cena Cię zabijała albo usłyszałeś chwilowo brak. Nawet nie wiem czy po vinie coś Ci wyskoczy na oficjalnych stronach tojki co jest żenadą. Do tego wspominasz o zawieszeniu niestety nie jest tam zmienione żadne zawieszenie tylko są zwykłe tuningowe sprężyny które można sobie dokupić na ebaju za 200 eur, następna sprawa wydech tu tez polecieli po całości bo wydech jest tuningowy nie tojoty jakości takiej "se".
Skóra nie wiem co i jak wiem ile kosztowała coś koło 1200 eur. Można było dokupić nakładki na pedały żeby mieć pełny pakiet gt180.
Co do mocy to trzeba by zobaczyć ale znając d4d to pewnie masz jakiegoś boxa. Nie będę się tu wypowiadał bo nie wiem gdzie mierzyłeś auto i jak wyglądają szczegóły pomiaru. Natomiast znam ludzi dłubiących 2,2 ad i wiem ile zabiegów było przy dojściu do serii.

Co do samego auta to posiada dwie wady czyli silnik delikatnie mówiąc baardzo kiepskiej jakości oraz skrzynia.
Potem dochodzi to że to auto kiepsko się prowadzi bo zawias jest od seryjnego auta a na dokładkę z tyłu zwykła belka.

Jak sobie to wszystko połączymu to okazywało się że miałeś coś co kosztowało furę kasy, z ładnymi tabelka a przy prawdziwym gti nie stało.

Rokiko napisał(a):To jest jednak bardziej unikalne od twojego


Niestety nie. K2 miała listewki które można było dokupić nawet do wersji 1,6 ale było jej 40szt.tylko w jednym kraju (gt180 w różnych krajach), na K2 trzeba było się na nią zapisywać. Reszta podobnie kiepsko co przy gt180 z tym że lepszy silnik (1,8) ale niestety montaż kompresora wykonywała firma bemani. Montaż był do poprawki bo kompresor rozlatywał się w trybie natychmiastowym a rotrex robił go na zamówienie za około 9k.pln.
Pocieszające było to że ecu (denso) był tak wystrojony że przyjmował doładowanie ale też jazdę bez niego czyli bez kompresora.

Napisałem to ponieważ boli mnie serce że toyota tak zeszła na psy i zrozumiałbym to jak nie miała by doświadczenia z fajnymi autami.
Kiedyś jak wypuszczano np: carinę o oznaczeniu gti to oprócz silnika i dokładek miała całkowicie inne zawieszenie SSS z celicy gt4 i auto 30letnie prowadziło się 100x lepiej niż super "sportowy" auris ze sprężynkami z ebaja. Tak naprawdę nie wiadomo o co chodziło bo był yaris 1 tte czyli turbo naprawdę fajna zabawka ale też był yaris 2 bemani taka sama lipa jak auris. Corolla TS kompresor też badziew a już lexus is200 bemani/tte ok.

Niestety jest tu bazowanie na marketingu a nie na realnych wartościach auta a połączenie tego z podatnym gruntem jakim może być osoba niedoświadczona tworzy mit fajności czegoś co jest zwykłe.

p.s.

I żeby nie było każde z tych aut o których pisałem posiadałem oprócz gt180 bo już tego było za dużo na moje nerwy :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Kwi 2022, 16:05

Masz rację że to był pakiet i po VIN nic nie ma w Toyocie ale sprężyny nie są z eBay bo jest normalnie napisane Toyota motorsport amortyzatory są o skróconym skoku dodatkowo są grubsze stabilizatory ponieważ gumy ze zwykłego 2.2 sa za małe zawieszenie z tyłu jest niezależne bo to 2.2 d cat i tylko w tej wersji było takie inne miały belkę auto przez to prowadzi się o wiele lepiej niż seria i jest o wiele sztywniejsza , nie mam żadnego boxa auto było sprawdzane ba hamowni a moc została podniesiona softem jak pisałem powyżej oryginalnie wyszło 166KM auto ma przejechane 200tys km także myślę że to bardzo dobry wynik. Słyszałem że te silniki miały problemy ale jak widzę ogłoszenia na portalach zagranicznych można znaleźć nawet z przebiegiem 400tys km i dalej jeżdżą bezproblemowo także nie wiem od czego to zależy.
Grzes139
Nowicjusz
 
Posty: 8

10 Kwi 2022, 07:49

Sprawdziłem K2 i ma z tyłu belkę, jeżeli gt180 ma wahacze to ok.na duży plus co nie zmienia faktu że to są kiepskie Moto wymysły które bardziej miały ożywić prasę wokół danego modelu niż namieszać realnie na rynku GTI.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe