Vectra B turbina

25 Lip 2022, 16:34

Witam. Gdy kupiłem w kwietniu auto to kilka dni później miałem taką sytuację że straciło na trzy minuty moc, wyskoczył check i po tych trzech minutach moc wróciła a check bo zgaszeniu auta już się nie zapalił . Podjechałem do mechanika i powiedział że turbina się zawiesiła na chwilę i że jak rzadko się to zdarza to żeby się nie przejmować tym . I dziś zdarzyło się ponownie, już nie byłem u mechanika ale sam odczytałem błędy i były takie same jak wtedy więc to samo .

Więc jak po prawie 4 miesiącach sytuacja się powtórzyła to jest się czym martwić ?

Jeśli coś trzeba zrobić to co zlecić w warsztacie?

Auto to Vectra B 2.2 DTI
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1007
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Lip 2022, 16:46

No ale jakie to błędy?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sie 2022, 17:40

Kody błędów niestety już mi umknęły.

Ale pozostając w temacie ile kosztuje takie coś jak czyszczenie turbiny?

Google nie daje jakiejś klarownej odpowiedzi dlatego pytam
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1007
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Sie 2022, 18:20

Nie istnieje takie coś, skąd Ci się to wzięło?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sie 2022, 18:56

ineedl napisał(a):Kody błędów niestety już mi umknęły.
A szkoda . Byłyby błędy to by się jakoś człek do nich ustosunkował i coś by poradził czy czyścić turbinę czy problem leży gdzie indziej . Tam w opowieści mechanika to bym za bardzo nie wierzył . Tam masz układ podciśnieniowy sterowania turbiną . Elektrozawór , wężyki i te inne awaryjne szpeje . A i powiedz czy zawór EGR masz elektryczny czy podciśnieniowy . Jeśli sterowany elektrycznie to w tych silnikach rzecz też awaryjna . Zawiesi się to odetnie moc a wypluje błędem jakby turbo się skończyło .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sie 2022, 20:48

No za kolejny raz jak się tak stanie to postaram się by nie umknęły.

Jedynie co mogę powiedzieć to w tych dwóch takich sytuacjach zdarzyło się to w tym samym miejscu podczas mocnego dociskania gazu pod góre

Jak poza.tym to autu mocy nie brakuje
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1007
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Subaru Forester
    Średniej wielkości Forester został przetestowany przez Consumer Reports w wersji z mocniejszym, 2,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 184 KM, uzyskując średni wynik 28 mpg, 20 mpg w mieście i 38 mpg na szybkiej trasie. ...
    BYD e6 - elektryczny samochód o dużym zasięgu
    Pierwsza w Polsce prezentacja w pełni elektrycznego samochodu BYD e6 odbyła się w dniach 9 – 10 lipca w czasie konferencji "2012 International Symposium on Electric Vehicles – Triple Helix Activity Research; Energy-Technology; ...

13 Mar 2023, 17:26

Takie pytanie mam odnośnie turbiny, czy jazda w taki sposób że turbina rzadko działa jej szkodzi i może się przez to np zawiesić?

Czy potrzebuję też raz na jakiś czas mocnego przegonienia na jakiejś długiej prostej ?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1007
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Mar 2023, 21:08

Turbina kręci się zawsze, nawet na wolnych obrotach.
ineedl napisał(a):może się przez to np zawiesić?
to dotyczny turbin że zmienna geometrią która może z czasem przestać pracować jak powinna ale to i tak dla Ciebie będzie nie do odczucia. Oczywiście dla diesla dobrze jest czasami dać "miodu". Wypchać ten cały nagar.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4