Toyota corolla 1400poj.D4D

14 Mar 2010, 11:42

Witajcie...
mam takie pytanie:niedawno kupiłem Toyote corolle 1400poj.diesel i zastanawia mnie jedna rzecz, ze to auto strasznie wolno sie nagrzewa, do tej pory miałem opla vectre w benzynie i on bardzo szybko się nagrzewał a ten nie ,i zastanawiam się czy diesle tak mają czy jest tu coś nie tak,byłem nawet u mechanika bo myślalem ze termostat się popsuł,ale mechanik stwierdził ze wszystko jest ok.a toyoty corolle tak mają ze sie bardzo wolno nagrzewają,czy moze ktoś kto miał doświadczenie z toyotą podpowie mi jak to jest.
Z góry dziękuje za odpowiedzi...
mam jeszcze jedno pytanie;chodzi mi o zużycie paliwa, bo jak narazie w cyklu mieszanym wychodzi mi 9 litrów oleju napędowego,według mnie to stanowczo za duzo jak na taki maly silnik.
Moze ktoś się orientuje jaka moze być przyczyna takiego duzego spalania...
dziękuje za podpowiedzi...
sylwek
sylwester3
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: łódż
  • 14 Mar 2010, 13:04

    sprawdź termostat czy nie jeździsz na półotwartym non stop ;)
    ogólnie temperature roboczą powinien osiągnąć w 3-5 minut ( w zależności od temp na zewnątrz)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    14 Mar 2010, 13:57

    Termostat sprawdzał mechanik i stwierdził ,że jest sprawny.
    Na górze przewód od chłodnicy jest ciepły a na dole zimny czy tak powinno być?
    A czy oprócz termostatu może być jakaś inna przyczyna?
    Dzięki za podpowiedż..............
    sylwek
    sylwester3
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: łódż

    14 Mar 2010, 15:00

    pocieszny napisał(a):sprawdź termostat czy nie jeździsz na półotwartym non stop ;)
    ogólnie temperature roboczą powinien osiągnąć w 3-5 minut ( w zależności od temp na zewnątrz)


    Diesel? Zimą? Nigdy w życiu! 10 km jak w mordę strzelił zanim wskazówka dojdzie do pionu. Spalanie masz koszmarne ale to zależy jak bardzo ten cykl jest mieszany. Poza tym może zostały Ci przyzwyczajenia z benzynki i w tym problem?
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    14 Mar 2010, 15:24

    dziwny masz silnik :mrgreen: no cóż może to kwestia że ford :mrgreen:
    u mnie po 4 km jazdy mam temp roboczą a silnik mam ponad 4ro litrowy więc ma się co grzać :mrgreen:

    sylwester3, nie wiem jak to w twoim silniczku jest ale masz sprawne dogrzewanie silnika??
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    14 Mar 2010, 18:15

    sylwester3 napisał(a):Termostat sprawdzał mechanik i stwierdził ,że jest sprawny.
    Na górze przewód od chłodnicy jest ciepły a na dole zimny czy tak powinno być?

    Masz wszystko ok - diesle dłużej się nagrzewają niż silniki benzynowe i stąd twoje obawy ale moge cię zapewnić ,że wszystko gra.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Motor Show 2012 / relacja
      Wydarzenie zrealizowano w nowej formule łącząc wystawę motoryzacyjną z bogatym programem wydarzeń towarzyszących. Poznańskie wydarzenie obfitowało w premierowe pokazy samochodów, a furorę robiły stoiska na których ...

    14 Mar 2010, 20:31

    pocieszny napisał(a):dziwny masz silnik :mrgreen: no cóż może to kwestia że ford :mrgreen:


    Dziwny to Ty masz silnik - no cóż może to kwestia, że to Nissan - bo jak widać Toyota, Ford i jeszcze Citroen nagrzewają się zdecydowanie dłużej - przy wysokich mrozach jak napisałem ok 10km potrzeba do osiągnięcia temp roboczej.
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    14 Mar 2010, 20:49

    oj dziwny, dziwny ,samego mnie nie raz zaskakuje :mrgreen: rozwiązaniami :mrgreen:
    ale tak na poważnie Diesel nie powinien się rozgrzewać dłużej niż benzyna, po to ma dogrzewanie silnika aby osiągać temp roboczą o wiele szybciej (zresztą przecież to silnik o zapłonie samoczynnym i temperatura to jeden z najważniejszych czynnikó dobrej pracy tego silnika), i rzeczywiście diesel mi się nagrzewa zdecydowanie szybciej niż benzynka która potrzebuje 10 a przy dużych mrozach nawet więcej kilometrów na osiągnięcie temp roboczej, diesel normalnie 3-4 km i wskazówka tak jak Pan Bóg przykazał w 3/5 skali, nawet przy dużych mrozach :)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    14 Mar 2010, 21:01

    Dogrzewanie jest po to, żeby wogóle osiągnął temp roboczą. Tak mi się przypomniało właśnie, że znajomy też narzekał, że Cordoba TDI mu się długo grzeje. Taki urok Diesla a Twój jest naprawdę wyjątkowy.
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    14 Mar 2010, 21:11

    a ja raczej podejrzewam co innego, w starych silnikach diesla ( tych z komorą wirową lub wstępną) montowano zupełnie inne układy dogrzewania (i podgrzewania mieszanki paliwowej) w nowych z bezpośrednim wtryskiem częściowo zrezygnowano z tych rozwiązań ( mieszanka nie chłodzi się tak bardzo jak w starych silnikach) i tu może jest ta różnic w dogrzewaniu się diesla starego i nowego typu
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    14 Mar 2010, 21:21

    2,0TDCi to raczej nie jest stary silnik a grzeje się tak samo kiepsko.
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    14 Mar 2010, 23:31

    jua mówie o swoim, że stary więc ma lepsze dogrzewanie :wink:
    Twój to chyba z bezpośrednim wtryskiem o ile dobrze kojarzę :wink: więc świec dogrzewających nie ma :)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    15 Mar 2010, 01:03

    Przecież silnik Diesla ma większą sprawność więc oczywiste jest, że wolniej się grzeje niż benzyniak. Po prostu więcej energii jest zamienianej na pracę, a mniej na ciepło.
    Kenji
    Początkujący
     
    Posty: 73
    Miejscowość: Łódzkie

    15 Mar 2010, 07:58

    w teorii tak, jeśli porównujemy nowoczesne silniki, i porównujemy "cywilne" silniki, ale jeśli weźmiesz diesla konstruowanego w latach 70 (jak mój) i jakąkolwiek nowocześniejszą benzynę to juz nie jest takie oczywiste, już nie mówie o silnikach rajdowych czy F1 gdzie sprawność masz czasem do 25% większą niż standardowego silnika ;)
    z drugiej strony nie mylmy sprawności z czasem potrzebnym do uzyskania warunków spalania "idealnego" ;)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    17 Mar 2010, 16:06

    nic się nie przejmuj. Jeżdże toyotą D4D już siódmy rok i to normalnę, że to auto długo się nagrzewa. Wszystko jest OK a z tym spalaniem to faktycznie dużo, ale zależy jak jeździsz. Pozdrawiam
    rostryszard
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Zielona Góra