Turbo benzynka 10~20 K

04 Sty 2020, 10:00

Akurat 1.4T od Fiata to żaden downsizing. O ile wersja 150ps miała już o kilka elementów więcej tak 120ps jest mega prostym w budowie i trwałym silnikiem. Zresztą silnik o podobnej pojemności występował praktycznie w każdym kompakcie z tamtych lat
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Sty 2020, 10:30

Dokładnie,prosty i trwały silnik.
Mam znajomego który ma już drugi rok takie Bravo i jest mega zadowolony,nawet kiedyś byłem z nim na jednym zlocie Bravo i miałem okazję porozmawiać z chłopakami to przyznam szczerze nie słyszałem ani jednej negatywnej opinii.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

04 Sty 2020, 14:50

Panowie, ale tutaj jest racja 1,4 które generuje 120-150 koni poniekąd jest downsizingiem, w oplu jest 2 litrówka 170 koni, sporo aut przy wolnossących silnikach ma po 1,8-2,0 żeby sięgać takiej mocy.

Tylko to jest raczej związane z czasami w jakich żyjemy.
Kiedyś 1,4 generowało 75-80 koni a teraz 150 ;)
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Sty 2020, 16:00

Bartolekk napisał(a):Tylko to jest raczej związane z czasami w jakich żyjemy.
Kiedyś 1,4 generowało 75-80 koni a teraz 150

Ale mówisz o latach 80tych??? Ja w 92r.miałem corolle 1,3 88km, 16v dohc, mpi... :D A kolega miał takie coś jak glanza w 1996r z silnikiem 1,3 i 130km.
W obu przypadkach były to zwykłe populusy tylko ze glanza szła na rynki azjatyckie.

Może podsumuje 1,4 nie jest żadnym dsizingiem jest to zwykła pojemność a jedyna różnica jest w gófffnolicie, w ilości ecogłupot i instalowaniu w ciężkich autach co w realu się nie sprawdza poza papierowymi tabelkami.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Sty 2020, 17:52

to ile musze mieć żeby kupic wyzej wymienione auta w dobrym stanie ?
koziq321
Nowicjusz
 
Posty: 10

06 Sty 2020, 17:59

koziq321 napisał(a):to ile musze mieć żeby kupic wyzej wymienione auta w dobrym stanie ?


Trudno powiedzieć jednoznacznie... ja bym wypośrodkował względem cen z netu.
Bardziej chodzi o świadomość tego że jeździsz turbo więc może być drożej w naprawach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawność kierowcy - co o niej decyduje?
    Statystyki wypadków bezlitośnie pokazują konsekwencje ludzkich błędów. Budowane z myślą o ochronie kierowców pojazdy, a nawet specjalnie projektowane drogi, które mają wybaczać uczestnikom ruchu ...

06 Sty 2020, 18:37

naprawy naprawami chodzi o koszt auta od ilu warto oglądać volvo turbo i saaby turbo ?
koziq321
Nowicjusz
 
Posty: 10

06 Sty 2020, 21:13

koziq - no serio przestań już rzucać pytania jak dziecko we mgle. Kupujesz coś dla siebie to zaangażuj więcej szarych komórek niż podczas kupowania papieru toaletowego w rossmanie.
Wejdź na olx lub otomoto. Wyfiltruj interesujące Ciebie parametry i wysortuj wyniki po cenie. Zobacz jakie są najtańsze, jakie są najdroższe i oszacuj sobie średnią. Włóż w to choć odrobinę energii.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

06 Sty 2020, 22:01

Jesli chodzi o koszty kupna volvo s 60 turbo to powiem Ci ze warto dołączyć do grupy na Facebooku, gdzie co 2 dzien ktoś zakłada temat że chce kupić volvo ewentualnie że ma taki i taki budżet i co kupi w tej kwocie. W dodatku sami użytkownicy poleca Ci swoje auta które mają na sprzedaż.
:)
tomusiek95
Nowicjusz
 
Posty: 25
Auto: Seat cordoba

06 Sty 2020, 22:37

tomusiek95 napisał(a):esli chodzi o koszty kupna volvo s 60 turbo to powiem Ci ze warto dołączyć do grupy na Facebooku, gdzie co 2 dzien ktoś zakłada temat że chce kupić volvo ewentualnie że ma taki i taki budżet i co kupi w tej kwocie. W dodatku sami użytkownicy poleca Ci swoje auta które mają na sprzedaż.

