Trudny wybór

19 Sty 2019, 20:34

Witam ponownie ;) niedawno pytałem tutaj o samochód ale niestety dalej nie mogę sie zdecydować :) teraz jestem na etapie 3 typów a więc :

1. Lexus is250
2. Mazda 6 II
3. Citroen C5

Lexus wcześniej polecano mi is300 ,autko mi się podoba ale nie wiem jak wnętrzem czyli ilością miejsca , mam 186 wzrostu ważę prawie 110 kg i boje się ze może byc za ciasno ;) i tak zobaczyłem tego is250 jak tam jest z miejscem ?? i najważniejsze jak z cenami części i ich dostępnością ?? czy przeciętny mechanik poradzi sobie z tym autem ?? jak elektroniką ?? wcześniej miałem e61 i tam najlepiej raz w tygodniu trzeba by było podpiąć komputer :)

Mazda boję sie głównie rdzy ,jak jest w 2 generacji cos poprawiono w tym temacie ?? a tak to autko mi sie podoba szczególnie kombi :)

Citroen C5 był to mój główny faworyt ale w wersji benzynowej ciężko cos dostać i czytałem też ze automat jest średni ,dopiero w wersji 3.0L jest lepszy ,niby najlepsza wersja to 2.0hdi 163km ale tu rodzi się pytanie czy będzie dobry na moje krótkie trasy a mianowicie 5km do pracy w jedna stronę czasem na weekend gdzies dalej się wybiorę , i ogólnie 12tys rocznie ,i w tym wypadku dużo łatwiej coś kupić zresztą miałem okazje jechać tym autem i baardzo mi się spodobało :)

Ogólnie budżet się zwiększył do 35k ,szukam raczej benzyny koniecznie automat albo kombi albo sedan ,brałem też pod uwagę Mercedesa C203 ale to tak z doskoku by był :)
Godlike20
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Było BMW e61
Silnik: 3,0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

19 Sty 2019, 22:29

Kup zadbanego is300 sc czyli kombi. Nie traci na wartości, środek jest bardziej przyjazny wysokiej osobie, nie ma żadnych poważnych wad, ogólnie ma więcej jajca niż 250ka. No i sporo kasy Ci zostanie.
A sc daje Ci otwieraną klapę i składane oparcia. Silnik z lpg dobrze się dogaduje.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10744
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sty 2019, 23:08

Co powiesz na te dwa typy??

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Nic więcej nie ma ciężko znaleźć ten model
Godlike20
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Było BMW e61
Silnik: 3,0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Sty 2019, 10:10

Chłopaki z bielawy wszystko Ci powiedzą. Zaproponuj 25k.bo będzie rozrząd do zrobienia 1k z robotą, będą do wymiany sworznie tylne dolnego wahacza bierze się poli firmy hmm nie pamiętam ale takie czerwone 250zł oboe strony z robotą, cd nie działa i coś pewnie odkryjesz. Oczywiście oleje skrzynka, silnik, filtry itp.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10744
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Sty 2019, 10:15

Czyli mówisz żeby do tych Bielawy się zgłosić ?? a powiedz mi czemu nie IS250?? nie ukrywam że wyglądowo bardziej mi się podoba :) tylko strasznie mało o nim jest napisane i ciężko o konkrety np.co do utrzymania
Godlike20
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Było BMW e61
Silnik: 3,0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Sty 2019, 10:32

Z is250 jest to moje subiektywne odczucie ale ...źle się w nim czuje niby większy od is mk1 ale w środku przytłacza, czuje się "ściśnięty". Do tego inna charakterystyka silnika ale uczucie zamulania taka nuda, możliwy nagar na dolocie i zaworach niby temat prosty do załatwienia ale potencjalnie jest ( sporo zależy jak auto było wcześniej jeżdżone), po sporych przebiegach możliwe branie oleju to znowu dużo zależy od jakości oliwy, skrzynia biegów szybsza 6b ale delikatniejsza czyli lepiej nie ćwiczyć ostrej jazdy...jak już miałbym kupować is250 to z pewnych rąk albo z uwzględnieniem tego co napisałem albo na skróty czyli wersje fl która super trzyma cenę i ma poprawione kilka bolączek. Oczywiście dla właściciela e92 to i tak jest sielanka i przy tej częstotliwości usterek na kolanach poszliby do częstochowy ale ja jestem dosyć mocno wymagający co do techniki auta i mam trochę zboczeń technicznych :ok:

A stary is300 ma wolniejszą skrzynie 5b ale na guzikach w kierze jedziesz do odcinki i możesz utrzymywać vvti podczas wyprzedzanek bez groźby popsucia czegoś, masz lsd a do silnika możesz nasikać i pojedzie dalej... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10744
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zmęczony kierowca - mikrosen i zaśnięcie za kierownicą
    Pomimo tego, że zmęczenie lub zaśnięcie za kierownicą zajmuje w statystykach policyjnych w Polsce i na świecie dalekie miejsca w klasyfikacji przyczyn wypadków, to szacuje się, że w rzeczywistości stanowi istotną przyczynę ...

20 Sty 2019, 17:20

Mam podobny dylemat. Zastanawiam się nad Lexem IS300 a może lepiej w podobnych pieniądzach kupić GS300 (oba z okolic roku 2002). Czy ktoś z Was jeździł jednym i drugim i może podzielić się spostrzeżeniami? Czy w GSie będą wygodniejsze fotele z dłuższym siedziskiem(lepsze dla wyższych osób)?
michael2620
Początkujący
 
Posty: 53
Auto: szukam

20 Sty 2019, 17:29

Też jestem Ciekaw Gs300 ;) samochód jest już większy od ISa, jutro będe miał okazję pooglądać is200 tak wiec zobaczę na żywo jak jest z miejscem ;)
Godlike20
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Było BMW e61
Silnik: 3,0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Sty 2019, 17:48

Is mk1 i gs mk2 to dwa różne auta. GS mk2 odcina od drogi, do tego na kołach 16kach jest jak łóżko wodne. GS jest odczuwalnie większy i jest całkowicie inna pozycja za kierą. W obu przypadkach auta bardzo trwałe.
Spalanie lpg wyższe w GS o 2-3l. Gorsze heble.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10744
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Sty 2019, 17:52

Dzieki @szybki za wyjaśnienia :) Auto faktycznie większe patrzyłem na wymiary to prawie 4900mm na długość , tak więc na placu boju w moim przypadku zostaja , is300 i mazda 6 II a jutro będe miał test w is200 :)
Godlike20
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Było BMW e61
Silnik: 3,0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Sty 2019, 18:05

Godlike20 napisał(a):a jutro będe miał test w is200 :)


Is200 oddaje tylko wielkość modelu i często bywa w max biednej wersji.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10744
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Sty 2019, 18:16

Właśnie o ta wielkość mi chodzi czy się pomieszcze i czy ktoś obok mnie usiądzie;) i nie będziemy się łokciamo uderzać;)
Godlike20
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 18 02 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Było BMW e61
Silnik: 3,0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Sty 2019, 20:05

Jak wygląda wyciszenie w IS mk1 przy prędkościach autostradowych? Bo w GS mk2 do 200km/h jest cichutko :D
michael2620
Początkujący
 
Posty: 53
Auto: szukam

20 Sty 2019, 20:13

Wyciszenie jest gorsze niż w gs ale nie jest źle. Do tego 300ka ma niższe obroty niż 200ka przy tych samych prędkościach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10744
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe