Toyota czy volvo

25 Lip 2012, 21:06

QwertyD napisał(a):Przy czym znaleźć handlarza w miarę zaufanego jest nie lada wyczynem.


Ja miałem szczęście i udało się znaleźć porządnego handlarza, co sprzedaje tylko porządne wozy - Był nawet tak miły, że dał mi swój miernik lakieru i sam zaproponował by pojechać do serwisu co uczyniłem i jestem zadowolony z zakupu do dziś dnia :mrgreen:
Dzikuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 86
Miejscowość: Wrocław
Auto: BMW E46

26 Lip 2012, 13:16

Poszukaj Avensisa w programie "Toyota-Pewne Auto". W programie tym są tylko sprawdzone samochody i udzielana jest na nie gwarancja. Jasiek - została przeprowadzona naprawa gwarancyjna. Więc swojego lipnego HDI nie wybronisz. Piszesz o jednej częstej przypadłości - padające turbinie, której wymiana zaczyna się pewnie gdzieś od 2000zł za regenerację a kończy w kosmosie za nową dolicz do tego padającą dwumasę (120kkm w 407 i kolejne 1400zł). Dalej uważasz, że to jest pikuś. Pan Pikuś?
Śpiewaczek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 01 2001

27 Lip 2012, 15:03

Pewnie, że tak.
To przypadłości każdego współczesnego diesla a nie wada fabryczna jak w przypadku Toyoty.
Regenerowana turbina- 749 zł:
[link do oferty na Allegro wygasł]
regeneracja dwumasu:
[link do oferty na Allegro wygasł]
dla porównania silnik do Toyoty:
[link do oferty na Allegro wygasł] 3300zł.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lip 2012, 20:02

"Mów do słupa, a słup stoi jak.." nie dokończę tego. Ja osobiście, NIGDY, ALE TO NIGDY nie słyszałem, żeby miał ktoś problemy z 2.0 vvt-i produkcji Toyoty. Czy to w Avensisie czy w Lexusie, gdzie silnik ten był troszkę mocniejszy. A ile się nasłuchałem o HDI, szczególnie o 1.6. Do cen regeneracji, dodaj ceny wymiany tych elementów. Zgodzę się, są to przypadłości współczesnych Diesli. Ale sorry, w 407 dwumasa padła po 120kkm, w e60 525d po 200kkm a w T25 ma 260kkm i jest w porządku. Co to oznacza? Chyba każdy może to wywnioskować.
Śpiewaczek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 01 2001

27 Lip 2012, 20:32

http://avensis.info/viewtopic.php?t=7700
http://www.avensisklub.pl/topics25/2156.htm
Problem znany na forach Toyoty i jak można wyczytać firma nic sobie z tego nie robiła.
Od nowości miałeś to 407, że jesteś pewny przebiegu?
Użytkuje 1.6 HDI od nowości i naprawdę życzę Ci równie bezproblemowej jednostki napędowej i równie mało problematycznego współczesnego samochodu jak 308, choć dopiero 80kkm na liczniku także wszystko przedemną.
Jednego HDI nie można odmówić- wytrzymałości :D
w rodzinie jest handlarz, często trafiają się 407 po taksi z przebiegami ~400tys. km i te samochody naprawdę trzymają się tak, że ludzie są święcie przekonani, że mają 140-170tys. km(gardzę tym procederem i wszystkim odradzam choć nie robię sobie nadziei, że inni handlarze są uczciwsi).
Nie skreślam Toyoty po prostu doradzam wybór innego silnika.
Sam Avensis fajny choć moim zdaniem trochę zbyt rozbujany ale to też ma swoje zalety bo komfort jest na niezłym poziomie, no i spasowanie materiałów jak na klasę średnią jest marne.
Pod względem eksploatacyjnym poza właśnie tą wadą (o której pisał znajomy redaktor który miał ten samochód w firmie) nie słyszałem utyskiwań.
Pozdrawiam
Jasiek
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lip 2012, 10:24

Dobra, zwracam honor. Akcja serwisowa tyczyła się silnika 1.8 vvt-i. Wymieniany był cały blok. 407 nie było od nowości, może jest tak jak mówisz, że auto tak dobrze się trzyma. Bo o 407 nic złego powiedzieć nie mogę, poza tym silnikiem :( Fakt faktem, HDI jest wytrzymałe. Ale takie zdanie mam o 2.0. Być może się sparzyłem na tym 1.6. Nie ważne, tobie życzę dalszej, bezproblemowej jazdy 308. No a spasowanie w Avensisie faktycznie idealne nie jest.

P.S - Naprawdę, nigdy nie spotkałem się na żywo z problemem 2.0 D4 Toyoty. A parę ludzi znam, co użytkują te auta. A na forum Ave nigdy nie zaglądałem ;) A chciałem kupić IS z tym silnikiem...
Śpiewaczek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 01 2001