Trzęsie całym samochodem przy prędkosci 110km/h

02 Lip 2009, 09:59

Proszę o pomoc.
Mam problem od dłuższego czasu z samochodem (opel astra F carawan 1,6, 1999r, przebieg 230 000km), który cały się trzęsie przy prędkości od 100-120km/h (epicentrum jest przy prędkosci 110km), występuje to zarówno jak jadę na biegu jak i na luzie.
Z kołami czy felgami na 100% niema nic to wspólnego, ponieważ kilka razy już je wywarzałem, próbowałem na innych kołach, zmieniałem z tyłu na przód itp. Amorki też ostatnio wymieniałem i to nie pomogło.
Proszę o pomoc bo mechanicy też zabardzo nie mogą tego zdiagnozować.
Boję się ze to trzęsienie pociągnie za sobą inne elementy które się będą obluzowywać.
Proszę o propozycje, a może ktos też miał podobny problem
wojtek6471
wojtek6471
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Gdańsk
  • 02 Lip 2009, 10:59

    Wahacze? Stabilizatory ? Sprawdz czy trzesie tylko przy 110 km, czy na odpowiadających tej prędkości obrotach
    Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
    szakal1990
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 181
    Miejscowość: Wielkopolska

    02 Lip 2009, 12:28

    Półosie napędowe...
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    02 Lip 2009, 14:58

    ja sugeruję jak kolega wyżej - półosie,
    Czasami jest jeszcze problem zużytych opon, tego nie da się wyważyć, jesli opona jest wydarta w jednym miejscu i nawet gołym okiem trudno to dostrzec. Jeśli dzieje się to samo na wszystkich oponach w każdej konfiguracji to raczej stawiam na półośki i elementy z tym związane
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    02 Lip 2009, 19:59

    Na stację diagnostyczną na sprawdzenie zawieszenia ja miałem to samo i tuleje metalowo gumowe na wahaczach były do wymiany. Po wymianie tulei i ustawieniu zbieżności wszystko było ok.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    03 Gru 2009, 18:21

    ja miałem to samo w oplu calibra tez przy takiej samej pretkosci a miałem wszystko sprawne wymienione a przyczyna było przesuniecie sie jednej strony sanek przednich a przyczyna prado to za szybkie wjezdzanie na chodnik a przy chamowaniu sciąga ???
    waldekkiepski11
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: białystok
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Skoda Octavia - sukces marki ostatniego dwudziestolecia
      Octavia jest podstawą powodzenia SKODY. Model ten przyniósł sukces marce w ciągu ostatniego dwudziestolecia. W 2012 roku auto zostało uznane za bestseller SKODY, stanowiąc aż 44 proc. jej światowych dostaw. SKODA Octavia ...