Trzęsący się silnik TDCI, duże wibracje

13 Gru 2016, 11:25

Witam

mam problem z silnikiem (1.8TDCI 115KM), który wpada w duże wibracje (telepie całym autem mocno) w temperaturze około 70 stopni. Wibracje ustępują po wciśnięciu sprzęgła, bądź po włączeniu klimatyzacji, czyli po obciążeniu silnika. Co ciekawe- wibracje pojawiają się tylko na silniku, który został rozgrzany do temperatury roboczej, czyli 90 stopni, później wyłączony i włączony po kilkunastu minutach - gdy silnik jest w trakcie nagrzewania i temperatura osiąga 70 stopni, to jest wszystko w porządku - problem pojawia się tylko wtedy, gdy temperatura spadła z 90 do około 70 stopni. Sprzęgło z kołem dwu masowym zostało wymienione na oryginalne 30 tys kilometrów temu, więc to nie problem. Byłem u mojego mechanika, ale on nie wie co jest przyczyną, błędy komputera zostały wyeliminowane, sprzęgło sprawdzone mimo, że prawie nowe i nic dalej nie wiadomo co z tym. Proszę o pomoc - Marek
PS. zapomniałem napisać - w lecie problem jest znacznie większy, niż w zimie. W zimie telepanie silnikiem następuje w sytuacji tylko wyżej opisanej, natomiast gdy silnik ponownie osiągnie temperaturę 90 stopni, to zaczyna być wszystko w porządku, natomiast w lecie trzęsawica silnika ma miejsce w każdej temperaturze silnika, problem rozwiązuje dopiero włączenie klimatyzacji, bądź wciśnięcie sprzęgła, które jak wspomniałem jest w porządku
kanalia
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 07 02 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford Focus 2
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Gru 2016, 18:14

kanalia napisał(a):problem rozwiązuje dopiero włączenie klimatyzacji, bądź wciśnięcie sprzęgła, które jak wspomniałem jest w porządku
Dziwne trochę bo sprężarka klimatyzacja obciąża silnik, a wciśnięcie sprzęgła odciąża.

kanalia napisał(a):Sprzęgło z kołem dwu masowym zostało wymienione na oryginalne 30 tys kilometrów temu, więc to nie problem
A skąd wiesz? Znam przypadki że dwumas dawał o sobie znać po dużo krótszym przebiegu niż 30tyś. od wymiany.

Sprawdź wszystkie poduszki silnika i skrzyni w jakim są stanie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Gru 2016, 16:40

A czy silnik czasem nie ma problemu z praca? pali na wszystkie cylindry?
Bo czy ja wiem czy dwumas by tak telepał autem?
Albo właśnie poduchy do sprawdzenia.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje LPG i ich generacje
    Czytając ten artykuł dowiesz się jakie są obecnie stosowane generacje instalacji LPG oraz jakie rodzaje zbiorników na gaz można montować w samochodach. Zaczynamy do Gazowych Układów Zasilania (GUZ) pierwszej ...