Tu akurat bym mocno uważał bo często takie grupy nalezą do kilku mistrzów gdzie wszystko poniżej jakiejś kwoty xxx to złom a brak masturbowania się do zdjęcia buteleczki oleju i nowych klocków na grupie albo forum oznacza obniżenie wartości auta o połowę.
I to jest taka zależnośc która jest praktycznie na wszystkich forach/grupach itp. Bardziej bym takie miejsca potraktował jako podpowiedź techniczną :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Sty 2020, 22:46

Jeszcze tego nie zauważyłem bo dopiero dołączyłem może z tydzień temu do forum Volvo. Ale takie tematy " za jaką kwotę" albo " czy za 15k kupię volvo s60 2.3 t5" pojawiły się już 3-4 razy. Warto dołączyć ale tak jak napisał Szybki :ok: czyli po podpowiedź czy nawet się spytać czy ktoś oglądał już auto z konkretnej aukcji na olx, otomoto. Sam bym chciał kupić to auto ale bliżej wakacji i jeszcze się waham czy warto przesiasc się z Toledo 2. :)
tomusiek95
Nowicjusz
 
Posty: 25
Auto: Seat cordoba

06 Sty 2020, 23:12

tomusiek95 napisał(a): Warto dołączyć ale tak jak napisał Szybki :ok: czyli po podpowiedź czy nawet się spytać czy ktoś oglądał już auto z konkretnej aukcji na olx, otomoto. Sam bym chciał kupić to auto ale bliżej wakacji i jeszcze się waham czy warto przesiasc się z Toledo 2.

Jak oglądali to pół biedy ale niestety tylko pół... bo dla Ciebie słodkie może być słodkie a dla innego kwaśne :ok:
Kilku moich znajomych próbowało działać na polu miłośników danej marki no i miłośnicy zyskali miano cyt. "zjeb...w".

p.s.

Sam z powodu znajomości toyot/Lexów bawię się nimi i niestety mogę potwierdzić ... to co reszta kolegów uważa. Oczywiście wyjątki się zdarzają no ale to za mało żeby powiedzieć że jest ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Sty 2020, 23:54

szybki napisał(a):kolega miał takie coś jak glanza w 1996r z silnikiem 1,3 i 130km.

To pokaż taki silnik w Megane 1, Golfie mk3/mk4, Focusie 1, Civicu 4-5 itd..
Na przykładzie jednego okazu którego praktycznie nie ma, bezsensu jest takie uproszczanie.
Np w Audi 80 miałeś silnik 2,3 generujący 133 konie a nie 1,4 :)
W Mercedesie W124 miałeś 2,0 silnik i 118 koni.
itd..

wyjaśnij mi dla Ciebie Focus generujący przy 1,0 silniku 100 koni obecnie to jest downsizing czy nie?
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Sty 2020, 00:32

Bartolekk napisał(a):To pokaż taki silnik w Megane 1, Golfie mk3/mk4, Focusie 1, Civicu 4-5 itd..
Na przykładzie jednego okazu którego praktycznie nie ma, bezsensu jest takie uproszczanie.
Np w Audi 80 miałeś silnik 2,3 generujący 133 konie a nie 1,4
W Mercedesie W124 miałeś 2,0 silnik i 118 koni.
itd..

wyjaśnij mi dla Ciebie Focus generujący przy 1,0 silniku 100 koni obecnie to jest downsizing czy nie?


Chłopie ogarnij się co Ty porównujesz 1,4 do 1,0 i to w focusie. Do tego z całej wypowiedzi wychwyciłeś glanze tylko że dla Twojej wiedzy jest to silnik bezpośrednio z corollki e10, starlet a rodzina tych silników była w carinie, celicy, avensis, camry itp. Więc to dla Ciebie jeszcze mało. Już nie wspomnę że te silniki wyszły pewnie w większej ilości niż wyprodukowano golfów i passatów razem wziętych :D . Nawiązujesz do dawnych czasów o ktorych nic nie wiesz.

Do tego co ma piernik do wiatraka podajesz za przykład jednostkę 3 cylindrową turbo włożoną do klocka 1,4tony co ona ma wspólnego ze zwykym 1,4 r4?

Do tego coś Ci dzwoni tylko jak z tą wiedzą o dawnych czasach ... bo silniki 1,0 były już dawno z tą różnicą że miały 4 cylindry i konstrukcyjnie były solidne więc w mikro aucie mogły jeździć setki tysięcy kilometrów a tu masz r3 + turbo + masa wynalazków + kiepskie materiały więc trwałość na poziomie 0.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2020, 02:02

Bredzisz waść nieludzko - jak wyjdzie jedno wydanie unikatowe "Pana Tadeusza" w skórze i złotych literach tzn że wszystkie wydania na przestrzeni 50 lat są w skórach i mają złote litery?

Celica mk6 -1,8L 116 koni albo 2.2L 135 itd..

Nie wiem o jakich autach mówisz ale chyba podajesz przykłady jakiś wynalazków.
Ok skoro uważasz że podaje przykład r3 to co powiesz na 1,2 TSI Golf VII np? 110 koni? r4? To nie dla Ciebie downsizing?
Ja podaje ogólnie przykłady silników, które nie są normą i jak masz pojemność 1,4 to większość silników bez koksu nie przekracza 100 koni.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008