Vitara czy Isuzu Trooper

21 Paź 2009, 00:32

Witam wszystkich ... Piszę pierwszy na tym forum, także chciałbym się przywitać.
Chciałbym rozpocząć przygodę z off-roadem i zakupić autko do jazdy głównie w teren. Zdaję sobie sprawę, że po zakupie muszę parę części wymienić aby móc ruszyć na bezdroża. Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów , które autko poradzili by:
1. Vitara 2.0 TD (95-00 rocznik) 3 drzwiowa
czy
2. Isuzu trooper 3,0 diesel (99 rok) 3-drzwiowa?
Co będzie łatwiej i taniej doprowadzić do samochodu terenowego?
I który będzie lepiej sprawdzał się w terenie?

Pozdrawiam
Grzechol
Grzechol
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Gdynia

21 Paź 2009, 00:42

wszystko zależy czego oczekujesz po samochodzie i co chcesz robi c w terenie :wink:
oba te samochody mają jedną "wadę" jako samochody terenowe IFS z przodu
jednak sztywniak jest bardziej "idiotoodporny" ale jak już trzeba wybierać z tych 2 to wziął bym isuzu :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Paź 2009, 07:25

pocieszny napisał(a):(...) z tych 2 to wziął bym isuzu :wink:

hmm... :roll:
... masz do mnie jakiś interes? :mrgreen:
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

21 Paź 2009, 08:36

fourup napisał(a):hmm... :roll:
... masz do mnie jakiś interes? :mrgreen:
nie, ale mam dziwny sentyment do twojego przedniego mostu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Paź 2009, 10:02

Dzieki za podpowiedzi...
"oba te samochody mają jedną "wadę" jako samochody terenowe IFS z przodu"

Możesz mi przybliżyć skrót IFS?

A generalnie samochód miałby służyć do typowego off-roadu.
Jakie ewentualnie autko byście polecili...?

Grzechol
Grzechol
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Gdynia

21 Paź 2009, 10:32

IFS to będzie chyba independent front suspension , co na nasze przekłada się dokładnie jako niezależne zawieszenie z przodu.

Jak do typowego babrania sie w błocie, to bym wziął samuraia, wyjdzie Ci najtaniej w zakupie, części jak psów, dużo można adaptowac z żuka :mrgreen: , i przede wszystkim dzielnośc terenowa i mnogośc pierdół do motania itp
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjny crossover Lexus LF-NX
    Na tegorocznym Frankfurckim Salonie Motoryzacyjnym miała miejsce światowa premiera nowego modelu koncepcyjnego Lexusa – średniej wielkości crossovera LF-NX. Wraz z tym modelem marka Lexus sonduje możliwość wejścia ze ...

21 Paź 2009, 11:08

przednia zawiecha vitki jest na wahaczach, troopka na drążkach - co lepsze? wiadomo :mrgreen:
isuzu jest większy, vitka lżejsza.
motor w vitce - niezajebliwy, choć słaby, czego nie można powiedzieć o motorze trooperka - no chyba, że nie przejął po 2.8 wybuchowości głowić :wink:
z tych dwóch wybrałbym chyba isuzu mimo, że serce podpowiada suzuki :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

21 Paź 2009, 11:37

Co myślicie o Tropperze III czyli w ostatnia wersja? On już ma trochę elektroniki i czy przejechanie przez błotko nie skończy się zalaniem wszystkiego?

Grzechol

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 11:43 ]
Jak do typowego babrania sie w błocie, to bym wziął samuraia, wyjdzie Ci najtaniej w zakupie, części jak psów, dużo można adaptowac z żuka :mrgreen: , i przede wszystkim dzielnośc terenowa i mnogośc pierdół do motania itp[/quote]

A czy silniki samurajów bez przeróbek dają rade...? Największy jaki widziałem to chyba 69 KM...

Grzechol
Grzechol
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Gdynia

21 Paź 2009, 20:51

Grzechol napisał(a):A czy silniki samurajów bez przeróbek dają rade...? Największy jaki widziałem to chyba 69 KM...
patrol mając 2 razy więcej masy nie ma 2 razy więcej mocy :mrgreen:
ogólnie w terenówce inaczej patrzy się na moc ;) to wszystko nadgania sie przełożeniami, zmianami konstrukcyjnymi ;) ewentualnie zmiana silnika :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)