Turbina

07 Gru 2010, 20:27

Witam wszystkich.

Dziś mam pytanie kto sie dobrze zna na turbinach w samochodach z silnikiem diesla i benzyniaka.

Czy turbina w silniku 1.8T(150KM) jest taka sama jak turbina 1.9 TDI(131KM)?? To są silniki Audi. Chodzi mi tu bardziej czy o nie tak samo sie dba czy o którąś trzeba lepiej dbać jak tak to o którą PB czy ON?

Z góry dziękuje za informacje.
stefan0991
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Podlasie

07 Gru 2010, 22:00

Dbać trzeba tak samo.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

07 Gru 2010, 23:16

Wydaje mi się że turbina w dieslu jest bardziej wytrzymała. Aha no i silniki 18.T są dość paliwożerne :wink:
ens
Początkujący
 
Posty: 108
Miejscowość: Kraków
Auto: Audi TT 1.8T 259KM

07 Gru 2010, 23:35

nie jest taka sama
turbina w silnikach TSI jest dodatkowo chłodzona cieczą (w dieslu tylko olejem) spowodowane jest to wyższą temperaturą spalania w benzyniaku (różnica w temperaturze spalin to około 170-200 stopni)
w silnikach WV/Audi chłodzenie cieczą jest utrzymywane do 8 minut po wyłączeniu silnika, jest wymuszone dodatkową pompą elektryczną, w dieslu niestety chłodzenie kończy się wraz z wyłączeniem silnika,
dodatkowo w nowszych dieslach masz turbiny ze zmienną geometrią tu jest turbina ze stałą geometrią (teoretycznie wytrzymalsza i mniej awaryjna)
ogólnie obydwa rozwiązania mają swoje wady zalety, ale żywotność jest podobna w dieslu i w benzynie

jest jeszcze opcja kompresora, i to jest najlepsze rozwiązanie do samochodu na codzień :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Gru 2010, 19:23

dziękuje wielkie za rade :)
stefan0991
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Podlasie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opony samochodowe, co warto o nich wiedzieć?
    Produkcja opon to oddzielna gałąź przemysłu samochodowego, przeżywająca dynamiczny rozwój, spowodowany zwiększeniem się wymagań wobec ogumienia. Trafiające do produkcji samochody oferują coraz to lepsze osiągi i posiadają ...