TSI vs ECOBOOST

16 Kwi 2019, 21:09

Cześć,

mam na oku dwa samochody:
1. auto z silnikiem VW TSI 2.0 DSG 200KM, przebieg: 104 000 km, rocznik: 2014
2. auto z silnikiem FORD ECOBOOST 2.0 240KM automat, przebieg 92 000 km, rocznik: 2012

Auto nr 2 jest tańsze o ok. 20%. Wyposażenie oraz nadwozia są bardzo do siebie zbliżone.
Jedyny dylemat, to jak długo wytrzymają silniki.
Która opcja: 1. czy 2.?
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

16 Kwi 2019, 21:48

Wszystko zalezy jak bedziesz traktować te auta.
Jak olej raz na 10 tys + olej w skrzyni dsg, to pojeździ jeden i drugi.
Warto byłoby wiedzieć o jakich modelach aut mówimy, wtedy można coś więcej dołożyć.

Ale ogólnie auta świeże, małe przebiegi, to nie Passaty B6 1,9 tdi z przebiegami 700 tys także no kwestia dbania o auto i historii co było robione jak kto dbał.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

16 Kwi 2019, 22:02

1. to VW Sharan II
2. to Ford S-MAX I

Roczne przebiegi planuję w granicach 15k km.
Część znajomych odradza pozycję nr 1 z powodu silnika - ponoć 160k do 200k km to max. co da się wyciągnąć z tego silnika nawet dbając o niego.
Większość poleca S-Max'a jako pewniejszy zakup - mimo, że starszy, to mniejszy przebieg i pewniejszy silnik.

Ile w tym wszystkim prawdy i rzetelnej wiedzy - nie wiem.
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

16 Kwi 2019, 23:40

250 to spokojnie robia 1 litrowe jednostki. Zarowno EB jak i TSI
Zobacz sobie w ogłoszeniach za granicą ile jest vagow z przebiegami 300tys+

Jeden i drugi jest dobry, wszystko zalezy jak ktos dbal i jak Ty będziesz dbal.
Olej co 10tys, wszystko co wymaga wymiany robic i nie oszczędzać i bedzie służył
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Kwi 2019, 16:34

Jak dla mnie nie ma co się zastanawiać i brać Forda. Masz wielką przestrzeń w środku, opakowane w bardziej przystępnej formie niż konkurent (jak dla mnie dla Alhambry bardziej konkurencyjny jest Ford Galaxy, który swoją drogą w poprzedniej generacji był bliźniakiem Seata). Alhambra również jest bardzo przestronna i praktyczna, ale to auto w typie autobusu, gdzie w S Maxie masz jeszcze dobre prowadzenie (płyta podłogowa Mondeo). Powershift jak każda skrzynia dwusprzęgłowa jest fajna, póki jest nowa. Po ~200k km może być bardzo drogo, niezależnie od tego, jak została nazwana skrzynia.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Kwi 2019, 21:24

Po kilku dniach lektury wychodzi mi na to, że lepiej iść w TSI z DSG. Naczytałem się baaardzo dużo nieprzyjemnych opinii na temat skrzyni Powershift (forum fordowskie). Generalnie Powershift jest już praktycznie niespotykany w nowych pojazdach, a to raczej o czymś świadczy.

Używając auta w większości czasu na trasach 2 do 4 razy dziennie po 2km - diesel raczej odpada?
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dacia Duster - historia
    Duster odniósł prawdziwy sukces, zdobywając serca 400 tysięcy klientów w ciągu niewiele ponad 3 lat od jego wprowadzenia do sprzedaży. W 2012 roku uplasował się na przykład w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających ...