Toyota Yaris II 1.3, szampanie, nierówna praca silnika

26 Cze 2017, 21:38

Witam.

Od jakiegoś czasu mam problem z moją Yaris. Na początku było tak, że świeżo po zatankowaniu auto zaczynało szarpać na niskich obrotach, niezależnie od biegu. Jak dawałem więcej gazu, było ok. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania np. z czerwonym światłem (auto na luzie), momentalnie gaslo. Myślałem, że to ma związek też z temperatura bo zawsze problem pojawiał się w ciepłe dni, ale teraz wiem ze to klima - jeśli klima jest włączona na drugim lub wyższyn stopniu, auto ma jeszcze ciężej. Teraz ten problem już nie występuje niekiedy tylko praktycznie cały czas... Jadę autem powiedzmy na 5-tce, 60 km/h, ok. 2 tys obrotów i gaz wciśnięty na stałym poziomie (minimalnie). Efekt jest taki, że to auto zachowuje się jakbym puszczal gaz i od razu go ponownie wciskal, i tak w kółko, problem w tym, że tak nie robię.
Za kilka dni jadę wymienić olej, widziałem na kartce (tej, gdzie piszą kiedy ostatnio wymieniali olej i kiedy następna wymiana), że na ostatniej wymianie oleju nie wymienili mi filtru paliwa, choć prosiłem o wymianę wszystkich filtrów. Zauważyłem to niestety teraz bo zacząłem myśleć co może być problemem. Wychodzi, że przynajmniej rok jeżdżę na obecnym filtrze...
Byłem ostatnio tam gdzie wymieniam filtry, opony itp. i pytałem czy to może filtr paliwa, ale powiedzieli, że raczej nie. Byłem tam przy okazji problemu z wyciekajacym paliwem - spod auta wyciekalo mi paliwo, wężyk z powrotu paliwa był już popekany (wężyk pod samochodem, przy lewym kole). Nie wiem czy może to mieć znaczenie, ale wolę wspomnieć.

Może mi ktoś podpowiedzieć co robić, gdzie może być problem? Tankuje na BP, zawsze 95, może warto łac niekiedy 98? Czy to w ogóle nie jest związane z rodzajem paliwa?

Dzięki.
Majkelo
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 15 04 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Toyota Yaris II
Silnik: 1.3 86 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Cze 2017, 12:23

Majkelo napisał(a):Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania np. z czerwonym światłem (auto na luzie), momentalnie gaslo. Myślałem, że to ma związek też z temperatura bo zawsze problem pojawiał się w ciepłe dni, ale teraz wiem ze to klima - jeśli klima jest włączona na drugim lub wyższyn stopniu, auto ma jeszcze ciężej
Jeżeli w układzie klimatyzacji jest mało czynnika to automatycznie sprężarka ma ciężej i przy tak małym silniku w benzynie na postoju zauważalne są wahania obrotów jak się załącza i wyłącza. Do tego wszystkiego te silniki mają bardzo niskie wolne obroty.
Jak jedziesz na niskich obrotach do 2000obr. można wyczuć załączanie sprężarki bez większego problemu i to norma.

Majkelo napisał(a):że na ostatniej wymianie oleju nie wymienili mi filtru paliwa, choć prosiłem o wymianę wszystkich filtrów
Filtr paliwa tu się rzadko wymienia więc raczej na niego bym nie stawiał ale możesz go wymienić żeby mieć pewność.

Majkelo napisał(a):Może mi ktoś podpowiedzieć co robić, gdzie może być problem? Tankuje na BP, zawsze 95, może warto łac niekiedy 98? Czy to w ogóle nie jest związane z rodzajem paliwa?
Tu nie ma sensu tankować 98 wystarczy 95 i dodatek do czyszczenia układu paliwa Liqui Moly. Musisz również wymienić świece bo one mogą być też przyczyną problemów a nie widzę żebyś coś o nich wspominał. Możesz kupić Denso do tego silnika moim zdaniem najlepszy wybór i nie muszą być irydowe.

Majkelo napisał(a):Jadę autem powiedzmy na 5-tce, 60 km/h
Nie jeździj z taką prędkością na tym biegu bo załatwisz sprzęgło i skrzynię, poza tym przyjrzyj się na spalanie i zobaczysz że na czwórce przy 60km/h będzie mniej paliła :) to taka sugestia ode mnie sprawdzona. Piątka jest dobra od 70km/h. Nie koniecznie pali mniej wtedy kiedy są niższe obroty :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Sie 2020, 14:26

i jak się to skończyło? mam podobny problem w aucie dziewczyny
Sebastian1981
Obserwowany
 
Posty: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Udany silnik 8AR-FTS turbo "200t" - Lexus
    Przez całe dekady Lexus konsekwentnie wyposażał swe samochody w benzynowe silniki wolnossące – od słynącej z wyjątkowej kultury pracy widlastej ósemki w pierwszym flagowym Lexusie LS 400, po pięciolitrowe V8 ...