Toyota - zablokowane klocki po nagłym hamowaniu

15 Sie 2014, 21:28

Witam Szanownych Forumowiczów,

Zarejestrowałem się aby zasięgnąć porad osób, które mają pomysł gdzie mam szukać usterki naprawiając jutro auto. Właśnie wróciłem szczęśliwie pojazdem z trasy.

Jechałem dziś Toyotą, wyposażoną w hamulce tarczowe z przodu (tarcza wentylowana) i bębnowe z tyłu, brak ABS). Jadąc drogą ekspresową 140km/h byłem zmuszony nagle hamować do zatrzymania, unikając poślizgu, wyhamowałem, ale od razu czuć było smród z klocków hamulcowych. Po ruszeniu jeszcze nic się nie działo, ale po 200 metrach zacząłem słyszeć obcieranie i stukanie z okolic lewego koła. Stukanie było dużo wyraźniejsze przy skręcaniu w prawo, podczas całej dalszej trasy też hałasowało przy skręcaniu w prawo. Zjechałem sprawdzić auto, klocki hamulcowe po stronie zewnętrznej przylegały do tarczy (przy obu przednich kołach), a wewnętrzne normalnie ruszały się wraz z naciskanie hamulca. Luz bez wciśniętego hamulca był taki, że dałem radę ręką kręcić z lekkim oporem tarczę. Obstukałem klocek i zaciski, próbowałem delikatnie z umiarem podważyć śrubokrętem klocek i odsunąć od tarczy ale to mijało się z celem. Postawiłem spowrotem auto na koła i przy minimalnym spadku auto się staczało, więc mimo przylegania klocka do tarczy opór nie był duży. Musiałem dokończyć trasę i zrobiłem jeszcze kilkadziesiąt kilometrów. Słychać było stukanie i obcieranie z lewego koła przy skręcaniu w prawo, oraz duży hałas przy hamowaniu. Tarcze mocno się grzały.

Jak na moje to zablokował się nie klocek, a cylinder, dobrze myślę?

Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Pozdrawiam!
Kierowca44
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 12 2008
Auto: Toyota Camry
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

16 Sie 2014, 13:43

Kierowca44 napisał(a):Jak na moje to zablokował się nie klocek, a cylinder, dobrze myślę?

Z twojego opisu tak właśnie wygląda jak by zaklinował się tłoczek, ale żeby to dokładnie sprawdzić musisz rozebrać zacisk hamulcowy.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

27 Sty 2015, 20:13

jak na moje oko to zablokowały ci się szczęki hamulcowe. podobną kwestię miałem przy swoim dostawczaku i bez wizyty w serwisie {reklama] by się nie obeszło. na szczęście całość skończyła się bez olbrzymich kosztów
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 28 Sty 2015, 10:20, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Niedozwolona reklama warsztatu samochodowego
Cynober
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 14 05 1980
Auto: Toyota Corolla

28 Sty 2015, 10:21

Trzeba zdemontować cały zacisk hamulca i sprawdzić co się stało - może to być wina cylinderka, a może być wina samego zacisku - zapieczonych prowadnic.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2015, 14:41

Mialem identyczna sytuacje w Fordzie kilka miesięcy temu i u mnie ewidentnie chodzilo o cylinder
mateusz82
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 07 04 2002
Auto: Ford Fiesta
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mała historia znaków drogowych
    Czy wiecie, że na samym początku, ponad sto lat temu, kiedy to Polska odzyskała niepodległość, wprowadzono pierwsze znaki drogowe. Było ich aż... sześć W latach 30 wprowadzono kolejne 6 znaków : Przed pierwszą wojną ...