Ubywa płynu chłodniczego

11 Wrz 2016, 22:34

Witam, ostatnio kupiłem sobie passata b5 1,9 TDI i okazało się ze wcześniejszy właściciel lał wodę jako chłodziwo, i w zbiorniczku od płynu chłodzącego był muł, brązowy w odcieniu jasnej rdzy, boję się ze to uszczelka :/ ale innych wad nie zauważyłem pod korkiem wlewu oleju nie ma żadnego tzw. majonezu, nie kopci, wszystko gra.. ale ucieka płyn chłodniczy i to dość szybko tak na 100km muszę dolać, ii nie wiem czy to łączy się z tym i czy to wada, ale silnik ma temperaturę pracy (90') po przejechaniu 3 km może szybciej. Jakieś pomysły ??
pancerneTDI
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 20 03 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: volkswagen passat B5
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Wrz 2016, 11:30

Witamy,
Układ chłodzenia warto sprawdzić pod kątem wycieków na nadciśnieniu a uszczelkę głowicy na chemicznej próbie wykrywającej spaliny w układzie.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

13 Paź 2016, 11:38

Jeżeli przy dużych ubytkach płynu ci kopci na biało to licz się z uszczelką.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Paź 2016, 12:10

tak szybkie nagrzewanie auta może być spowodowane zapowietrzeniem układu co przy takich ubytkach nie jest niczym zaskakującym. Problem polega że jeżeli na 100 km ubywa ci litr płynu to na postoju pod samochodem powinieneś mieć kałużę. Prawdopodobnie jeżeli uszczelka pod głowicą jeszcze trzyma to układ chłodzenia to jest jedno wielkie sito które było prawdopodobnie uszczelniane jajkiem i innymi specyfikami i to nic nie dało poza zaklejeniem węży. Na moje cały układ do kompleksowego czyszczenia. A wyciek znajdziesz kładąc pod autem karton i uruchamiając silnik.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

09 Lut 2017, 13:09

Sprawdź te elementy o których mowa powyżej plus same wężyki czy przypadkiem na jednym nie ma nieszczelności, to częsta przyczyna której nie widać od razu gołym okiem, jednak płynu systematycznie ubywa.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux 1968 rok
    Projektanci pierwszego Hiluxa raczej nie byli świadomi, że to właśnie ta nazwa stanie się synonimem niezawodności. Hilux jest znany z tego, że nie sprawi zawodu w najtrudniejszych warunkach terenowych na świecie. W 2003 roku ...