Trzeci przepływomierz i nadal błąd, do tego błąd G42. POMOCY!!!!

13 Mar 2017, 20:45

Witajcie, piszę do Was bo już sam nie wiem co jest nie tak. Moje a4b5 1.6 ANA kupiłem jakieś pół roku temu, kupiłem po jakimś czasie także kabel do diagnostyki. I tak: wywaliło bląd przepływomierza - kupiłem używany oryginał hitachi. Sprawdzam miesiąc później - nadal błąd - kupiłem kolejny używany oryginał. Po jakimś miesiącu kolejny błąd. Do tego dzisiaj wywaliło mi błąd G42. Już sam nie wiem co to może być.
Mierzyłem też dzisiaj wtyczkę i wyszło takie coś (moja kostka jest 4 pinowa):
Przemierzyłem na wpiętej wtyczce i tak: na pierwszym pinie napięcie skaka od 1.08v do 1.11v (na wypiętej wtyczce było 5v), na drugim pinie pokazuje na wpiętej wtyczce 13v z groszami (tak samo na wypiętej), na trzecim pinie masa, na czwartym pinie na wpiętej wtyczce pokazuje 1.22v (na wypiętej pokazuje jakieś milivolty).

Co byście obstawiali ? Jak sprawdzić czy to wina instalacji czy przepływomierza ? Dziwnym się wydaje żeby akurat trzeci przepływomierz był walniety...
mrhonest
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 16 09 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.6 ANA
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Mar 2017, 21:49

Podaj numery błędów jakie wypluwa komputer
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Mar 2017, 22:46

Aktualnie są to:
17831 - słyszałem że to odpowiada wyłącznie za ekologię więc na nim się na tą chwilę nie skupiam.
16486 sygnał za słaby, błąd sporadyczny,
16497 - g42, sygnał za mocny.

Dziwne to dla mnie bo uważam że auto się zachowuje normalnie tzn normalnie przyspiesza. Jutro postaram się zrobić logi dynamiczne i wrzucić tutaj. Naprawdę nie mam pojęcia co jest nie tak...
mrhonest
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 16 09 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.6 ANA
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Mar 2017, 15:51

Witamy. G42 to czujnik temp. zasysanego powietrza. W przypadku przepływomierza zasilanie pomiędzy zaciskiem 3 i masą na pracującym silniku powinno wynosić : 11-15V. Pomiędzy pinem 1 i 2 przy podłączonej wtyczce na pracującym i rozgrzanym silniku powinno być 0,9-1.4 V. Jest to napięcie sygnału.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Droga hamowania vs droga zatrzymania
    Droga hamowania to odległość przebyta przez samochód od momentu uruchomienia hamulca do całkowitego zatrzymania auta. Natomiast aby poznać drogę zatrzymania, trzeba doliczyć odcinek, który przejedzie samochód ...