Ubezpieczenie OC

28 Sie 2007, 13:34

Witam, z góry proszę o wyrozumiałość bo jestem nowicjuszem w tym zakresie :)
Otóż mój ojciec zakupił samochód w marcu br. i ubezpieczenie OC tegoż auta jest zapisane na niego (tak przynajmniej wygląda kwit w dowodzie rejestracyjnym). Termin wygaśnięcia rocznej składki kończy się 31.08.2007 r. Moje pytania brzmią:
1. Czy w przypadku zmiany właściciela auta (na mojego ojca) umowa ubezpieczenia OC wygasa automatycznie po zakończeniu się okresu ubezieczenia z daną firmą i można następną składkę opłacić w innej firmie ?

2. Co w przypadku gdy właściciel nie ma możliwości osobistego opłacenia tej składki, czy ja jako syn mogę to zrobić ?

3. Jeśli tak to jakie dokumenty mi są potrzebne aby dokonać tej czynności ?

Z góry dziękuje z odp.
tp85
Nowicjusz

28 Sie 2007, 20:51

Po pierwsze,OC nie jest na ojca,tylko na samochód,którego ojciec jest właścicielem.Jak ty kupiłbys od niego samochód,to możesz jeździc na tym OC do końca terminu ważności polisy.
Jak ojciec sprzeda auto,powinien zawiadomić o tym zakład ubezpieczeń,a oni rozwiążą na podstawie umowy kupna-sprzedaży umowę o OC.Jeżeli natomiast termin się kończy i chcesz ubezpieczyć auto w innej firmie,to powinieneś powiadomić o tym zakład ubezpieczeń,bo jak tego nie zrobisz,to prawdopodobnie umowa ubezpieczenia przedłuży się automatycznie.
W zasadzie ojciec nie musi ubezpieczać auta osobiście.Możesz to zrobic ty.Potrzebny ci będzie dowód rejestracyjny lub umowa kupna sprzedaży - ubezpieczyciel potrzebuje dane właściciela oraz numery samochodu - rejestracyjne,silnika,nadwozia/podwozia.W niektórych zakładach ubezpieczeń ważne tez jest ile właściciel ma lat,jak długo ma prawojazdy,czy auto będzie uzytkowac osoba ponizej 21 lat,a czasami nawet płeć!
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy