Znaczenie kontrolek

15 Mar 2017, 12:09

Cześć,
w ciągu ostatnich dwóch tygodni zapaliły mi się 3x dwie kontrolki :
Zdjęcie
Auto wtedy jakby traciło na mocy. Wyłączenie i włączenie silnika skutkowało zniknięciem kontrolek i normalną pracą silnika (między drugim i trzecim zapaleniem się kontrolek zrobiłem około 150km i nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów).

Co może być przyczyną i czy powinienem się niepokoić?

Auto to: Focus II hatchback, 1.6, 100KM, 2005 r.
rbjpl1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.6 T-GDI 177 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

16 Mar 2017, 10:59

rbjpl1 napisał(a):Co może być przyczyną i czy powinienem się niepokoić?

Niestety szklane kule się nam skończyły..
Trzeba podpiąc autko pod kompa. Sczytać błędy, bo to kółko zebate pokazuje, że cos sie dzieje ale nie wiadomo co.
Z prawej to kontrolka ESP - moze wystarczy czujnik wymienic, styki wyczyscic w kostce.. Musi to obejrzeć ktos kumaty..
Zawsze obie naraz sie włączają ??
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

16 Mar 2017, 11:04

Tak, zawsze obie naraz. Podjechać do zwykłego mechanika czy jakiegoś elektromechanika od razu?
rbjpl1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.6 T-GDI 177 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

16 Mar 2017, 11:35

A zasadzie obojętne, wazne, żeby wiedział co ma zrobic..
Odczytac błędy, naprawić usterke i skasować błędy..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

16 Mar 2017, 11:40

rbjpl1 napisał(a):Podjechać do zwykłego mechanika czy jakiegoś elektromechanika od razu?
Do takiego który będzie miał sprzęt żeby odczytać dokładnie błędy. Spisz je i podaj nam na forum pisząc dalej w temacie. Tu trzeba zacząć od tego że przyczyn świecenia tych kontrolek może być kilka.

Daj znać jak już będziesz miał konkretne błędy.

Tak na marginesie możesz sprawdzić świece w jakim są stanie. Mój znajomy miał problem w Insigni i zapalała mu się kontrolka silnika + ESP okazało się że jedna świeca nie domagała (brak błędów w komputerze).
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Mar 2017, 12:52

Nie wiem, dlaczego wszyscy się tak bardzo boją instrukcji obsługi swoich samochodów. A wystarczyłoby tam zajrzeć, żeby się dowiedzieć, że jedna kontrolka oznacza awarię osprzętu silnika ( nie samego silnika, bo od tego jest inna kontrolka ) i układu napędowego, a druga kontrolka to awaria układu ESP. Jeżeli połączyć ze sobą obie kontrolki, to wynika wyraźnie, że problem jest z układem ESP.
I tak jak sugerują koledzy należy się podłączyć pod komputer żeby odczytać kod i opis błędu.
Nie wiem, czy masz w swoim samochodzie na wyświetlaczu centrum kominikatów. Zależy to od wersji wyposażenia. Jak masz, to na wyświetlaczu powinien wyświetlić ci się odpowiedni komunikat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Efekt niewidzialnego Goryla - co to takiego?
    Czy można za bardzo skoncentrować się na jakimś zadaniu? Czy można nie zauważyć osoby przebranej za goryla? Badania naukowe pokazują, że tak(*). Nasz umysł eliminuje niektóre bodźce wzrokowe i słuchowe, żeby w pełni ...