Vectra 1.6 LPG dziwny objaw

05 Sie 2010, 11:07

witam serdecznie

auto VICI A c16nz instalacja chyba II generacji (nie znam się... parownik LOVATO, na gaz przechodzi po osiągnięciu 2000 obrotów niezależnie od temperatury)

problem dość prozaiczny : po odpaleniu rano rozgrzaniu i przełączeniu na LPG śmiga jak ta lala choćby i cały dzień ale bez gaszenia . Gdy zgaszę silnik i po chwili lub nawet pół godziny odpalam na PB śmiga jak ta lala zaś na LPG gaśnie na wolnych obrotach, moc bez żadnej różnicy tylko gaśnie na krzyżówkach

dwa tygodnie temu regulowana instalacja, było dobrze tydzień, na zapytanie o problem gazownik odpowiada "blablabla z d...y kije wyrastają widać że chce wcisnąć inny okazyjny parownik a tak w ogóle to się nie opłaca po co mi to auto" u innych podobna gadka albo od razu ceny z kosmosu.

zauważyłem jeszcze:
wczoraj po zgaszeniu ciepłego i zapaleniu wyłączyłem wszystkie odbiorniki prądu i jako tako niby trzymał wolne obroty ale mało nie zdechł, potem powoli włączyłem dmuchawę na 1 bieg lub światła i w tym momencie auto zgasło.... próbowałem kilka razy i tak właśnie się dzieje bez żadnego odbiornika prądu jako tako chodzi z gdy włączę choćby światła gaśnie.

Dlaczego po odpaleniu zimnego, rozgrzeje się i będzie chodził, jeździł nawet cały dzień bez zarzutu, zaś po restarcie kicha.

help
k.p.basik
k.p.basik
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: szin

09 Sie 2010, 01:04

Mam modeo 1.8 16v i tez na gazie gaśnie i kicha. Jak jaddę przez miasto to przełączam na benzynę bo na światłach gaśnie, ale to nie wszystko nie wiem czemu ale tez i kicha a gdy kicnie to wywali jakąś gumę z jakiejś rurki i wtedy już wogule nie chodzi . Gdy ustanę i gumę wepchne to znowu chodzi. To nie jest odpowiedz na pytanie ale tez mi się tak robi!
adi9635
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Świedziebnia
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 1.8 TD 2000r

10 Sie 2010, 01:23

k.p.basik masz do wyczyszczenia trzpień na zaworze reduktora i wszystko wróci do normy.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

10 Sie 2010, 10:29

Migaz napisał(a):k.p.basik masz do wyczyszczenia trzpień na zaworze reduktora i wszystko wróci do normy.


znaczy reduktor na biurko, rozebrać i wyczyścić, zmontować i cieszyć się jazdą?
k.p.basik
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: szin

10 Sie 2010, 11:15

NIE!!!! Zdemontować tylko cewkę na deduktorze, wykręcić trzpień, wymyć złożyć i założyć cewkę.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

12 Sie 2010, 22:35

Nie za bardzo rozumiem, co trzpień z cewką reduktora może mieć z tym wspólnego, gdyby po rozgrzaniu silnika nie otwierał się elektrozawór, auto nie chodziło by wcale, a jasno jest jest napisane, że na wysokich chodzi.
Pytanie do założyciela tematu, auto gaśnie na wolnych nawet na postoju czy tylko przy dojeżdżaniu do skrzyżowań ( ew. przy wyrzucaniu na luz ).
zywy
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Lubin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowa klasa luksusowa – przegląd rynku premium
    Samochody hybrydowe zyskują coraz większą popularność, a marki premium bynajmniej nie pozostają tu wyjątkiem. W ofercie tego segmentu z roku na rok pojawia się coraz więcej modeli z napędem hybrydowym. Rynek samochodów ...

03 Wrz 2010, 17:00

gaśnie i na postoju i przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, wygląda to tak jakby po puszczeniu gazu schodziło do 900rpm trzymało dwie sekundy i zgasło.
k.p.basik
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: szin

05 Wrz 2010, 23:11

zywy - nie wiem czego nie rozumiesz?!? nie spotkałeś nigdy przycierającego się trzpienia reduktora?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

07 Wrz 2010, 08:00

nie mogę wykręcić tej cewki - kręcę śrubą tą od góry cewki to okręca się cała cewka tak około 30stopni, następnie opiera się o obudowę parownika (bo jest w takim kołnierzu) i ani w te ani wewte... a śniadania jem syte :wink:
:twisted:
normalnie ręce opadają

i sprawdzone już na pewno dziesiątki razy: po ponownym odpaleniu na ciepło i przelączeniu na LPG, lub przełączeniu na Pb i znowu na LPG (bez gaszenia), silnik trzyma obroty jako tako, lecz po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika prądu, nawet naciśnięcie hamulca - silnik gaśnie.
k.p.basik
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: szin