Toyota Corolla - problem z odpaleniem

11 Sie 2009, 23:25

Witam użytkowników forum,

Mam problem z uruchomieniem Toyoty Corolli (auto z 1997r.). Podejrzewam akumulator, rozrusznik albo silnik. [zaznaczam, że za bardzo nie znam się na samochodach:)]

1. Akumulator - niby jest ok, światła działają, szyby elektryczne też. Przy próbie odpalenia wskazówka naładowania akumulatora idzie gwałtownie w dół, lampki przygasają. W "serwisie" na szybko był sprawdzony jakimś urządzeniem (akumulator wyjęty z auta), oto wyniki:
- stan techniczny akumulatora: 85%
- stan naładowania: 65%
- status: DOBRY - DOŁADUJ
- napięcie: 12.31 V
Wg testujących samochód powinien odpalić.

2. Rozrusznik - przy przekręcaniu kluczyka słychać pyknięcie z prawej strony (pod maską przed siedzeniem pasażera). Wcale nie kręci, czasami jest taki dziwny cichy dźwięk jakby próba uruchomienia czegoś.

3. Silnik (oby nie) - świeci się kontrolka silnika oraz oleju (

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

). Sprawdziłem poziom oleju - prawie go nie było. Dolałem pół litra. Teraz jest ok. Kiedyś w aucie było nalane za dużo oleju, stąd często trzeba kontrolować jego poziom. Samochód normalnie działał, aż nagle po 2 dniach nieużywania nie chce odpalić.

Proszę o sugestie co może być nie tak oraz ewentualne rozwiązanie problemu

Pozdrawiam
Conrado
Nowicjusz

Miejscowość: Warszawa
  • 12 Sie 2009, 11:24

Jeżeli przy próbie kręcenia rozrusznikiem kontrolki przygasają,to jest to wina najprawdopodobniej akumulatora albo są luźne przewody na klemach akumulatora(nie mogą się dać obkręcić na klemach) lub są te klemy lub zaciski od wewnątrz zanieczyszczone(należałoby przejechać papierem ściernym).Może też być luźny przewód z akumulatora do rozrusznika lub może być uszkdzony sam rozrusznik.