Trzeci przepływomierz i nadal błąd, do tego błąd G42. POMOCY!!!!

13 Mar 2017, 20:45

Witajcie, piszę do Was bo już sam nie wiem co jest nie tak. Moje a4b5 1.6 ANA kupiłem jakieś pół roku temu, kupiłem po jakimś czasie także kabel do diagnostyki. I tak: wywaliło bląd przepływomierza - kupiłem używany oryginał hitachi. Sprawdzam miesiąc później - nadal błąd - kupiłem kolejny używany oryginał. Po jakimś miesiącu kolejny błąd. Do tego dzisiaj wywaliło mi błąd G42. Już sam nie wiem co to może być.
Mierzyłem też dzisiaj wtyczkę i wyszło takie coś (moja kostka jest 4 pinowa):
Przemierzyłem na wpiętej wtyczce i tak: na pierwszym pinie napięcie skaka od 1.08v do 1.11v (na wypiętej wtyczce było 5v), na drugim pinie pokazuje na wpiętej wtyczce 13v z groszami (tak samo na wypiętej), na trzecim pinie masa, na czwartym pinie na wpiętej wtyczce pokazuje 1.22v (na wypiętej pokazuje jakieś milivolty).

Co byście obstawiali ? Jak sprawdzić czy to wina instalacji czy przepływomierza ? Dziwnym się wydaje żeby akurat trzeci przepływomierz był walniety...
mrhonest
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 16 09 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.6 ANA
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Mar 2017, 21:49

Podaj numery błędów jakie wypluwa komputer
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4775
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Mar 2017, 22:46

Aktualnie są to:
17831 - słyszałem że to odpowiada wyłącznie za ekologię więc na nim się na tą chwilę nie skupiam.
16486 sygnał za słaby, błąd sporadyczny,
16497 - g42, sygnał za mocny.

Dziwne to dla mnie bo uważam że auto się zachowuje normalnie tzn normalnie przyspiesza. Jutro postaram się zrobić logi dynamiczne i wrzucić tutaj. Naprawdę nie mam pojęcia co jest nie tak...
mrhonest
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 16 09 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.6 ANA
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Mar 2017, 15:51

Witamy. G42 to czujnik temp. zasysanego powietrza. W przypadku przepływomierza zasilanie pomiędzy zaciskiem 3 i masą na pracującym silniku powinno wynosić : 11-15V. Pomiędzy pinem 1 i 2 przy podłączonej wtyczce na pracującym i rozgrzanym silniku powinno być 0,9-1.4 V. Jest to napięcie sygnału.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki