Nic nie oszukuję.
Głowicę sprawdzałem przymiarem tak jak jest to opisane w serwisówce.
Dogładzałem delikatnie osełką i papierem no.1000. również blok. Jestem cieprpliwy podobno
![Smile :)]()
. Głowica w stanie niezłym -> 2003r.
Wady bloku, miejsca braków fabrycznych (zdjęcia) i co z tym zrobiłem mogę opisać na priva
Wszystkie płyny spuszczone i zalane od nowa.
Układ wodny wypłukany po wymianie uszczelki wodą pod ciśnieniem.
W spuszczonym oleju silnikowym wody nie stwierdzono, a na wszelki wypadek wygrzałem olej w naczyniu aby ewentulana woda poszła w powietrze. Olej wyglądał na nowy - nie był nawet czarny tylko przezroczysty bez smug. Ktoś zalał nowy olej.
Kolektora ssącego nie odkręcałem od głowicy.
Założyłem kolanko z 2 czujnikami temperatury od Rovera.
Po wymianie uszczelki głowicy zrobiłem już 1000km i jak na razie jest OK.
Kanały wydechowe rozszlifowałem kamieniem i papierem ściernym powiększając znacznie prześwit i polerując do lustra. Może to złudzenie ale silnik mi się dłużej nagrzewa do tego stopnia, że założyłem dolną pokrywę aby szybciej łapał temperaturę.
Nikt tutaj nie pisał chyba.
Wszystkie śruby głowicy dokręciłem momentem 60Nm w chyba 8-9 turach. Tak mi wyszło.
Pozostałe śruby dokręcałem momentami z RAVE.
Z tego co zauważyłem to ważne jest dokładne oczyszczenie gwintu śrub z syfu.
Każdą śrubę wkręcałem w swoje miejsce (po zdjęciu głowicy) i wykręcałem czyszcząc każdorazowo 3 razy. Był na nich syf. Śruby po przejściu testu RAVE poszły te same.
Mam jedynie taki objaw który chyba jest symptomatyczny dla tego auta.
Płyn mam wlany do MAX.
Po przejechaniu 5-10 min. Spada trochę poniżej MIN i znów po jakimś czasie rośnie do trochę ponad MAX i znów po czasie spada trochę poniżej MIN i znów po jakimś czasie rośnie do ponad MAX. Pompę wody sprawdzałem organoleptycznie.
Objaw jest idelanie cykliczny, temperatura nie waha się w znaczny sposób,
płynu nie ubywa. Pozwoliłem sobie na 140km/h przez 10 min autostradą i OK.
Auto pali na trasie przy prędkościach:
140-160km/h -> MAX. 16L/100km [LPG] sprawdzono na Chorwackich autostradach.
80-100km/h -> 11-12L/100km [LPG] - S1 - pozdrowienia dla Panów policjantów którzy darowali mi mandat 300zł
![Wink ;)]()